Vi søker dyktige HR-rådgivere
Org. nr: - Stillingsident: 4191237266 Presentasjon av stillingen:
NAV Trøndelag har det overordnede statlige ansvaret for drift og utvikling av 21 NAV-kontor og 3 spesialenheter. Kontoret er lokalisert på Steinkjer og har for tiden 36 medarbeidere fordelt på tre avdelinger.HR-funksjonen er en del av administrasjonsavdelingen og samarbeider tett med resten av fylkeskontoret. HR-funksjonen skal ved å være tydelig, til stede og løsningsdyktig bidra til å gi mennesker muligheter internt i organisasjonen.
HR-funksjonen består i dag av fem personer som bidrar til at sentrale prosesser og strategier innen HR i NAV blir fulgt opp og implementert i Trøndelag. Oppgavene omfatter både utviklingsoppgaver og saksbehandling innen HR, ledelses- og organisasjonsutvikling, lederstøtte og rådgivning/veiledning. Arbeidet fordeles etter kompetanse, erfaring og interesse så langt det er mulig.
Vi søker etter 2 nye medarbeidere til faste stillinger for snarlig tiltredelse.
Vi er avhengig av å ha et bredt spekter av kompetanse, da oppgavene er svært varierte. Redusert funksjonsevne kan være en kompetanse i seg selv. NAV er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss. NAV er en IA-virksomhet, og vi vil legge forholdene til rette for søkere med redusert funksjonsevne, herunder vurdering av stillingsandel.
En del reisevirksomhet må påregnes.
Aktuelle arbeidsoppgaver
- Bistå i rekrutteringsprosesser
- Personalforvaltning
- Tariffavtaler og lønn, samt Hovedavtalen i Staten,herunder oppgaver knyttet til medbestemmelse
- Bistå i ledelses- og organisasjonsutvikling.
- Bidra til gode prosesser innenfor kompetanseutvikling
- HMS og Arbeidsmiljøutvalg
- Utarbeide relevante HR analyser
- Rådgivning, opplæring og lederstøtte innen HR området.
- Andre oppgaver innenfor HR kan være aktuelle, avhengig av kompetanse og personlig egnethet
Kvalifikasjoner
- Minimum 3-årig relevant utdanning fra universitet eller høgskole, for eksempel. Samfunnsfaglig studieretning, juridisk eller offentlig forvaltning
- Erfaring fra relevant HR-arbeid fra offentlig sektor
- Erfaring fra rollen som HR-rådgiver, organisasjonsutvikler, leder eller tilsvarende, og kan vise til erfaring med omstilling/endringsprosesser
- Erfaring med bruk av digitale arbeidsverktøy og god digital kompetanse
- Gode evner til å kommunisere både muntlig og skriftlig på norsk
- Forståelse og innsikt i et inkluderende arbeidsliv
Vi ønsker at du i tillegg har
- erfaring med arbeid med tillitsvalgte og medbestemmelse
- kunnskap om lov- og avtaleverk innen HR/offentlig forvaltning
- god kunnskap om bruk av Microsoft Office
- kjennskap til HR-verktøy som for eksempel webcruiter og agresso
- førerkort kl. B
Personlige egenskaper
- Bidrar til et godt arbeidsmiljø, serviceholdninger og gode samarbeidsevner
- Evne til å motivere gjennom å skape eierskap og engasjement
- Evner å fokusere på muligheter og løsninger innenfor gitte rammer
- Evner å arbeide målrettet, nøyaktig og effektivt, både individuelt og i gruppe
- Evner å jobbe i endringsprosesser, ta i bruk og dele ny kunnskap
- Personlig egnethet vil tillegges stor vekt
Vi tilbyr
Spennende og meningsfulle arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
Aktive og engasjerte kollegaer
Lønn som Rådgiver (kode 1434) i lønnsspenn 488 000,- til kr. 552 800,- eller Seniorrådgiver (kode 1364) i lønnsspenn kr. 532 300,- til kr. 627 700,-. For spesielt godt kvalifiserte søkere kan høyere avlønning vurderes.
Gode lånebetingelser og pensjonsordning gjennom Statens Pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2%)
Kontaktinformasjon
Bernt Asle Arntsen, Avdelingsdirektør, +47 922 31 050, bernt.asle.arntsen@nav.no
Arbeidssted
Strandveien 38
7713 Steinkjer
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NAV
Referansenr.:4191237266
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 28.02.2020
Om bedriften
NAV (arbeids- og velferdsforvaltningen) leverer arbeids- og velferdstjenester til Norges befolkning og har 19 000 medarbeidere fordelt over hele landet. NAV skal gi mennesker muligheter, og vårt hovedmål er å få flere i arbeid. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement som ønsker meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver.
NAV er en inkluderende arbeidsplass som er preget av mangfold. Vi ønsker at alle kvalifiserte kandidater søker jobb hos oss. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. I lys av inkluderingsdugnaden oppfordrer vi personer med nedsatt funksjonsevne og/eller "hull i CV" om å søke jobb hos oss. De er en verdifull arbeidskraftressurs som NAV trenger. Søkere som tilkjennegir at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en, gjøres oppmerksom på at denne opplysningen kan bli brukt til statistikkformål ifm. regjeringens inkluderingsdugnad dersom vedkommende blir ansatt.
Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes til utvidet søkerliste. Dersom du ønsker å unntas fra offentlig søkerliste må dette begrunnes. Se feltet for spesiell vurdering under utfylling av CV. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.