Trainee med høyere utdanning og nedsatt funksjonsevne - Bergen kommune
Stillingsannonsen er inaktiv.Bergen kommune
Bergen
Som en del av inkluderingsarbeidet har Bergen kommune etablert en egen traineeordning for personer med nedsatt funksjonsevne. Traineestillingen retter seg mot personer med begrenset eller ingen arbeidserfaring og har en varighet på 18 måneder. Etter endt traineeperiode går man over i en fast stilling i Bergen kommune.
Byrådsavdeling for byutvikling ved kommunaldirektørens stab har behov for å styrke administrative funksjoner og trenger bistand innenfor flere området. I forbindelse med dette ønsker vi å tilsette en trainee. Kommunaldirektørens stab er sekretariat for byråden og følger opp politiske vedtak, samt fører tilsyn og kontroll med underliggende fagetater. Oppgavene er krevende og har stor oppmerksomhet fra offentligheten.
Vi ser etter deg som har høyere utdanning, varig nedsatt funksjonsevne og begrenset eller ingen arbeidserfaring.
Arbeidsoppgaver
- Lederstøtte til administrativ og politisk ledelse i byrådsavdelingen, så som:
- Tilrettelegge for interne og eksterne møter
- Kontorstøtte, post- og dokumenthåndtering
- Administrative oppgaver
- Bistå ved utredningsarbeid
- Andre oppgaver kan bli aktuelle.
Kvalifikasjoner
- Utdanning fra universitet eller høyskole minimum tilsvarende bachelornivå innen et eller flere av områdene: administrasjon, økonomi, juridiske fag, samfunnsfag. Utdanning innen øvrige av byrådsavdelingens fagområder kan også være aktuelt.
- Du har legeerklæring på en varig fysisk eller psykisk funksjonsnedsettelse.
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne, minimum norsknivå B2.
- God IKT-kompetanse, særlig innen MS Office programpakke.
- Kunnskap om offentlig forvaltning og politiske beslutningsprosesser vil være en fordel.
- Vitnemål, legeerklæring og annen relevant dokumentasjon fremvises på et eventuelt intervju.
Utdanningsretning
- Juridiske fag
- Økonomi / Regnskap
- Samfunnsfag
- Administrasjon og Ledelse
Utdanningsnivå
- Høyskole / Universitet, Diplom- / Bachelorgrad
Personlige Egenskaper
- Gode kommunikasjonsevner
- Gode samarbeidsevner
- Analytiske evner
- Evne til å arbeide selvstendig
- Fleksibilitet når det gjelder samarbeidsformer og arbeidsoppgaver
Vi tilbyr
- En unik mulighet til å få relevant arbeidserfaring
- 100% stilling som utgangspunkt, men søkere med redusert arbeidsevne er også velkommen til å søke.
- Nødvendig tilrettelegging
- Lønn som etter avtale
- Pensjonsordning i Bergen kommunale pensjonskasse
- Fast ansettelse i Bergen kommune etter endt traineeperiode
- Mulighet for samhandling med andre i traineestillinger i kommunen
- Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver i et solid fagmiljø
- God veiledning
- Gode og fleksible arbeidstidsordninger
Kontaktinformasjon
Anne Iren Fagerbakke, Kommunaldirektør, 95849540, anne.iren.fagerbakke@bergen.kommune.no
Katrine Klæboe, administrasjonsjef, 99491087, katrine.klaeboe@bergen.kommune.no
Arbeidssted
Bergen
Nøkkelinformasjon:
Annonsør:Bergen kommune
Ref. nr.:4044189970
Stillingsbrøk: 100%
Fast heltid
Startdato: 01.09.2019
Antall stillinger: 1
Søknadsfrist: 07.04.2019
https://www.webcruiter.no/wcmain/advertviewpublic.aspx?oppdragsnr=4044189970&company_id=1997526263&culture_id=NB-NO
For elektronisk søknadsskjema:[Klikk her]
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
Bergen kommune
Adresse
Rosenkrantzgaten 3, 5003 Bergen
Bergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.
Om stillingen
Stillingstittel
Saksbehandler (offentlig administrasjon)
Antall stillinger
1
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Ikke oppgitt
Sist endret: 8. april 2019
Hentet fra: Overført fra arbeidsgiver
Referanse: 10011473
Stillingsnummer: ebb39ea9-4b13-4d1f-8c68-923618d32c6d