Assisterende avdelingsleder
Org. nr: - Stillingsident: 4368967983 Presentasjon av stillingen:
Enhet for habilitering leverer tjenester til personer med funksjonsnedsettelser. Enheten er organisert i fire avdelinger, - avdeling nord, øst, sentrum og avdeling aktivitet og avlastning. Enheten har et årsbudsjett på 121 millioner kroner og 154 årsverk.
Enhet for habilitering har til oppgave å levere helse- og omsorgstjenester til brukere tilpasset den enkeltes funksjonsnivå og egenmestring. Grimstad kommune og enhet for habilitering har stort fokus på bruk og tilrettelegging av velferdsteknologiske hjelpemidler. I tillegg er det konkrete planer for prosjektering og bygging av flere nye boliger for brukergruppen de nærmeste årene.
Avdeling aktivitet og avlastning drifter kommunens døgnbaserte avlastningstilbud, privat avlastning, barnebolig, støttekontaktordningen, omsorgsstønad og aktivitetstilbudet på Dømmesmoen i Grimstad. Avdelingen har et budsjett på ca kr 40 millioner og ca 37 årsverk.
Nåværende assisterende avdelingsleder har tiltrådt som ny avdelingsleder i og vi søler hennes etterfølger.
Arbeidsoppgaver
Til avdeling aktivitet og avlastning søker vi etter en assisterende avdelingsleder. Stillingen inngår i enhetens lederteam hvor enhetens felles oppdrag er å bidra aktivt til å utvikle tjenesten til brukernes beste innenfor kommunens rammer, nasjonale føringer og lovverk.
Assisterende avdelingsleder skal bistå avdelingslederen med oppgaver knyttet til daglig drift, personal, turnus, årsplan og økonomi.
Til stillingen ligger også:
- Samarbeid med andre kommunale og eksterne tjenester
- Delta i utvikling av enheten og tilbudet til brukergruppen.
- Delta i aktuelle møter internt/eksternt.
- Rapportering, innføring og oppfølging av ulike rutiner og prosedyre
- Bistå i utvikling av relevant planarbeid.
Enhet for habilitering er i stadig utvikling og det tas forbehold om endringer og omstilling i struktur, organisering og oppgaver.
Kvalifikasjoner
- Treårig, bachelor i helse- og sosialfag
- Formell lederkompetanse og/eller erfaring som leder vil være en fordel.
- Erfaring fra arbeid med mennesker med funksjonsnedsettelser og adferd som utfordrer vil være en fordel.
- Kompetanse på turnus/årsplan
- Erfaring og bruk med elektroniske fagverktøy og sak/arkiv system.
- Kjennskap og god forståelse av offentlig forvaltning og saksbehandling
Personlige egenskaper
Vi søker en medarbeider som er fremoverlent, har lyst og evne til å bidra utviklingen av enheten og trives i samarbeid med kolleger, pårørende og tjenestemottakere
Vi tilbyr
Lønn etter avtale.
God støtte fra lederkolleger og ansatte.
Tiltredelse snarest mulig.
Dersom du har spørsmål ber vi deg ta kontakt for nærmere informasjon.
Kontaktinformasjon
Anette Mathilassi, Leder, +4799245981
Arne Værland, Enhetsleder, +4791617865
Arbeidssted
Fjæreveien 30
4885 Grimstad
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Grimstad
Referansenr.:4368967983
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 02.05.2021
Om bedriften
Velkommen til Grimstad kommune!
Mennesker med ideer og tro på framtiden har gjort Grimstad til en kommune som er preget av en sterk maritim sektor, et IKT-miljø som er verdensledende på sine felt, mange småbedrifter, et framtidsrettet utdanningsmiljø og en offensiv landbruksnæring.
Grimstad er i tillegg en universitetsby og en teknologiby, som har tett samarbeid med næringslivet i kommunen og regionen.
«Skjærgårdsbyen Grimstad» har store områder som er disponible for fastboende og gjester, og gjennom «Sykkelbyen Grimstad» er det et godt utbygd nett av sykkelstier for sykling til jobb, for tur og trening.
Grimstad kommune er en kunnskapsbedrift hvor medarbeiderne utgjør den viktigste ressursen. Våre verdier er mot, åpenhet, redelighet og respekt. Verdiene skal gjenspeiles i møte med medarbeidere og innbyggere.
Grimstad kommune ønsker et mangfold blant våre ansatte, vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, alder, nedsatt funksjonsevne eller hull i CV'en.
Kommunen arbeider for å bli en heltidskommune og ansetter derfor fortrinnsvis i hele stillinger.
I henhold til offentlighetslovens paragraf 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.
For stillinger som arbeider direkte med barn, må det foreligge tilfredsstillende politiattest, jf. Barnevernloven § 6-10, opplæringslova § 10-9 og barnehageloven § 20. Krav om tilfredsstillende politiattest gjelder også for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven, jf. § 5-4