Formannskapssekretær
Org.nr.: Stillingsident: Presentasjon av stillingen :
Kort om stillingen
Vi har ledig en 100 % fast stilling som formannskapssekretær for snarlig tiltredelse. Som formannskapssekretær jobber du med både løpende og utviklingsorienterte oppgaver. Formannskapssekretæren legger til rette for de politiske beslutningsprosessene ved å være sekretærfunksjon i kommunestyret og formannskapet, og er en viktig støttespiller for de folkevalgte i kommunen. Formannskapssekretæren jobber også for lokaldemokratiet gjennom ulike oppgaver knyttet til innbyggerinvolvering og klarspråk.
Stillingen som formannskapssekretær inngår i kommunedirektørens stab.
Om oss
Kommunedirektørens stab er en overordnet støttefunksjon som bistår organisasjonen med fagkunnskap og kompetanse. Stabsfunksjonen kjennetegnes av bred tverrfaglighet med fagområder som blant annet økonomi, IT og HR, samt andre enkeltfunksjoner som omhandler blant annet klima, kommunikasjon, verdensarv og folkehelse. Vi er en positiv gjeng med dyktige medarbeidere innenfor de ulike fagområdene. Vi har fokus på kontinuerlig utvikling av organisasjonen vår, og er opptatt av kompetansebygging og tverrfaglig samarbeid.
Kvalifikasjoner
- høyere utdanning på minimum bachelornivå innen samfunnsvitenskap, administrative fag og/eller andre relevante fag
- ønskelig med god kjennskap til og erfaring fra offentlig forvaltning
- gode brukerkunnskaper innen IT
- ønskelig med kjennskap til sak- og arkivsystemet ESA
- gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig
- personlig egnethet vil bli vektlagt
Arbeidsoppgaver og ansvar
- leder for politisk sekretariat og møtesekretær med for- og etterarbeid for kommunestyret, formannskapet og andre politiske råd og utvalg
- løpende oppfølging og status på politiske saker
- løpende kontakt med, og støttefunksjon for, ordfører og kommunedirektør
- saksbehandling
- delta aktivt i kommunens klarspråkarbeid
- koordinere arbeid med innbyggerinvolvering, blant annet knyttet til nytt digitalt innbyggerpanel
- følge opp lokal skjenkepolitikk
- være valgansvarlig ved kommune- og stortingsvalg
- andre administrative oppgaver må påregnes ved behov
Det må påregnes noe arbeid ut over ordinær arbeidstid i forbindelse med avvikling av møter.
Personlige egenskaper
- gode samarbeidsegenskaper og høy grad av serviceinnstilling
- strukturert og nøyaktig
- arbeider selvstendig og systematisk
- fleksibel og initiativrik
Vi kan tilby
- sentral stilling midt i verdensarven
- varierte arbeidsoppgaver med mulighet for faglig utvikling
- godt faglig og sosialt arbeidsmiljø
- lønn etter kvalifikasjoner
- kommunal avtale med treningssenter
- konkurransedyktig pensjonsordning
- vi kan være behjelpelig med å finne bolig til tilflyttere
Søknadsfrist: 31. mai
Nærmere opplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til kommunedirektør Kjersti Forbord Jensås på tlf. 95 10 21 68 eller epost: kfj@roros.kommune.no.
Hvordan søker du?
Søknad sendes gjennom vårt elektroniske søknadssystem, les mer om dette på kommunens nettside under «Ledige stillinger». CV og søknad skal fylles ut direkte i systemet, ikke kun legges ved som vedlegg. Relevant dokumentasjon som arbeidsattester, vitnemål o.l. skal legges ved i søknaden. Dersom du ikke har mulighet til å legge ved dokumentasjon elektronisk, ber vi at du tar den med til eventuelt intervju.
Ved spørsmål om søknadssystemet ta kontakt med HR-konsulent Anna Damps tlf. 48 19 11 47 eller epost: akd@roros.kommune.no
I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkere kan offentliggjøres, selv om det er bedt om konfidensiell behandling. Søkere vil i tilfelle bli forhåndsvarslet om dette.
Røros kommune er en inkluderende arbeidslivsbedrift som ønsker mangfold. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelser. Link til søknadsskjema: Send søknad For mer informasjon kontakt: , Kjersti Forbord Jensås, Mobil 95 10 21 68, Epost: kjersti.forbord.jensas@roros.kommune.no
Om bedriften
Verdensarvstedet Røros ligger i Trøndelag og har ca. 5600 innbyggere. Kommunen har et variert næringsgrunnlag, rikt kulturliv i historisk miljø, gode muligheter for friluftsliv sommer som vinter, og et godt utbygd kommunikasjonsnett med fly, buss og jernbane. Organisasjonen Røros kommune har bortimot 600 ansatte fordelt på 12 virksomhetsområder.
Vearteneaerpiesijjie Røros lea Trööndelagesne jïh desnie medtie 5600 årrojh. Tjïelten akte gellielaaketje jieleme, ræjhkoes kultuvrejielede aktene histovrijen byjresisnie, hijven nuepieh ålkone mïnnedh giesege jïh daelvege, jïh hijven kommunikasjovneviermie girtine, bussine jïh ruevtieraajrojne. Årganisasjovnesne Røros tjïelte medtie 600 barkijh, joekedamme 12 gïehtelimssuerkide.