Fagsjef Fremkommelighet
Org. nr: 991 609 407 Stillingsident: 4299519301 Presentasjon av stillingen:
Ruter personaliserer opplevelsen av å bevege seg i hovedstadsområdet. Folk skal ha flyt i egen hverdag. Som fagsjef Fremkommelighet i Ruter skal du være med å lede arbeidet med å skape bedre flyt for bærekraftige reiser. I 2019 hadde vi 180 millioner reiser med bussen og 53 millioner med trikken. Du får bruke tankekraft og kreativitet på å gjøre det enda mer attraktivt og bruke løsningene vi har i dag, og på fremkommelighetsløsninger som ikke finnes. Enda. Sammen skal vi bidra til å skape det beste storbyområde noen har sett.
Du vet at vi ikke skal reise kollektivt i morgen helt som vi gjorde i går. Ruter må finne de løsningene som gir folk frihet og mulighet til å bevege seg i framtida. Den friheten skal formes rundt folk, av folk og for folk. Så vi trenger deg som kan kommunisere like godt med folk på vei som folk på kontoret eller i fylkeskommunen.
Vi vil du skal
- Planlegge, utforme, koordinere og strukturere arbeidet med å utvikle og realisere tiltak som kan bedre fremkommeligheten
- Lede team og -prosjekter ved å være til stede, hjelpe og inspirere
- Utnytte data til å få innsikt og forståelse for å øke treffsikkerheten når tiltakene for bedring av fremkommeligheten skal utformes
- Ivareta kollektivtrafikkens interesser i eksterne samarbeidsfora, planprosesser og gjennom høringsuttalelser
- Utvikle strategier og planer for fremkommelighets-, tilgjengelighets- og infrastrukturtiltak
Vi vi at du
- Har kunnskap om samfunn og trafikk
- Har kunnskap om fremkommelighet, tilrettelagte knutepunkter og punktlighet
- Har høyere utdanning, fortrinnsvis på masternivå
Vi tror du er slik
- Du kommuniserer godt og naturlig med alle på tvers av team og tema
- Du bygger relasjoner som gir deg innpass og respekt
- Du er ambisiøs, både som leder og på vegne av Kollektivtrafikken
- Du har en stil som motiverer andre
- Du vet hvor komplisert det kan være å gjøre noe enkelt
- Du er utholdende og kanskje litt sta
- Du evner å kombinere det strategiske med det operative
I denne jobben får du
- Være med å realisere egne og andres drømmer om bærekraftig bevegelsesfrihet
- Styrke fellesskapet og samfunnet
- Flinke kolleger som vil deg vel, kan mye og trekker sammen
- Trygghet, stabilitet og bærekraft koblet med dynamikk, innovasjon og nye tanker
Som ansatt hos oss blir du del av et sterkt kompetansemiljø med et viktig samfunnsoppdrag. Lønn og betingelser etter avtale, med gode pensjons- og forsikringsordninger.
I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Om aktuelt vil vi gi beskjed i forkant.
Vi håndterer denne rekrutteringen selv og ønsker ikke å bli oppringt av hodejegere og rekrutteringsselskap.
Kontaktinformasjon
Bjørn Oscar Unander, Leder Plan og Infrastruktur, +47 92058906
Hege M. Furfjord, Sr. HR rådgiver, +47 97691611
Arbeidssted
Dronningens gate 40
0154 Oslo
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Ruter As
Referansenr.:4299519301
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 07.11.2020
Om bedriften
Ruters visjon er å skape bærekraftig bevegelsesfrihet i hovedstadsområdet. Det gjør vi ved å planlegge, videreutvikle, bestille og markedsføre et effektivt og miljøvennlig kollektivtrafikktilbud.
Vi er en viktig samfunnsaktør som bidrar til å gjøre hovedstadsområdet til et attraktivt område å bo, arbeide og feriere i. For å lykkes også i fremtiden utvikler vi nye løsninger og kundetjenester sammen med kundene.
Daglig foretas det mer enn én million reiser med Ruters tilbud, det tilsvarer 55 % av kollektivtrafikken i Norge. Vi er 300 ansatte, har en omsetning ca 8,5 milliarder og holder til i Oslo sentrum. Ruter eies av Oslo kommune (60 %) og Viken fylkeskommune (40 %).