Overstyrmann - D/S Skibladner
Overstyrmann
Vi søker etter en engasjert og faglig dyktig person til stillingen som overstyrmann om bord på D/S Skibladner. Generell god IT-kompetanse og erfaring fra bruk av elektroniske vedlikeholdsprogram er ønskelig. Kjennskap til veteranskipsmiljøet, antikvariske håndverksteknikker eller tradisjonelt sjømannskap er en fordel, men ikke et krav. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Kandidater som er tilgjengelig hele sesongen (mai-september) er ønskelig, men kandidater som har begrenset tilgjengelighet (i kombinasjon med annen turnusjobb el.) oppfordres også til å søke. Oppgi din tilgjengelighet i søknaden.
Til stillingen som overstyrmann kreves følgende kvalifikasjoner:
- Sertifikatkompetanse:
-Minimum Dekksoffisersertifikat kl. D5 Iht. STCW II/3
-Radiosertifikat GOC eller ROC iht. STCW IV/2
- Sikkerhetskurs:
-IMO 80 Videregående sikkerhetsopplæring iht. STCW A-VI/2-1, 3, 4-1, eller
-IMO 50 Grunnleggende sikkerhetsopplæring iht. STCW A-VI/1-1, 1-2, 1-3, 1-4
- Medisinsk behandling iht. STCW A-VI/4-2
- Passasjer- og Krisehåndteringskurs iht. STCW VII A-V/2
- Helseerklæring for sjøfolk
- Flytende skandinavisk språk (skriftlig og muntlig)
Rederiet dekker passasjer- og krisehåndteringskurs og/eller helseerklæring ved behov.
Ansettelsesform: Sesongkontrakt (mai-september)
**Turnus:**Etter avtale
Lønn: Etter avtale
Vi tilbyr:
- Engasjerte medarbeidere og et godt arbeidsmiljø
- Uvanlig og særegen fartøyskategori
- Mulighet for videre avansement for den rette kandidaten
Siste frist 1.april. Søknader vurderes fortløpende.
Om bedriften
AS Oplandske Dampskibsselskap (ODS) ble opprettet gjennom en folkeaksjon i 1854 for å drive dampskipstrafikk på Norges største innsjø, Mjøsa. Rederiet AS ODS eier og driver fremdeles D/S Skibladner (bygget 1856), verdens eldste hjuldamper i rutegående trafikk. Skibladner er Norges første totalfredede fartøy og en av landets største turistattraksjoner. Årlig frakter vi ca. 20.000 passasjerer. Seilingssesongen strekker seg fra mai til september. Skipets hjemmehavn og rederiets kontor er på Gjøvik. Skipet er et levende teknisk kulturminne og unik i norgeshistorien innen samferdsel, teknologi, næringsliv og turisme.