Administrativ koordinator – konsulent/førstekonsulent
Dagligvaretilsynet kan tilby
Dagligvaretilsynet er et lite tilsyn under oppbygging hvor de ansatte vil ha store muligheter til å påvirke egen arbeidssituasjon. Vi søker nå etter våre første medarbeidere.
Du vil bli med på å bygge opp en ny etat med stor samfunnsbetydning, og stor offentlig oppmerksomhet.
Du vil få utfordrende oppgaver med gode utviklings- og karrieremuligheter. Dagligvaretilsynet har fleksibel arbeidstid, og attraktiv pensjonsordning i Statens Pensjonskasse.
Det er gode muligheter for fjernarbeid.
Stillingen lønnes som konsulent/førstekonsulent i lønnstrinn 42-57 (398 800 – 507 400).
Om stillingen og arbeidsoppgavene
Beskrivelse av stillingen
Vi søker etter en aktiv og serviceinnstilt administrativ koordinator, som vil dekke et bredt spekter av de administrative støttefunksjonene i tilsynet. Stillingen er fast.
Noen sentrale oppgaver
Oppgavene vil dekke et bredt spekter av administrative oppgaver i Dagligvaretilsynet blant annet:
- Generell kontoradministrasjon
- Koordinere arbeid der Forbrukertilsynet bistår (arkiv, regnskap & lønn, personal, IKT osv.)
- Arbeid med presentasjoner, informasjonsmateriell, nettside, tipsportal ol
- Dokument- og saksbehandling i Acos Websak
- Bistå inn i ulike prosjekter og andre oppgaver i tilsynet
Oppgavene vil kunne endre seg ved behov.
Vi ønsker deg som har
- Bachelorgrad i administrasjon, økonomi el, men relevant erfaring kan kompensere for formell utdannelse
- Erfaring med tilsvarende administrativt arbeid, gjerne fra det offentlige
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
- Svært gode kunnskaper i MS Office
- Ønskelig med kjennskap til administrative systemer som SAP (lønn), Agresso/Unit4/DFØ (regnskap) og Acos Websak (Arkiv)
Forventninger til personlige egenskaper
Personlig egnethet vil bli vektlagt og noen viktige egenskaper vi ser etter er:
- Strukturert og systematisk
- Gode kommunikasjonsferdigheter
- Evne til å arbeide selvstendig
- Gode samarbeidsevner
Generell informasjon
Dagligvaretilsynet legger vekt på mangfold på arbeidsplassen og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, og ønsker å bidra til regjeringens målsetting om minst fem prosent av de nyansatte i staten skal være personer med nedsatt funksjonsevne, eller hull i CV-en. Dagligvaretilsynet vil legge til rette for personer med nedsatt funksjonsevne etter behov.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan gjøres offentlig selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten, jf. offentleglova §25. Dersom en søker ønsker å reservere seg fra en offentlig søkerliste, må dette grunngis.
Om søknaden
Søknad, CV og relevante vedlegg sendes via lenke på denne siden, "Søk stillingen". For spørsmål om elektronisk utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på tlf. 75 54 22 20.
Henvendelser om stillingen kan rettes til
Tor Erik Engebretsen, tlf 905 57 923 eller til
Mattias Gripsrud, tlf 901 970 87.
Om bedriften
Om Dagligvaretilsynet
Dagligvaretilsynet er et nytt tilsyn som skal håndheve lov om god handelsskikk i dagligvarekjeden. Vi ble opprettet 1. januar 2021 og er samlokalisert med Forbrukertilsynet i Porsgrunn. Formålet med loven er å redusere konfliktnivået i dagligvarebransjen gjennom å sikre ryddigere forhandlinger og mer forutsigbare avtaler i dagligvarebransjen.
En viktig oppgave for Dagligvaretilsynet vil være å drive veiledning og informasjonsarbeid overfor aktørene i dagligvaremarkedet.