Fagkonsulent
Org. nr: - Stillingsident: 4237154666 Presentasjon av stillingen:
Boligbistand er en avdeling i tjenestestedet Henvendelser bolig, psykisk helse og rus. Boligbistand har 21 engasjerte ansatte med bredt sammensatt kompetanse. Avdelingen har ansvar for ulike boligsosiale virkemidler som kommunale velferdsboliger, startlån og tilskudd til kjøp av bolig, økonomisk rådgivning og forvaltning, bostøtteordninger, samt formidling av boliger i det private markedet. Vi har nå to ledige stillinger innenfor saksbehandling av kommunale velferdsboliger.
Arbeidsoppgaver
- Behandle søknader om kommunale velferdsboliger, herunder kartlegge søkeres muligheter og behov og foreta omfattende skjønnsvurderinger
- Kontraktsoppfølging - følge opp løpende leieforhold vedrørende utløp av kontrakter, eventuelle naboklager og annet
- Kontakt med samarbeidspartnere, styrer og nabolag ved behov
- Utstrakt samarbeid internt i avdelingen
- Vurdere andre boligsosiale virkemidler
- Andre oppgaver kan tilkomme
Kvalifikasjoner
- Søker må ha høyere utdanning tilsvarende bachelorgrad innenfor sosialt arbeid, samfunnsvitenskap eller jus. Annen høyere utdanning kan likestilles, hvis kandidaten har erfaring med boligsaksbehandling
- Det er ønskelig med saksbehandlererfaring
- Gode evner til å sette seg inn i saksbehandlingsverktøy
- Meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve B2
- Stor arbeidskapasitet
Personlige egenskaper
- Må ha engasjement og lyst til å jobbe med vanskeligstilte
- Høy grad av fleksibilitet og gode samarbeidsevner
- Kunne jobbe strukturert og effektivt og ha evne til å holde kontroll og oversikt over et stort antall saker
- God gjennomføringsevne, god til å ta beslutninger
Personlig egnethet tillegges avgjørende vekt
Vi tilbyr
- Godt arbeidsmiljø med ivaretakende og hyggelige kollegaer
- Interessante og samfunnsviktige arbeidsoppgaver
- Fleksibel arbeidstid innenfor fastsatt kjernetid (kl. 9-15)
- Hyggelige lokaler sentralt i Sandvika
- Offentlig tjenestepensjonsordning
- Kompetanseutviklingsstipend
- Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland
Gyldig politiattest i henhold til helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 må fremlegges før tiltredelse
Kontaktinformasjon
Marita Forstrøm Johansen, Tjenesteleder, 95257718
Inger Elisabeth Myhre, Avdelingsleder, 41604950
Arbeidssted
Rådhustorget 5
1337 Sandvika
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Bærum kommune
Referansenr.:4237154666
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 10.06.2020
Om bedriften
Sammen skaper vi et godt og klimaklokt samfunn for våre nærmere 130 000 innbyggere, både i dag og i årene som kommer. Vi skaper rammer som bidrar til at de aller minste kan leke og lære og at de som trenger en hjelpende hånd får en hverdag preget av mestring, mening og verdighet. Vi gjør et bredt spekter av arbeidsoppgaver, og felles for oss alle er ønsket om å skape et samfunn som er godt å leve i. Bli med og sett spor.
Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentliglova §25).
Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.