Rådgiver - fagkoordinator barnebidrag
Fagkoordinator Barnebidrag skal håndtere regelverksspørsmål, drive opplæring og yte faglig støtte til saksbehandlere og ledere i daglig arbeid i egen enhet. I tillegg skal fagkoordinator bidra i kvalitetsforbedringsarbeidet i fagnettverket, samt drive saksbehandling på fagområdet. Fagkoordinator skal fange opp kompetansebehov og kvalitetssvikt, og bidra til at kontroller og tiltak iverksettes. Fagkoordinator deltar i fagnettverket på tvers av enhetene i NAV Familie- og pensjonsytelser på sitt fagområde.
Arbeidsoppgaver
Arbeidsoppgaver og ansvarsområder i stillingen:
· håndtere regelverksspørsmål
· bidra til å avdekke ulik praksis
· yte faglig støtte til saksbehandlere og ledere, bidra i risikoarbeid
· drive/sikre opplæring, bidra til faglig selvstendighet hos saksbehandlere
· løfte problemstillinger man ikke kan avgjøre i egen enhet
· bidra til å fange opp kompetansebehov og kvalitetssvikt gjennom styrt kontrollarbeid
· bidra til at tiltak iverksettes både i og på tvers av enheter
· formidle nytt fagstoff
· bidra til å utvikle felles opplæringsmateriell
· samhandle med ledelsen om gjennomføring av fagmøter lokalt
· bidra til å videreutvikle regelverket
· delta i eventuelle arbeidsgrupper
· bistå i pressesaker, høringer og utredninger .
· saksbehandling
Kvalifikasjoner
Krav/ønsker til stillingen:
Du må ha:
· Minimum 3-årig høyskole- eller universitetsutdanning.
Særlig relevant ytelsesfaglig og forvaltningsrettslig arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet.
· God kompetanse på IKT verktøy
· God forvaltningsmessig kompetanse
· God kommunikasjonsevne på norsk, både skriftlig og muntlig
· God kompetanse på saksbehandling
Ønskede kvalifikasjoner:
· Ha god kjennskap til relevante fagsystemer
· God ytelsesfaglig kompetanse
· Erfaring med å håndtere regelverksspørsmål
· Er dyktig på faglig veiledning, både mot kolleger og ledere
· Erfaring med å følge opp og kvalitetssikre at retningslinjer og rutiner følges
· Erfaring fra presentasjon for mindre og større forsamlinger
Personlige egenskaper
Personlige egenskaper:· Strukturert, selvstendig og fleksibel
· Være et positivt forbilde og god til å motivere andre
· Bidrar til helhetstenkning og samarbeid
· Klarer å kombinere faglig veiledning og egen saksbehandling
Vi tilbyr
Mulighet til å være med å påvirke utviklingen av fagområdetNye og flotte kontorlokaler.
Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor.
Et godt arbeidsmiljø med kompetente og hyggelige kolleger.
Gode muligheter for personlig og faglig utvikling.
Gode pensjons-, forsikrings og velferdsordninger.
Stillingen avlønnes som rådgiver i stillingskode rådgiver 1434 med lønnsspenn 526.100 – 604.400 kroner (Lønnstrinn 57-65)
Kontaktinformasjon
Paul Martin Bruvold, Avdelingsdirektør, 95974245, paul.martin.bruvold.@nav.noArbeidssted
Ogndalsvegen 27713 Steinkjer
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NAVReferansenr.:4560633416
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 30.09.2022
Om bedriften
NAV søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
NAV består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
For å kunne levere best mulig tjenester er det viktig med mangfold i rekrutteringen. Vi oppfordrer derfor personer med innvandrerbakgrunn, nedsatt funksjonsevne og hull i CV-en til å søke jobb hos oss. Vi legger arbeidsforholdene til rette for deg dersom du har behov for det. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrifter via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling