Saksbehandler helse- og omsorgstjenester
Saksbehandler helse- og omsorgstjenester - 100 % fast stilling dagtid
Enhet for Helse, omsorg og koordinering består av søknadskontor for helse- og omsorgstjenester, koordinerende enhet, fysio- og ergoterapitjenester, rehabiliteringsteam, hjemmetjenester som hjemmesykepleie og praktisk bistand, brukerstyrt personlig assistanse, dagsenter, lokalt hjelpemiddellager, kreftkoordinator, demenskoordinator og fastlegetjenesten.
Vi søker etter en ny saksbehandler for helse- og omsorgstjenester. Arbeidsoppgavene innebærer kartlegging og vurdering av våre innbyggeres behov for tjenester med fokus på hverdagsmestring.
Stillingen er en fast 100 % på dagtid oppstart ca. 15. august 2020
Tjenestene er inne i en spennende prosess hvor vi tar i bruk nye arbeidsmetoder og fremtidsrettet organisering. Regjeringens mål er å skape pasientens helsetjeneste, samt legge til rette for at innbyggerne kan bo hjemme og mestre hverdagen så lenge som mulig. Utvikling og organisering av tjenestene må ta høyde for nye krav og utfordringer i kommunene. Vi jobber med utvikling av tverrfaglige team, tidlig innsats, helhetlige pasientforløp, hverdagsrehabilitering og hverdagsmestring. Vi har også spennende prosjekter knyttet til velferdsteknologi og koordinerende enhet.
Frogn kommunes verdier: respekt, raushet, profesjonalitet og engasjement danner grunnlaget for vårt arbeid og tjenester.
Arbeidsoppgaver:
- Kartlegging og vurdering av våre innbyggeres ressurser og behov for helse- og omsorgstjenester
- Inngå i tverrfaglige vurderingsteam
- Saksbehandling av søknader etter gjeldende lovverk
- Samhandling med kommunens tjenester og spesialisthelsetjenesten
- Fokus på hverdagsmestring og velferdsteknologi
- Veiledning og oppfølging av brukere og pårørende
- Fagutvikling helserett og saksbehandling
Kvalifikasjonskrav:
- 3-årig helsefaglig høyskoleutdanning
- Ønskelig med videreutdanningen/kompetanse innen helserett og saksbehandling
- Fordel med god kjennskap til kommunehelsetjenesten
- Evne til tverrfaglig samhandling og teamarbeid
- Gode kommunikasjonsevner
- Gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig
- Personlig egnethet tillegges stor vekt
- Førerkort klasse B
- Politiattest må fremlegges før oppstart
Hos oss vil du være en viktig del av en større helhet i et godt faglig miljø med stort rom for drøfting og faglig utvikling. Vi har månedlige fokusområder for kompetanseutvikling, internundervisninger og fagmøter. Som saksbehandler jobber du i tett samhandling med kommunens tjenester og spesialisthelsetjenesten. Vi er inne i spennende endringsprosesser og du vil få mulighet til å være med på å utvikle fremtidens primærhelsetjeneste i kommunen.
Søknadsfrist: 10. juni 2020
Tiltredelsesdato: Ca 15. august 2020
?
Lønnsplassering: I henhold til gjeldene tariff og avtaler.
Kontaktperson: Bjørg Astrid Johannessen, avdelingsleder Koordinering og Rehabilitering, tlf. 41 53 13 08. Søk på stillingen