Veileder
Org. nr: - Stillingsident: 4186771236 Presentasjon av stillingen:
Veileder NAV kontor, sosiale tjenester
Arbeidsoppgaver
- Forvalte ytelser og tjenester i hht. Lov om sosiale tjenester i NAV.
- Gi økonomisk råd og veiledning, saksbehandle og fatte vedtak etter sosialtjenesteloven.
- Kartlegge og avklare brukernes ressurser samt veilede for arbeid og aktivitet.
- Digital oppfølging og veiledning.
- Anvende aktuelt lov/regelverk og virkemidler for å sikre overgang til arbeid/aktivitet for bruker.
- Samarbeide internt og eksternt.
- Være en bidragsyter til godt arbeidsmiljø.
Endringer i arbeidsoppgaver må påregnes etter kontorets behov.
Kvalifikasjoner
- Minimum 3-årig relevant høyskole- eller universitetsutdanning. Særlig relevant erfaring kan kompenserer for utdanningskravet.
- Ha veilederkompetanse og erfaring fra veiledning, oppfølging og endringsarbeid.
- Gode kommunikasjonsferdigheter, god muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
- Ha god kjennskap til digitale verktøy og evnen til å ta i bruk nye tekniske løsninger.
- Kunne jobbe målrettet, effektivt og strukturert med klare frister og resultatkrav.
- Ha evnen til å se helheten i den enkeltes situasjon.
Ønskelig med kunnskap om kommunal og statlig virksomhet, og førerkort kl.B
Personlige egenskaper
- Har stor arbeidskapasitet, omstillingsevne og fleksibilitet.
- Er relasjonsbyggende, utadvendt og samhandlingsorientert.
- Er strukturert og har evne til å prioritere og ta beslutninger.
- Kan håndtere mange arbeidsoppgaver i en hektisk hverdag.
- Har god vurderingsevne.
- Evner å motivere og utfordre andre.
- Har evne til å arbeide i team og kan ta ansvar for egen læring og utvikling.
- Vil bidra til å videreutvikle NAVs samarbeid med lokalt næringsliv, bygge nettverk og samhandle med arbeidsgivere og brukere.
- Kan utføre jobben fra ulike arenaer - digitalt, med brukere på NAV kontoret, hos samarbeidspartnere, hos arbeidsgivere etc.
Personlige egenskaper vil bli tillagt stor vekt
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte oppgaver i nær kontakt med arbeidssøkere, samarbeidspartnere og næringsliv
- Nødvendig opplæring og veiledning
- Et aktivt og utviklende arbeidsmiljø
- Tilsetting på Statlige vilkår.
- Lønn som rådgiver i stillingskode 1434, lønnsspenn kr. 472 000 -- 513 600. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere avlønning vurderes.
- Medlemskap i Statens Pensjonskasse.
Kontaktinformasjon
Heidi Rygg, 97438288
Jostein Garstad, 95795481
Arbeidssted
Jernbanegata 11
7600 Levanger
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NAV
Referansenr.:4186771236
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 20.02.2020
Om bedriften
NAV (arbeids- og velferdsforvaltningen) leverer arbeids- og velferdstjenester til Norges befolkning og har 19 000 medarbeidere fordelt over hele landet. NAV skal gi mennesker muligheter, og vårt hovedmål er å få flere i arbeid. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement som ønsker meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver.
NAV er en inkluderende arbeidsplass som er preget av mangfold. Vi ønsker at alle kvalifiserte kandidater søker jobb hos oss. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. I lys av inkluderingsdugnaden oppfordrer vi personer med nedsatt funksjonsevne og/eller "hull i CV" om å søke jobb hos oss. De er en verdifull arbeidskraftressurs som NAV trenger. Søkere som tilkjennegir at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en, gjøres oppmerksom på at denne opplysningen kan bli brukt til statistikkformål ifm. regjeringens inkluderingsdugnad dersom vedkommende blir ansatt.
Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes til utvidet søkerliste. Dersom du ønsker å unntas fra offentlig søkerliste må dette begrunnes. Se feltet for spesiell vurdering under utfylling av CV. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.