Vikariat Kundeveileder i kundesenter
Org. nr: - Stillingsident: 4191781616 Presentasjon av stillingen:
Plan- og bygningsetaten har som mål å gjøre Bergen til en aktiv og attraktiv by for alle. Gjennom byplanlegging og saksbehandling utvikler vi gode bystrukturer i tråd med kommuneplanens mål om den kompakte gåbyen. Byggesaker, oppmåling, drift og vedlikehold av kommunens plan- og eiendomsregister og kartbaser er også vårt ansvarsområde. Vi har mange spennende arbeidsoppgaver som befinner seg i skjæringspunktet mellom næringsliv og politikk. Våre roller varierer mellom myndighetsutøvelse, forvaltning, rådgivning og utvikling. Plan- og bygningsetaten tilhører Byrådsavdeling for klima, miljø og byutvikling, og vi har ca. 220 medarbeidere fordelt på seks fagavdelinger. Vi holder til i moderne, aktivitetsbaserte lokaler i Autogården i Johannes Bruns gate.
Kommunikasjonsavdelingen består av 26 medarbeidere. I tillegg til etatens IKT-tjeneste har avdelingen ansvar for kunde- og dokumentsenteret. Vi tar imot og videreformidler henvendelser over disk, via telefon og chat, vi tilbyr kundeveiledning og besvarer innsynsforespørsler, samt at vi har kontroll av innkommende byggesaker. Kommunikasjonsavdelingen har i tillegg ansvar for god og lett tilgjengelig informasjon om etatens arbeid, samt videreutvikling av våre digitale tjenester. Etatens kommunikasjonsrådgiver og kvalitetsansvarlig er også tilknyttet kommunikasjonsavdelingen.
I etatens kundesenter er det ledig stilling som vikariat som kundeveileder for snarlig tiltredelse i 100 % stilling frem til 31.12.21. Vi ser etter deg som har et brennende engasjement for gode kundeopplevelser og som trives med veiledning på telefon og i møte med kunden.
Arbeidsoppgaver
- Du skal veilede kunder i enkle byggetiltak før innsending av søknad. Dette foregår på telefon, epost og ved kundemøter.
- Deltakelse på informasjonsmøter for bransje og private aktører kan også bli aktuelt.
Kvalifikasjoner
- Søker må ha relevant utdannelse fra høyskole eller universitet på bachelornivå.
- God kjennskap til plan- og bygningsloven.
- Erfaring med saksbehandling av byggesaker.
- Det er ønskelig med erfaring fra byggebransjen eller konsulentvirksomhet.
- Gode kommunikasjonsegenskaper med fokus på kunde (norsk og engelsk, skriftlig og muntlig).
Personlige egenskaper
Være tydelig i din kommunikasjon og trives med kundekontakt
Du arbeider selvstendig og er initiativrik
Du er nøyaktig og strukturert
Engasjement, stå på vilje og godt humør er egenskaper som kjennetegner deg
Du evner å ha varierte arbeidsoppgaver, er løsningsorientert og har gode samarbeidsegenskaper
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
Spennende og varierte arbeidsoppgaver innenfor et interessant fagområde
Muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
Et hyggelig arbeidsmiljø preget av god faglig kompetanse og stort engasjement
Fleksibel arbeidstid
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Lønn etter gjeldende avtaler
Kontaktinformasjon
Hanne Raknes, Seksjonsleder kundesenter, 408 13 070 , hanne.raknes@bergen.kommune.no
Arne Magne Håvardstun, Avdelingssjef Kommunikasjon, 415 06 774 , arne.havardstun@bergen.kommune.no
Arbeidssted
Johannes Brunsgate 12
5008 Bergen
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Bergen kommune
Referansenr.:4191781616
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Sluttdato: 31.12.2021
Søknadsfrist: 01.03.2020
Om bedriften
Bergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.