Vi søker etter en Avdelingsleder for kjørekontoret på Hamar - Region Øst, E-handel og Logistikk, Posten Norge AS.
Rolle og ansvar
Avdelingsleder er leder for Kjørekontoret, som har hovedansvar for å optimalisere inngående og utgående transporter til og fra region/distrikt, samt utvikling av kunderelasjoner og konkurransekraft i området.
Avdelingsleder for Kjørekontoret har følgende rolle og ansvar:
-
Lede Kjørekontoret med personal- og resultatoppfølgingsansvar (kvalitet, økonomi, HMS)
-
Oppnå avtalte mål, fastsatte KPI'er og utnytte og optimalisere ressurser
-
Være oppdragsgiver for eksterne Transportører
-
Gjøre avrop og forvalte inngåtte kontrakter med eksterne Transportører, og følge opp etisk standard - credit360 (CR)
-
Være kundeorientert gjennom å ta eierskap til kundens behov og skape en kundeorientert kultur i egen organisasjon.
-
Være proaktiv i forhold til avvikshåndtering og sikre god dialog med Salg og Kundeservice
-
Bidra til økt konkurransekraft og verdiforslag for det lokale logistikkmarkedet i Hedmark og Oppland
Avdelingsleder for kjørekontoret er nivå 5-leder som rapporterer til Distriktssjef i Hedmark og Oppland.
Sentrale arbeidsoppgaver/ansvarsområder
Ruteplanlegging og ansvarlig for transportstrukturen i eget distrikt
-
Samhandle med eksterne og interne leverandører for å styre og optimalisere materiell og ressurser
-
Avvikshåndtering
-
Gjennomføre kundemøte og avrapportering sammen med Salg
-
Identifisere tiltak som er med på å bedre kvalitet eller redusere kostnaden i verdikjeden
-
Hjelpe linjen i å implementere tiltak for å realisere effekter
-
Sikre god støtte til parti-, distribusjons- og linjebefraktere samt Driftskam.
Kompetansekrav for stillingen
|---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| | Kunnskap · Bred kunnskap om verdikjeden og logistikknettet til Bring · Bred kunnskap om transport/logistikk · Bred kunnskap om kostnader/lønnsomhetsberegninger · Kjenne markedspris og prisnivå Ønskede ferdigheter · Kunne utnytte nettverk, nettverksruter og produksjonssystemet på en kostnadseffektiv måte for Posten Norge AS. · Stort nettverk innen transport/logistikk i egen region · God forretningsforståelse · God fremstillingsevne på norsk og engelsk (muntlig og skriftlig) · Kunne bruke Microsoft produkter som Power Point og Excel på et grunnleggende nivå · God kjennskap til konsernets styringssystemer (IKT-systemer) Erfaring · Bred praktisk logistikk erfaring · Erfaring fra å selge transporttjenester og kundehåndtering | | Krav til utdanning | | · Høyere logistikk utdanning (logistikkøkonomi/befrakterskole). Relevant erfaring kan erstatte krav til formell kompetanse. |
Personlige egenskaper
Gode lederegenskaper, med spesielt fokus på å koordinere, å få til samarbeide, å engasjere og å motivere andre
-
Systematisk tilnærming, ha en taktisk og veloverveid arbeidsstil med øye for detaljer
-
Analytisk
-
Høy stresstoleranse
-
Handlekraftig/proaktiv
-
Løsningsorientert
-
Være en pådriver og en relasjonsbygger.
Holdninger og adferd
-
Etterleve Postens kjerneverdier og være rollemodell.
-
Bidra til et godt arbeidsmiljø.
-
Skape engasjement og motivasjon i skiftlaget.
Generelle krav:
Krav om framleggelse av politiattest gjelder for ansettelse i Posten Norge AS.
For nærmere informasjon om stillingen, ta gjerne kontakt med Distriktssjef Tom Meland Bekkevold på telefon 926 86 061.
Vennligst søk stillingen elektronisk via vedlagte link innen søknadsfristen den 07.04.19. Søk på stillingen
Om bedriften
Posten Norge AS utvikler og leverer løsninger innen post, kommunikasjon og logistikk. Vi er et statseid selskap med Norden som hjemmemarked. Vår visjon er <<Vi gjør hverdagen enklere og verden mindre>>. Verdiene våre Tar ansvar , Spiller på lag og Vil mer, styrer måten vi jobber på, og bidrar til en inkluderende og mangfoldig arbeidsplass.
Vil du vite mer om oss?