Fagarbeider i 72% fast stilling
Fagarbeider i 72 % fast stilling.
Stillingen som fagarbeider er p.t. plassert i Oppfølgingsenheten, med arbeid i avdeling Psykisk helse, rus og avhengighet i tjenesten Omsorgstiltak. Stillingen vil være i turnus med for tiden arbeid dag, kveld og hver 3. helg.
Beskrivelse av arbeidssted
Dette er et botilbud for en person som er etablert i egen bolig. Det er viktig at søkere har kjennskap til målrettet miljøarbeid, Lov om kommunale helse- og omsorgstjenester kapittel 9 og arbeid i tråd med dette lovverket. Tjenestetilbudet til bruker er et forsterket tiltak i nært samarbeid med Sentral fagenhet for tvungen omsorg. Det gis veiledning og tett oppfølging, samt at det vil være gode faglige rammer og muligheter for faglig utvikling. Arbeidsoppgavene krever høy grad av strukturert arbeid etter fastlagte avtaler og rutiner.
Endringer i arbeidssted og oppgaver kan skje om brukers behov endres.
Arbeidsoppgaver/ansvarsområder
- Planlegge, tilrettelegge og gjennomføre aktivitet og arbeidsoppgaver i samvær med bruker.
- Transport av bruker.
- Miljøterapeutisk arbeid i brukers bolig.
- Bruk av IKT – verktøy
- Stillingen vil bestå av arbeide i team.
- Daglig dokumentasjon og journalføring.
- Det kan også bli aktuelt å gi tjenester til andre brukere utenfor dette aktuelle tiltaket i perioder hvor brukers behov er endret.
- Turnusarbeid, for tiden arbeid hver 3. helg. Ved eventuelle turnusendringer kan det bli tillagt annen frekvens på arbeid i helg.
Ønskede kvalifikasjoner
- Fagbrev som helsefagarbeider.
- God kjennskap til og erfaring fra arbeid med personer med psykiske lidelse og personer med utviklingshemming.
- Kjennskap til og erfaring fra arbeid med personer med sammensatt problematikk.
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne. Vi søker en ansatt som kommuniserer godt med bruker, pårørende, andre medarbeidere og samarbeidspartnere.
- Gode IT kunnskaper?
- Personlig egnethet vil bli sterkt vektlagt.
Personlige egenskaper som det vil bli lagt vekt på
- Gode samarbeidsevner og godt humør.
- Serviceinnstilt, løsningsorientert og fleksibel.
- Være faglig dyktig.
- Ha evne til god håndtering av utforutsette situasjoner.
- Kunne jobbe målrettet etter vedtatte mål og føringer.
- Evne til god konflikthåndtering.
- Være glad i å jobbe med personer med sammensatt problemstilling.
- Tjenesten innebærer blant annet tett oppfølging av brukere med store utfordringer, og den ansatte må kunne tåle å stå i press over tid.
- Arbeidet innebærer noe alenearbeid med bruker, den ansatte må være trygg og selvstendig.
- Være kreativ og beherske enkle hobby og håndarbeidsaktiviteter?
Vi tilbyr:
- Et positivt arbeidsmiljø med god bruker kontakt.
- Utfordrende arbeidsoppgaver i et team
- God opplæring og mulighet for faglig påfyll.
Generelle opplysninger.
• Den kommunale arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning.
• Personer med innvandrerbakgrunn og menn oppfordres til å søke.
• Dersom søker ønsker å reservere seg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes.
• Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Søkeren varsles dersom ønske om reservasjon ikke tas til følge.
• Tvedestrand kommune har innført elektronisk søknadskjema som skal benyttes ved søknad på ledig stilling. Vitnemål og attester tas med ved et evt. intervju.
• Det kreves førerkort for bruk av tjenestebil i arbeidstiden.
• Det er krav til utvidet politiattest.
Stillingen er ledig fra 1. mai. Eksakt oppstartdato avtales etter ansettelse. Det vil bli gitt opplæring før ordinær oppstart.
Søknadsfrist: 20.04.19
For nærmere opplysninger om stillingen kontakt;
Helene Tveide, enhetsleder tlf.: 47 45 42 76
Grete L. Mo, avdelingsleder, tlf.: 99 09 62 12