Brukertorget - Økonomirådgiver100% fast stilling
Stillingsannonsen er inaktiv.Asker kommune
Brukertorget
Brukertorget er en virksomhet innen tjenesteområdet Helse og omsorg. Virksomheten består per i dag av tre
avdelinger; Bolig, Økonomi og Koordinering (BØK), Administrasjon- og BPA drift samt Tjenestetildelingen.
Brukertorget er ansvarlig for å sikre gode rutiner og vurderinger av tildeling av helse- og omsorgstjenester,
Husbankens virkemidler og kommunale boliger. I tillegg har Brukertorget ansvar for Koordinerende enhet,
økonomisk forvaltning og gjeldsrådgivning. Den utlyste stillingen er plassert i avdeling Administrasjon- og BPA-drift.
Har du en revisor i magen? Brukertorget har behov for en dyktig, grundig og engasjert økonomikonsulent/rådgiver
som liker en hektisk og utfordrende arbeidshverdag. Stillingen vil bli tillagt varierte oppgaver som blant annet vil
innebære oppgaver innen økonomistyring, budsjettarbeid, og kontraktoppfølging.
Det er en nyopprettet stilling som vil være under utvikling, og andre oppgaver enn de som er nevnt i annonsen må
påregnes.
Som økonomikonsulent ved Brukertorget vil du bidra til at de kommunale midlene brukes på en mest mulig effektiv
og riktig måte. Det er en viktig oppgave for samfunnet, og et spennende arbeid å være med på.
Arbeidsoppgaver
- Økonomiplanlegging og budsjettering
- Rapportering og budsjettoppfølging
- Lederstøtte og veiledning i økonomistyring
- Bidra i arbeidet med årsavslutning og årsberetning
- Fremskaffe og ta i bruk styringsinformasjon for å identifisere forbedringsområder og utviklingsmuligheter
- Rolle inn i teamet som skal håndtere kontraktsoppfølging av kontrakter innen helse- og omsorgssektoren
Kvalifikasjoner
- Minimum 3 årig høyskoleutdanning innen regnskap og økonomi, eller annen relevant utdannelse.
Bred erfaring innen feltet kan eventuelt kompensere for kravet om utdannelse. - Revisjonserfaring
- Gjerne kjennskap til økonomi- og regnskapsprinsipper i kommunal sektor (KOSTRA, kommunal regnskapsforskrift)
- Gode datakunnskaper, Word, Excel, Powerpoint
- Fordel med kjennskap til de IKT-systemer som brukes i Asker kommune, for eks Agresso, Framsikt, ESA, HRM Visma
- Kjennskap til/erfaring fra økonomiforvaltning i offentlig eller privat sektor
- God framstillingsevne i norsk, skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper
Vi søker etter en rådgiver med gode kommunikasjons- og samarbeidsevner som kan
sette seg inn i nye områder raskt
Du er nysgjerrig og nytenkende og har blikk for både de store linjene og de viktige detaljene
Du er selvstendig og har fremdrifts- og gjennomføringsevne
Du er strukturert og har svært gode analytiske ferdigheter
Faglig kompetanse, personlig egnethet og motivasjon vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Arbeid i en virksomhet som er i utvikling
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver
- Et inkluderende og positivt arbeidsmiljø hvor hver arbeidstaker har store faglige utfordringer
- Aktive og engasjerte medarbeidere
- Ledere som er opptatt av myndiggjorte ansatte
- Høyt arbeidstempo
- Fleksibel arbeidstid
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Lønn i henhold til kommunens lønnsregulativ
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
Asker kommune
Adresse
Knud Askers vei 25, 1383 Asker
Asker kommune er en av landets største kommuner. Kommunen har ca. 60 000 innbyggere, og ca. 4 000 ansatte. Vår visjon: Asker - mulighetenes kommune, skal sammen med verdiene åpenhet, troverdighet og gjensidig respekt, ligge til grunn for kommunens ledelse, administrasjon og drift. Asker kommune er ISO-sertifisert innen standardene kvalitet, ytre miljø og informasjonssikkerhet. Det er vedtatt at Asker kommune skal slå seg sammen med Røyken og Hurum kommune, fra 2020 blir de tre kommunene til én kommune.
Om stillingen
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Offentlig
Sist endret: 5. april 2019
Hentet fra: Asker kommune
Referanse: personal.asker.kommune.no/recruitment/opening?0?9731
Stillingsnummer: edb31f79-9edd-4cab-9eba-30bd35d3f907