Avsnittsleder Vandel - FUFSR - Enhet for vandel og politiattest
Det er ledig en nyetablert stilling som avsnittsleder Vandel. Stillingen er en del av den nye organisasjonen ved Politiets enhet for vandelskontroll og politiattester, under Felles enhet for utlending, forvaltning og sivil rettspleie. Stillingen inngår som en del av enhetens ledergruppe.
Stillingen er stedsplassert i Vardø.
Arbeidsoppgaver
- Personalansvar for IKT rådgiver, juridisk rådgiver og saksbehandlere tilknyttet avsnitt Vandel.
- Seksjonsleders faste stedfortreder.
- Medlem av ledergruppe.
- Rapporterer til seksjonsleder.
- Prosessforvalterkoordinator.
- Forberede og prioritere saker til interne og eksterne møter, samt oppfølging av møtene.
- Kontoransvarlig.
- Ansvar for statistikk innenfor fagfeltet.
- Ansvar for faglig oppdatering av personellet innenfor fagfeltet.
- Medvirke til utvikling av fagfelt Vandel.
- Utøve ressursstyring i samarbeid med avsnittsleder Politiattest.
- Bistå og delta aktivt i forbindelse med rådgivning ut mot distriktene, samt eksterne kunder.
Kvalifikasjoner
- Nødvendige:
- Relevant utdannelse på bachelornivå. Særlig relevant erfaring kan kompensere for manglende formalkompetanse.
- Ledererfaring.
- Erfaring fra offentlig sektor/norsk forvaltning.
- God resultatoppnåelse i tidligere stillinger.
- Gode norsk- og engelskkunnskaper.
- Generell IT kunnskap.
- Må kunne sikkerhetsklareres jf. sikkerhetsloven.
- Ønsket:
- Relevant lederutdanning.
- Erfaring fra endrings- og utviklingsprosesser.
- God evne til kommunikasjon og relasjonsbygging.
- Samfunnsorientert og forståelse for enhetens rolle i politiets samfunnsoppdrag.
Utdanningsretning
- Merkantile fag
- Økonomi/Admin./Org./Ledelse
- HR / Personal
Utdanningsnivå
- høyskole/universitet, diplom/bachelor grad
Personlige Egenskaper
- Evne til å jobbe strukturert og målrettet.
- Resultatorientert og god beslutnings- og gjennomføringsevne.
- Medarbeiderorientert og evne til å motivere og utvikle medarbeidere.
- Gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig.
- Fleksibilitet og god relasjonskompetanse.
- Setter retning og skaper resultater i samarbeid med andre.
- Identifisere seg med våre verdier, modig, vise respekt, helhetsorientert og tett på
Vi tilbyr
- Stilling lønnes som Avdelingsleder (SKO 1407) Fra kr. 576.100 - 670.000,- avhengig av erfaring og kompetanse. For særskilt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
- Lov- og avtalefestet pensjonsordninger gjennom Statens pensjonskasse.
- Virkemiddelordning for Finnmark og Nord-Troms, redusert skatt, nedskriving av studielån. For å lese mere om gunstige virkemidler og beregne hva man kan spare ved å bosette seg i Finnmark viser til nettsiden www.finnmark.no.
- Finnmark politidistrikt er en IA-bedrift og er tilknyttet en moderne bedriftshelsetjeneste for alle ansatte.
Andre opplysninger
- Noe reisevirksomhet må påregnes
Kontaktinformasjon
Leif Sætrum, 78989333
Arbeidssted
Vardø
Nøkkelinformasjon:
Annonsør:Politiet, Finnmark pd
Ref. nr.:201900542
Stillingsbrøk: 100%
Fast stilling
Antall stillinger: 1
Søknadsfrist: 24.02.2019
https://www.webcruiter.no/wcmain/advertviewpublic.aspx?oppdragsnr=4022388475&company_id=3586302813&culture_id=NB-NO
For elektronisk søknadsskjema:[Klikk her]
Om bedriften
Finnmark politidistrikt er med sine 48 637 km2 et av Norges største politidistrikter og dekker en befolkning på ca 80 000 fordelt på 19 kommuner. Kommunene Tana, Nesseby, Karasjok, Kautokeino og Porsanger er kjerneområdet for samisk kultur og språk. Finnmark politidistrikt skal i likhet med de andre politidistriktene i Norge etablere en ny tjenestestruktur for å skape et mer robust og enhetlig politi i henhold til Nærpolitireformen. I tillegg til driftsenhet Finnmark, består den nye organisasjonsmodellen av fem funksjonelle driftsenheter (Felles enhet for operativ tjeneste, PST, Felles enhet for utlending, forvaltning og sivil rettspleie, Felles enhet for påtale og Felles enhet for etterretning, forebyggende og etterforskning). Distriktet ledes av politimesteren med hovedsete i Kirkenes og støttes av stab for virksomhetsstyring, HR/HMS og kommunikasjon. Finnmark politidistrikt har Norges eneste Schengengrense over land, og har ca 400 medarbeidere.
Etter søknadsfristens utløp vil det bli satt opp en offentlig søkerliste. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker, dersom vedkommende selv ber om det. Vær likevel oppmerksom på at opplysninger om en søker kan bli offentlig, selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette. Det stilles krav om plettfri vandel, vurdering av skikket- og egnethet vil bli vektlagt. Før tilsetting må en legge frem utvidet og uttømmende politiattest, jf politiregisterloven § 41 og politiloven § 18.
Elektronisk søknad sendes ved å velge Søk på stillingen. Det bes om at bekreftede attester og vitnemål legges ved elektronisk. Vi ber om at det oppgis minimum to referanser.
Finnmark politidistrikt skal fremme likestilling og bekjempe diskriminering uavhengig av blant annet kjønn, alder, etnisitet, religion, funksjonsevne, seksuell orientering, kjønnsidentitet og kjønnsuttrykk.