Veileder Kvalifiseringsprogrammet
Org. nr: - Stillingsident: 4473976168 Presentasjon av stillingen:
NAV Grünerløkka er ett av landets største og mest spennende NAV-kontor med ca. 270 ansatte. Vi er et NAV-kontor som alltid vil utvikle oss til det bedre. Grünerløkka er Oslos mest folkerike bydel og NAV-kontoret skal være en sentral tjenesteyter for bydelens innbyggere. Hos oss står brukeren av Nav i sentrum og vi søker etter deg som ønsker å være en del av våre tjenester.
Vi leter etter deg som har engasjement for NAVs samfunnsoppdrag og som med din kunnskap og dine egenskaper kan bidra til å engasjere og styrke dine kollegaer i å tilby stadig bedre tjenester for innbyggerne i Bydel Grünerløkka. Kvalifiseringsprogrammet er en viktig del av kontoret og en viktig bidragsyter både for kontoret og for bydelens innbyggere.
Vi har som ambisjon å være Norges mest innovative Nav-kontor og vi ønsker at du skal være en del av vår utvikling for å stadig yte bedre tjenester.
Nå søker vi etter en Veileder til fast stilling.
Kvalifiseringsprogrammet (KVP) er en lovpålagt tjeneste, som skal gi deltakerne et samlet tilbud fra NAV. Målet med Kvalifiseringsprogrammet er at deltakeren skal komme ut i arbeid, gjennom et individuelt tilpasset program og tett individuell oppfølging.
Vi legger stor vekt på inkluderingskompetanse og Supported Employment (SE) som metode i vårt arbeid, hvor vi har fokus på ressurskartlegging, oppsøkende virksomhet ute hos arbeidsgivere, samt tilrettelegging og oppfølging på arbeidsplassen. Mye av arbeidstiden vil bli brukt utenfor kontoret sammen med deltakere og i møter med arbeidsgivere/samarbeidspartnere.
KVP veileder skal legge til rette for at jobbsøkere med ulike utfordringer skal få, og beholde arbeid.
Forutsetningen er at deltakere har et ønske om ordinært arbeid, og behov for tilrettelegging og oppfølging før og etter jobbstart.
Arbeidsoppgaver
• Gi et samlet og helhetlig tilbud fra NAV til deltakere (evt. ektefeller og barn) i KVP
• Oppfølging og saksbehandling knyttet til økonomisk sosialhjelp og KVP, herunder å gi råd og veiledning
• Tilby våre deltakere kvalitativt gode kvalifiseringsprogram, som fører til arbeid
• Involvere deltakere aktivt i jobbsøkerprosessen gjennom veiledning
• Kartlegge interesser, ressurser og ferdigheter sammen med deltakere
• Matche deltakernes kompetanse og interesser opp mot arbeidsgivers behov for arbeidskraft
• Utvikle kunnskap om og være oppdatert på rekrutteringsbehovet i ulike bransjer
• Aktivt oppsøke og pleie relasjoner med arbeidsgivere
• Samarbeide aktivt med arbeidsgivere, tiltaksarrangører, 1. og evt. 2 linjen innen helse, voksenopplæringen og eventuelle samarbeidspartnere, slik at deltakerne får et individuelt tilpasset, helhetlig og koordinert tilbud
• Ha ansvar for fremdrift i egen portefølje (ca. 20 deltakere) og dokumentere dette.
• Ansvar for å sikre etisk og faglig forsvarlighet i arbeidet som gjøres, og bidra til et trygt, inkluderende og positivt arbeidsmiljø.
Kvalifikasjoner
• Bachelor i sosialt arbeid eller annen relevant universitets- eller høyskoleutdanning. Relevant praksis/ dokumenterte resultater fra lignende arbeid vil kunne kompensere for deler av utdanningskravet
• Innsikt i - og forståelse for NAVs strategiske samfunnsoppdrag
• Du må ha erfaring fra arbeidsinkludering og veiledning
• Fordel med kjennskap og eller erfaring med Supported Employment
• Gjerne ha erfaring med fagsystemer i NAV
• Du må ha god muntlig og skriftlig fremstillingsevne, samt gode digitale ferdigheter
Personlige egenskaper
For å lykkes i denne jobben, er det viktig at du:
• Har troen på at alle mennesker - uansett utfordringer, kan få og beholde arbeid
• Har gode samarbeidsevner til å skape kontakt og samhandle med våre brukere, arbeidsgivere og andre samarbeidspartnere.
• Har pågangsmot, stor arbeidskapasitet og er komfortabel med en hektisk arbeidshverdag
• Håndterer uforutsigbarhet og endringer, og er positiv til nye utfordringer.
• Har utpreget serviceholdning, god relasjonskompetanse og motiveres av resultater
• Er ryddig, evner å strukturere egen arbeidshverdag, og gjør gode prioriteringer
• Er en lagspiller og liker å jobbe i team, men evner å jobbe selvstendig.
• Har en positiv og løsningsorientert innstilling som vil bidra til å utvikle arbeidsmiljøet på en god måte
• Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
• Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
• Høyt faglig nivå og bred samlet kompetanse på kvalifiseringsfeltet
• Aktive, engasjerte og kunnskapsrike kollegaer
• Et positivt og dynamisk arbeidsmiljø
• Lønnstrinn 35-44 i Oslo Kommunes lønnsregulativ.
Kontaktinformasjon
Pål Kock Hyni, Avdelingsleder, 21802180, Pal.hyni@nav.no
Arbeidssted
Marstrandgata 6
0566 Oslo
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Oslo kommune
Referansenr.:4473976168
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 08.02.2022
Om bedriften
Bydel Grünerløkka er en sentrumsbydel med et rikt kulturliv og sosialt mangfold.
Bydelen er den største blant Oslos bydeler etter befolkningstall, med 62.500 innbyggere. Vi har store og solide fagmiljøer og tilbyr ulike tjenester rundt de viktigste rammene av innbyggernes liv. Bydel Grünerløkka legger vekt på brukermedvirkning og samhandling med innbyggere og andre offentlige og private aktører.
Vi ønsker ansatte som er ambisiøse på egne og samfunnets vegne. Våre ledere er opptatt av å legge til rette for gode utviklingsmuligheter.
Når du begynner i Bydel Grünerløkka vil du oppleve en inkluderende kultur med stor takhøyde og mye engasjement for hverandre og de vi jobber for.
Våre ledere og ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss, uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn.