Førstekonsulent økonomi
Org. nr: - Stillingsident: 4259962766 Presentasjon av stillingen:
Økonomiavdelingen er en del av sentraladministrasjonen i Saltdal kommune, og er lokalisert på rådhuset på Rognan. Økonomiavdelingen fører tilsyn og kontroll med kommunens økonomi- og finansforvaltning.
Hovedoppgavene består i føring av kommunale regnskaper, budsjettarbeid, behandling av inn og utgående fakturaer, innkreving av kommunale krav, lønn, fraværsregistrering, refusjonsbehandling, inn- og utlån, eiendomsskatt, koordinering av kommunens innkjøpspolitikk og veiledning ovenfor ansatte og kommunens virksomheter.
I forbindelse med en permisjon ønsker vi en ny medarbeider. Stillingen er midlertidig frem til 31.03.2021, med mulighet for fast ansettelse.
Arbeidsoppgaver
- Eiendomsskatt, blant annet besiktigelse av eiendommer, sekretariat for takstnemndene, fakturering, og behandling av klager.
- Bokføring og avstemming av kommuneregnskapet
- Bidra med årsavslutning
- Generell saksbehandling innenfor økonomi
- Andre forefallende arbeidsoppgaver som tilhører økonomi
Kvalifikasjoner
- Minimum Bachelorgrad innenfor økonomi
- Gode IKT kunnskaper
- Erfaring med saksbehandling
- Meget gode kommunikasjonsevner både muntlig og skriftlig
Ønskelige kvalifikasjoner:
- Revisjonsfag
- Erfaring fra offentlig regnskap
- Interesse for juridiske spørsmål
- Det er fordel med kjennskap til programvarene Komtek og Visma
- Erfaring fra offentlig forvaltning
Personlige egenskaper
- Evne til å arbeide selvstendig og takle mange oppgaver i en hektisk hverdag
- Fleksibel og systematisk
- Gode samarbeidsevner
- Stor arbeidskapasitet
Det legges stor vekt på personlig egenskaper, samt skikkethet. Med ønske om snarlig tiltredelse.
Vi tilbyr
- Tariffavtale med ordnede lønns- og arbeidsvilkår.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger.
- Kompetanseutvikling
Ufullstendige søknader uten CV og Søknadstekst vil ikke bli vurdert. Attester og vitnemål legges ved den elektroniske søknaden. Ved innsending av elektronisk søknad vil du få en bekreftelse på at søknaden din er mottatt på din e-postadresse. Om du ikke mottar slik bekreftelse innen kort tid er søknaden ikke mottatt.
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju, enten personlig oppmøte eller ved bruk av Teams. Vi oppfordrer deg til å søke uansett alder, kjønn, funksjonshemning, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Fast ansatte i Saltdal kommune med fortrinnsrett som overtallig, avklart omplasseringskandidat på bakgrunn av helse eller som ønsker å øke sin stillingsandel oppfordres til å søke.
Søkere som ønsker å bli unntatt fra offentliggjøring må oppgi dette i søknaden. Søkere kan likevel bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å bli unntatt for offentlighet. Dersom ønsket ikke etterkommes, vil søkeren bli varslet om dette. (Offentleglova § 25).
Søkere som påberoper seg fortrinnsrett må opplyse om dette i søknaden.
For mer informasjon om stillingen ta kontakt med Økonomisjef Pål Viggo Mortensen på telefon: 481 58 363 eller per e-post: pvm@saltdal.kommune.no
Søknadsfrist: 17.juli 2020
Kontaktinformasjon
Pål Viggo Mortensen, Økonomisjef, 481 58 363, pvm@saltdal.kommune.no
Arbeidssted
Kirkegata 23
8250 Rognan
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Saltdal kommune
Referansenr.:4259962766
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Søknadsfrist: 19.07.2020
Om bedriften
Saltdal «mulighetenes kommune» er en stor kommune i utstrekning i Indre Salten, med ca. 4.700 innbyggere og ligger 85 km sørøst for Bodø og Nordlandssykehuset. Saltdal er kjent for å være en god kommune for innbyggere i alle livsfaser og er en kommune som har fokus på trivsel, kultur og natur.