Har du et hjerte for ledelse, salg og teknologi
På grunn av organisasjonsendring, samt økt satsning på enkeltområder, ønsker vi å utvide ledergruppen vår på Innlandet. Som et resultat av vår suksess innenfor interiør og IT området trenger vi å styrke ledelesen med egen leder for Teknologi. Lindbak Innlandet har i dag et lederteam bestående av to personer som nå utvides til tre med felles ansvar for utviklingen av regionen. Region Innlandet omfatter våre avdelinger Gjøvik, Hamar og Tynset.
Vi ser etter en leder som er engasjert og flink til å bygge gode team. Den rette personen er glad i å skape gode kunderelasjoner og trygg på å jobbe i markedet for å gjøre våre produkter og løsninger kjent for nye kunder. Dette er en operativ lederstilling hvor man selv jobber aktivt i markedet og går frem som et godt eksempel for sine medarbeidere.
En viktig del av stillingen er å strategisk utvikle både Lindbak lokalt samt våre kunder. En av Lindbak sine store styrker er fleksibiliteten til å tilpasse seg det lokale markedet, men det krever ledere som er proaktive og som aktivt jobber med å utvikle Lindbak til fordel for våre kunder.
Det å jobbe i Lindbak betyr at man benytter ny teknologi og nye arbeidsmetoder for å gjøre hverdagen til våre kunder bedre og mer effektiv. Det er derfor viktig at man evner å oppdatere seg på ny teknologi og løsninger. I tillegg må man være dyktig på å forstå kundens behov, samt kunne kommunisere godt slik at man kan tilby vår kunnskap og løsninger for å forbedre deres virksomhet.
I hovedsak er vi ute etter en leder som er stasjonert på Gjøvik og som har god kjennskap til det lokale markedet. Fagområdene lederen får ansvaret for vil være produkter og løsninger knyttet til Teknologi - Dokumentflyt, Dokumentbehandling, Lyd & Bilde, Kaffe & Vann. Avdelingen jobber tett med, og er samlokalisert med Lindbak IT samt vår interiøravdeling.
Den rette lederen vil oppleve at Lindbak gir høy tillit samt gir høy fleksibilitet til å utvikle den lokale virksomheten.
Rollen innebærer også å rekruttere nye ressurser for å bygge gode team. Det vil være rom i Lindbak for å kunne ta del i selskapets sentrale strategiarbeid samt deltagelse i nasjonale fagteam/grupper.
Kvalifikasjoner:
- Dyktig innen B2B salg
- Ledererfaring
- Fordel med erfaring fra salgsledelse B2B
- Kompetanse innen økonomi og budsjett
- God IT-forståelse og kompetanse innen bruk av IT-verktøy
Arbeidsoppgaver:
- Utvikle og lede teknologiteamet lokalt i regionen
- Utvikle forretningsområdet innenfor alle avdelinger i regionen
- Utarbeide lokal strategi og budsjetter
- Rapportering til sentral ledelse
- Bistå til samarbeid på tvers av fagområder i regionen
- Bidra i nasjonale lederteam
- Personalansvar
Egenskaper:
- Engasjert og motivert for å skape gode resultater sammen med sitt team
- Flink til å arbeide strukturert i markedet med god salgsstrategi
- Mål- og resultatorientert
- Trives i en aktiv hverdag med høy aktivitet
- Selvstendig, strukturert og nøyaktig
- Nyskapende
- Glad i å jobbe med salg samt skape gode kundeopplevelser
- God fremstillingsevne muntlig og skriftlig
- Proaktiv og handlingsorientert
- Lindbak verdsetter initiativrike kollegaer
Vi tilbyr:
- Mange muligheter i et selskap i stor vekst som er ledende i markedet
- Samarbeid med Norges ledende aktører
- Lønn og bonusavtaler etter avtale
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Høy tillit og fleksibilitet
Om bedriften
Lindbak er en ledende leverandør av teknologi, interiør og IT til offentlig og privat næringsliv, med et bredt spekter av produkter og tjenester.
Lindbak er et solid, familiedrevet selskap, etablert i 1958 under navnet Agnar Lindbak & Co.
Konsernet har hovedkontor i Trondheim og ca 250 medarbeidere fordelt på 28 avdelingskontor rundt om i landet. Selskapet hadde i 2020 en omsetning på 857 millioner.
Med våre 28 avdelingskontorer i tillegg til egne forhandlere, dekker vi hele landet. Vi samarbeider med markedsledende merkevarer. Med høyt fokus på service og kundetilfredshet skårer vi meget høyt i kundeundersøkelser, noe vi mener er årsaken til vår store suksess og vekst.