Fagleder tjenesten for utviklingshemmede
Fagleder tjenesten for utviklingshemmede
Nesna kommune oppretter etter omorganisering en ny tjeneste for utviklingshemmede. Avdelingen vil gi tjenester til utviklingshemmede og andre med behov for tjenester innen miljøterapi. Det må påberegnes endel arbeid med å utvikle og etablere gode driftsrutiner i den nye avdelingen.
Arbeidsoppgaver
- Ansvarlig for utarbeidelse av tjenestetilbud på bakgrunn av vurdering av kartlagt behov
- Ansvarlig for faglig oppfølging og utvikling av tjenestetilbudet
- I samarbeid med teamlederne være ansvarlig for kartlegging, vedtak, utarbeidelse og oppfølging av planer
- I samarbeid med virksomhetsleder og rådgiver helse og omsorg sørge for kompetanseutvikling blant tjenestens ansatte
- Personaloppfølging, herunder arbeidsplan, turnus og bemanning
Kvalifikasjoner
- Minimum 3 år relevant høgskole-/universitetsutdanning innen helse-/sosialfag eller pedagogikk. Det er ønskelig med autorisasjon som vernepleier.
- Relevant erfaring fra arbeid med mennesker med utviklingshemming og/eller miljøterapeutisk arbeid innen fagområdet.
- Det er ønskelig med kjennskap til fagsystemene Cosdoc og Visma ressursstyring i tillegg til generell god IT kompetanse.
- Det er ønskelig med erfaring innen personalledelse.
Vi søker deg som
- Bruker din faglige erfaring og kompetanse aktivt i utvikling av tjenesten
- Er kvalitetsorientert og systematisk
- Er selvstendig og løsningsorientert
- Har gode formidlings- og kommunikasjonsevner
- Har evne til å håndtere tidvis stort arbeidspress
- Er serviceinnstilt og tydelig
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- En spennende jobb på en engasjerende arbeidsplass med høyt tempo
- Gode arbeidsforhold i et aktivt og engasjert arbeidsmiljø
- Kommunale forsikrings- og pensjonsordninger
- Lønn i tråd med lov og avtaleverk
Annet
Som følge av pågående omstillingsprosess kan det komme endringer i arbeidsoppgaver og organisering innenfor tjenesten.
Det er krav om politiattest i stillingen.
Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler.
Kontaktperson for stillingen: Fungerende rådgiver for helse og omsorg Cecilie Lauritzen cecilie.lauritzen@nesna.kommune.no , telefon 75 06 70 00.
Søknadsfrist: 15.03.2020
Søknad med cv sendes til postmottak@nesna.kommune.no
Dersom søker ønsker å reservere seg fra offentlig søkerliste må dette begrunnes. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om ikke å bli oppført på søkerlista. Søkeren varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.