AO-Rådgiver/sen.rådgiver-Service-og dokumentsenter,100% eng.
Stillingsannonsen er inaktiv.Bamble kommune
Service og dokumentsenter
Ingress
Vi søker en medarbeider som kan analysere og kartlegge prosesser for digitalisering, samt gjennomføre kvalitet - og risikostyring - prosesskartlegger/ tjenestedesigner i 100% midlertidig prosjektstilling med varighet ett år, med mulighet for fast ansettelse.
Beskrivelse av arbeidssted
Bamble kommune er i stor omstillingsprosess og har store krav til innsparing, effektivisering og omstilling i årene framover. For å realisere kommunens målsetting om økt digitalisering og digitalt førstevalg mot kommunens målgrupper og ansatte er det nødvendig å kartlegge og analysere kommunens prosesser. Gjennom dette arbeidet kan det avdekkes løsninger for automatisering, digitalisering og organisatoriske forbedringer. Gjennom det forvaltningsansvaret kommunen har er det behov for å styrke dette arbeidet og bidra til økt bruk av de digitale løsninger og tjenester som kommunen har ansvar for.
Arbeidsoppgaver:
- Kartlegging og analyse av arbeidsprosesser i Bamble kommune. Arbeidsprosessene vil være knyttet til hele spekteret av kommunens tjenestetilbud og administrative oppgaver
- Gjennomføre kvalitet - og risikostyring knyttet til de ulike prosessene basert på definerte standarder
- Dokumentasjon og versjonshåndtering
- Forbedring og videreutvikling av eksisterende prosesser og tjenester
- Utvikling av nye prosesser og forberedelser til utvikling
- Koordinere og følge opp leveranser og oppdrag knyttet til bestillinger som omfatter kartlegging, løsningsdesign, utvikling og overlevering til forvaltning
- Prosessanalyse, prosesskartlegging og prosessutvikling
Krav til kompetanse
- Relevant utdanning fra høyskole/ universitet, diplom- / bachelorgrad i tjenestedesign, IKT - fag eller HR - fag, utdanningskravet kan fravikes for kandidater med relevant og tung erfaring innenfor nevnte fagområde.
- Arbeidserfaring fra prosjekter innen innovasjon og digitalisering
- Dokumenterte resultater fra prosjekter innen prosesskartlegging/ tjenestedesign
- Erfaring med bruk av ulike standarder på internkontrollområdet
- Erfaring fra prosjekt - og prosessledelse
- Relevant yrkeserfaring, erfaring fra offentlig sektor er en fordel
- Kjennskap til gevinstrealisering i prosjekter. Erfaring fra arbeid med Lean er en fordel
Øvrige kvalifikasjoner
- Gode evner til dialog og samarbeid med både teknisk og ikke - teknisk personell
- Kunne arbeide selvstendig, ta ansvar, være målrettet og resultatorientert
- Ha en god forståelse av egen effekt på andre, samt evne til å være nettverksbyggende, motiverende og skape gode relasjoner
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
- Kjennskap til IKT - markedet og relevante utviklingstrender innen kommunal sektor
- En fordel om du har erfaring med anskaffelsesprosesser i offentlig sektor
- Personlig egnethet vil bli tillagt betydelig vekt
Vi tilbyr
- En stilling med varierende oppdrag i et godt, tverrfaglig miljø
- Allsidighet og gode muligheter til faglig utvikling
- Fleksibel arbeidstid
- God pensjons- og forsikringsordning
- Lønn i h.h.t. tariffavtale og lokale særavtaler.
Offentliggjøring
Det vil etter søknadsfristens utløp utarbeides en offentlig søkerliste. Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn, vil søkerens navn bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd. (Offentleglova § 25)
Politiattest
For stillinger innenfor barnehage, skole, barnevern og helse- og sosialtjenesten stilles det krav til godkjent politiattest (må ikke være eldre enn 3 måneder). Politiattesten skal ikke vedlegges søknaden, men forevises leder ved evt. tilbud og aksept av stilling.
Slik søker du
Alle søknader på ledige stillinger må gjøres elektronisk i vårt rekrutteringssystem. Søknader skal ikke sendes på e-post.
Godkjente kopier av vitnemål og attester tas med til evt. intervju/tilsetting.
Mottatte attester/vitnemål vil ikke bli returnert.
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
Bamble kommune
Adresse
Kirkeveien 12, 3970 Langesund
Velkommen til Bamble kommuneBamble kommune er en veldrevet og flott kystkommune hvor det er godt å bo og fint å feriere. Kommunen har et variert industri og næringsliv hvor prosessindustrien ved Frierfjorden spiller en viktig rolle. Kommunen arbeider tett sammen med næringslivet og tar aktivt i bruk virkemidler for å skape vekst og utvikling. Kommunens beliggenhet og godt utbygde infrastruktur er et viktig fortrinn som har skapt grunnlag for næring basert på turisme og opplevelser. Dette er noe kommunen arbeider aktivt med for åutvikle videre. Kommunen står overfor den største satsingen i nyere tid innenfor oppvekst, barn og unge med bygging av aktivitetssenter og ungdomsskole på Grasmyr.Det administrative senteret ligger i Langesund. Kommunen har drøyt 14.100 innbyggere og i overkant av 1000 ansatte.
Om stillingen
Antall stillinger
1
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Offentlig
Sist endret: 16. juni 2020
Hentet fra: Bamble kommune
Referanse: vismaenterprise.sk-asp.net/bk_recruitment/opening?0?1153/KP
Stillingsnummer: ef54f7f7-a8d3-49ff-88b2-a760f0424656