Avdelingsleder - Avdeling Solhøgda hjemtjenester - Nye Lindesnes kommune
I enheten Miljøterapeutiske tjenester under tjenesteområdet Velferd i nye Lindesnes kommune er det ledig 100 % stilling som avdelingsleder ved avdeling Solhøgda hjemtjenester. Avdelingen vil fra 1.1.2020 i nye Lindesnes kommune ha ansvar for tjenester til mennesker med nedsatt funksjonsevne i form av psykisk utviklingshemming og fysiske funksjonsnedsettelser. Avdelingen yter i dag tjenester til i alt 25 tjenestemottakere som bor i Mandal, hvorav 13 bor på Solhøgda. Det er ca 25 årsverk tilknyttet avdelingen. Innehaver av stillingen vil inngå i ledergruppen til Miljøterapeutiske tjenester og skal utøve ledelse i tråd med kommunens verdigrunnlag, kommuneplan og øvrige styrende dokumenter. Avdelingsleder rapporterer til enhetsleder Karina Bergmann Hommen. Stillingen lyses ut med fast ansettelse fra 01.01.2020 eller etter avtale. Frem til 01.01.20 vil den som blir ansatt som avdelingsleder i samarbeid med enhetsleder være med å forme den nye avdelingen.
Om kommunen / ny kommune
Fra 1.1.2020 blir Marnardal, Lindesnes og Mandal kommuner slått sammen til den nye kommunen Lindesnes, med om lag 23.000 innbyggere. Rådhuset vil ligge i Mandal. Lindesnes blir Norges sydligste kommune. I Lindesnes kommune skal vi bli bedre sammen. Vi skal jobbe sammen og ta hele samfunnets ressurser i bruk for å løse utfordringer og se mulighetene som kommer. Våre tjenester skal være helhetlige og med mennesket i sentrum. Dette betyr blant annet å samarbeide bedre mellom fagområder og på tvers av aldersgrupper.
ARBEIDSOPPGAVER/ANSVARSOMRÅDER
- Delegert ansvar for økonomi-, personal- og fagansvar for avdelingen.
- Et viktig ansvarsområde for avdelingsleder er samhandling med andre virksomheter i tjenesteområdet, andre tjenesteområder i kommunen, rådmann og eksterne samarbeidsparter.
- Fagansvarlig for gjennomføring av drift og utvikling av de tjenester avdelingen skal levere.
KVALIFIKASJONSKRAV
- Minimum 3-årig universitets- eller høgskoleutdanning innen helse- og sosialfag
- Ledererfaring fra offentlig og/eller privat virksomhet
- Erfaring med økonomi- og personalansvar
- God forståelse og kunnskap om turnusarbeid
- Kompetanse og erfaring innen tjenesteområdet
ØNSKELIGE KVALIFIKASJONER
- Forståelse for rammebetingelsene som en offentlig leder må forholde seg til
- Erfaring fra partsamarbeid og forståelsen for tillitsvalgtrollen i kommunal sektor
- Relevant digital kompetanse
- Gode strategiske evner
- Relevant HMS-kompetanse
- Utdanning innen ledelse
PERSONLIGE EGENSKAPER
- Vi ønsker en avdelingsleder som har personlige lederegenskaper, er selvstendig og med gode samarbeidsevner og gjennomføringskraft
- Må bidra til god dialog med avdelingens brukere
- Er resultat- og utviklingsorientert og har et helhetssyn
- Har evne til å motivere medarbeidere og skape gode relasjoner
- Har evne til å stå i vanskelige situasjoner
- Har evne til å forene og utvikle forskjellige systemer, rutiner og kultur inn i ny kommune
VI TILBYR
- Spennende lederstilling
- Inngår i en ledergruppe med bred faglig kompetanse og vilje til utvikling og nytenkning
- Tverrfaglig og tverretatlig samarbeid
- Utfordrende, varierte og selvstendige arbeidsoppgaver
KONTAKTPERSON
Karina Bergmann Hommen, tlf.: 95821415, Karina.Hommen@lindesnes.kommune.no
SØKNADSPROSESSEN
- Benytt stillings-ID 1617
- Kopi av vitnemål og attester tas med på evt. intervju og returneres ikke
- Det utarbeides offentlig søkerliste
- Ved intern omrokkering kan andre stillinger bli ledige