Kommuneadvokat
Hustadvika kommune har ledig 100% fast stilling som Kommuneadvokat.
Vi ønsker en selvstendig medarbeider med god vurderingsevne som arbeider nøyaktig og effektivt, og som har gode relasjons -, samarbeids- og kommunikasjonsferdigheter. Stillingen inngår i kommunedirektørens stab og rapporterer direkte til kommunedirektør.
Stillingen skal bidra til at Hustadvika kommunes virksomhet drives i samsvar med gjeldende lover og regelverk og skal ivareta kommunens behov for juridisk bistand.
Arbeidsoppgaver:
- Utredning av juridiske forhold
- Råd og veiledning om juridiske spørsmål for hele kommuneadministrasjonen
- Håndtere krav mot kommunen og kommunens krav mot andre
- Prosedyre av kommunale rettssaker og skjønn
- Deltakelse i eksterne forhandlinger og interne komiteer/arbeidsgrupper
- Tilby opplæring i sentrale rettsområder for kommunen
Formelle kvalifikasjonskrav:
- Advokatbevilling
- Erfaring fra relevant virksomhet som for eksempel advokat, advokatfullmektig eller dommerfullmektig.
- Relevant erfaring fra offentlig eller privat virksomhet.
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
- Gode IKT-kunnskaper
Det vil bli lagt stor vekt på personlige egenskaper ved ansettelse.
Vi tilbyr:
- Spennende utfordringer og varierte arbeidsoppgaver
- Gode utviklingsmuligheter
- Et hyggelig og faglig sterkt arbeidsmiljø
- Lønn og øvrige vilkår etter nærmere avtale.
Søknad:
Vi ber om at elektronisk søknadsskjema blir brukt.
Link til søknadsskjema: Send søknad
Om bedriften
Hustadvika kommune skal være en kunnskapsbasert samfunnsutvikler, med en handlekraftig og effektiv organisasjon med god ledelse.
Hustadvika kommune har om lag 13.300 innbyggere. Kommunen har en vekst i folketall, fødselsoverskudd, og store muligheter for videre vekst og utvikling.
Hustadvika kommune er organisert med en administrativ struktur hvor kommunens toppledelse består av kommunedirektør, tre kommunalsjefer, økonomisjef og personalsjef.