Senior innkjøper
Org. nr: 991 609 407 Stillingsident: 4350165137 Presentasjon av stillingen:
Brenner du for innkjøpsfaget og ønsker å jobbe i et innovativt og dyktig anskaffelsesmiljø? Vi søker deg som er faglig dyktig og motivert for å bidra positivt til utvikling og administrasjon av gode anskaffelser i Ruter.
Ruter tilbyr attraktiv og miljøvennlig kollektivtransport. Vår visjon er å være kundens naturlige førstevalg, og Ruters ansatte har et stort engasjement og et hjerte for kollektivtrafikken og grønn mobilitet. Ruter har også startet arbeidet med overgang til utslippsfrie transportmidler, med ny teknologi og ladeinfrastruktur. Det gjør at våre anskaffelsesprosesser er blitt mer innovative og komplekse, og vi har et kontinuerlig fokus på å utvikle disse videre.
Vi er en stor offentlig innkjøper med årlige innkjøp på nærmere 7 milliarder kroner. Vi gjennomfører regelmessig store og små konkurranser/anbud på tjenester som er nødvendig for å drive kollektivtrafikk i Oslo og Akershus. Alle anskaffelser skjer etter regelverket for offentlig anskaffelser. Stillingen inngår i team Innkjøp Transporttjenester og du rapporterer til leder for teamet.
Arbeidsoppgaver
- Som senior innkjøper vil du jobbe med forberedelser og utarbeidelse av anbudsdokumenter, delta/lede konkurranser/anbudsgrupper, forhandlinger og kontraktsinngåelse
- Inneha en sentral rolle i Ruters anskaffelser i forbindelse med overgang til utslippsfri transport
- Bidra til en spennende og krevende endring i Ruters anskaffelser i forbindelse med teknologiskifte og nye miljøkrav
- Oppgavene er for tiden særlig innenfor ulike spesialtransportanbud og transport av funksjonshemmede
Kvalifikasjoner
- Universitets- og/eller høyskoleutdanning på minimum bachelornivå
- God innkjøpsfaglig kompetanse eller annen relevant faglig kompetanse (relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning)
- Erfaring som prosjektleder eller med å lede innkjøps-/anbudsgrupper
- Kjennskap til regelverk om offentlige anskaffelser
- 3 -- 5 års relevant erfaring med innkjøp, forhandlinger og kontraktsinngåelse
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne i norsk språk
For å lykkes i stillingen er det viktig at du
- Er engasjert og tar initiativ
- Er analytisk, og evner å omsette det overordnede til praktisk gjennomføring
- Evner å jobbe systematisk og er pålitelig
- Samarbeider godt, og er opptatt av å levere og skape gode resultater
- Evner å være løsningsorientert og ser muligheter til forbedring innen gitte rammer
En karriere hos oss gir deg
- Som ansatt hos oss vil du bli del av en kompetansebedrift i sterk fremgang, og bidra til utviklingen av kollektivtrafikktilbudet i hovedstadsområdet
- Du blir en viktig deltaker i en samfunnsviktig oppgave i et av Europas raskest voksende hovedstadsområder
- Du blir en del av landets største fagmiljø innen anskaffelser av kollektivtrafikk
- Du blir en del av en ambisiøs og fremoverlent organisasjon som er i front, også internasjonalt
- Konkurransedyktige betingelser, fleksibel arbeidstid, gode pensjons- og forsikringsordninger og fri reise med T-bane, trikk, buss og båt i Oslo og Akershus
- Lønn og betingelser etter avtale, samt gode pensjons- og forsikringsordninger
- Motiverende, dyktige og verdidrevne kollegaer
- Et stimulerende, utviklende og godt arbeidsmiljø
- Vi tilbyr en fleksibel arbeidshverdag med stor grad av selvledelse, og store faglige utviklingsmuligheter
Kontaktinformasjon
Hellik Hoff, Leder Innkjøp og transporttjenester, +4746409305
Vlora Buzhala , HR-sjef , +4792296968
Arbeidssted
Dronningens gate 40
0154 Oslo
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Ruter As
Referansenr.:4350165137
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 14.03.2021
Om bedriften
Ruters visjon er å skape bærekraftig bevegelsesfrihet i hovedstadsområdet. Det gjør vi ved å planlegge, videreutvikle, bestille og markedsføre et effektivt og miljøvennlig kollektivtrafikktilbud.
Vi er en viktig samfunnsaktør som bidrar til å gjøre hovedstadsområdet til et attraktivt område å bo, arbeide og feriere i. For å lykkes også i fremtiden utvikler vi nye løsninger og kundetjenester sammen med kundene.
Daglig foretas det mer enn én million reiser med Ruters tilbud, det tilsvarer 55 % av kollektivtrafikken i Norge. Vi er 300 ansatte, har en omsetning ca 8,5 milliarder og holder til i Oslo sentrum. Ruter eies av Oslo kommune (60 %) og Viken fylkeskommune (40 %).