Kommunalsjef oppvekst
Org. nr: - Stillingsident: 4288026748 Presentasjon av stillingen:
Vil du være med å utvikle en spennende kommune i vekst?
Kommunalsjef oppvekst er del av kommunedirektørens ledergruppe og har ansvaret for områdene grunnskole, barnehage og kultur. Kommunalsjefen er kommunens skolefaglige ansvarlige.
Vi søker en tydelig og samlende leder som skaper motivasjon, engasjement og god samhandling i egen organisasjon. Du er en god veileder for organisasjonen, du bidrar til strategisk utvikling og håndterer tillagte myndighetsoppgaver. Vi ser etter deg som, fra en sentral posisjon i kommunedirektørens ledergruppe, vil bidra til utviklingen av kommunen som helhet.
Arbeidsoppgaver
Arbeidsområdene omfatter:
- Strategisk utvikling av oppvekstområdet
- Ledelse og styring av kommunens oppveksttjenester
- Samarbeid om barn og unges utvikling på tvers av kommunens tjenesteområder
- Overordnet budsjettansvar for ansvarsområdene innenfor oppvekstområdet
- Personalansvar for virksomhetslederne som inngår i oppvekstområdet
- Videreføre digitaliseringssatsingen innenfor ansvarsområdet
Kvalifikasjoner
Du kan vise til solide ledererfaringer innenfor skoleledelse og har erfaring fra strategisk og prosessbasert utviklingsarbeid.
Du har høyere utdanning på høyskole eller universitetsnivå og er framtidsrettet og utviklingsorientert.
Personlige egenskaper
Du er tydelig og konstruktiv når det gjelder forventninger og tilbakemeldinger og evner å skape entusiasme og stolthet hos den enkelte medarbeider. Vi ser for oss en leder som er oppdatert på relevant forskning og sentrale satsinger innenfor området og som har god innsikt i bruk av digitale verktøy.
I lederplattformen vår er det fastsatt at kommunens ledere skal være framtidsretta, entusiastiske, rause og modige, og vi har forventning til at ny kommunalsjef har en lederstil som støtter opp om lederplattformen.
Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr
Du vil dra veksler på et godt faglig samarbeid med de andre fem kommunene i Gardermoregionen.
Lønn etter avtale.
Kopier av attester og vitnemål bes lastes opp digitalt med søknaden samt tas med ved eventuelt intervju.
Gjerdrum kommune praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Dersom det etter kommunens vurdering ikke foreligger særskilt grunn for bli unntatt offentlighet, vil søknaden bli offentliggjort. Søkeren blir informert og får mulighet til eventuelt å trekke sin søknad før offentliggjøring, jf. offentleglova § 25.
Kontaktinformasjon
Frits Arne Eriksen, Kommunedirektør, 489 904 81, frits.arne.eriksen@gjerdrum.kommune.no
Arbeidssted
Gjerivegen 1
2022 Gjerdrum
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Gjerdrum kommune
Referansenr.:4288026748
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 04.10.2020
Om bedriften
Gjerdrum er en kommune i sterk vekst, som ligger sentralt på Romerike, midt mellom Oslo og Gardermoen. Kommunen har rundt 6 800 innbyggere og er en meget attraktiv bokommune. Gjerdrum er geografisk sett en liten kommune - 10 km fra sør til nord, og fra øst til vest. Kommunesenteret er Ask, med flere dagligvarebutikker, kafeer og restauranter og et antall spesialforretninger. Gjerdrum ligger landlig til og byr på unike muligheter for friluftsliv med turstier, fiskevann og skiløyper. Kommunen har et bredt og aktivt idrettstilbud og et mangfoldig kulturliv med Gjerdrum kulturhus, kulturuker, egen festival, teater, korps og kulturskole.
Vi ser etter ledere og medarbeidere som er framtidsretta, rause, entusiastiske og modige. Vi tenker helhet, ser muligheter og handler sammen. Les mer om kommunen på våre hjemmesider.