Barneverntjenesten - Fagleder
Stillingstype
Det er ledig stilling 100% stilling som fagleder ved Barneverntjenesten i Molde, Midsund, Aukra, Eide og Vestnes.
Beskrivelse av arbeidssted
Barneverntjenesten er egen enhet i Molde kommune. Vi er lokalisert med hovedkontor ved Gotfred Lies plass 4, sentralt i Molde. Enheten har ansvaret for kommunenes oppgaver etter lov om barnverntjenester, samt ansvar for
Interkommunal barnevernvakt for Nordmøre og Romsdal.
Enheten har engasjerte og faglig sterke medarbeidere, og er opptatt av å beholde og videreutvikle kompetansen ved å delta i flere kompetanse- og utviklingstiltak både for enkeltansatte og for tjenesten i sin helhet. Barneverntjenesten vektlegger et nært samarbeid med øvrige tjenester i kommunene til det beste for barn og unge og deres familier. Ansatte er deltagere i flere tverrfaglige samarbeidsfora i kommunene. Stillingen har oppmøtested i Molde, med utadrettet virksomhet i kommunene.
Barneverntjenesten søker Fagleder for sitt Utøvende team. Enhetens utøvende team har ansvar for gjennomføring av hjelpe- og veiledningstiltak for barn og deres foreldre, som har vedtak om tiltak fra barneverntjenesten.
Hovedoppgaver
Fagleder for utøvende team er en del av barneverntjenestens ledergruppe og har daglig drift, fagllig utviklingsansvar og delgert personalansvar for det utøvende teamet. Her inngår veiledning og oppfølging av en faggruppe på minst 5 ansatte.
Kvalifikasjoner
Vi søker en fagleder med:
EVNE TIL Å UTØVE VERDIENE KJÆRLIGHET, YDMYKHET, ÅPENHET OG OMSORG i arbeidet for barn, ungdom og deres familier.
Erfaring fra ledelsearbeid og erfaring fra arbeid i barnevernfeltet.
Minimum 3-årig høyskoleutdanning i helse- og sosialfag.
Ledererfaring fra barnevernsfeltet, eller annen relavant ledererfaring og videreutdanning i ledelse er ønskelig.
Erfaring fra arbeid med barn og familier med store hjelpebehov.
Er trygg og tydelig i barnevernfaglige vurderinger og har gode analytiske evvner.
Evne til refleksjon over seg selv både som person og fagutøver.
Gode evner til å jobbe selvstendig og samt lede andre fagpersoner i et team.
Er fleksibel, strukturert og viser initiativ.
Har stor arbeidskapasitet.
Personlig egnethet og lederkompetanse blir særlig vektlagt.
Søkere må ha førerkort og bør disponere egen bil.
Gyldig politiattest, ikke eldre enn 3 måneder, fremvises på anmodning etter evt. intervju.
Du må i tillegg ha helse til å fylle kravene til stillingen.
Vi tilbyr
En utfordrende lederjobb i et engasjert lederteam. Vi tilbyr et godt arbeidsmiljø, dyktige medarbeidere og en arbeidsplass der vi ønsker å legge til rette for et faglig utfordrende og kvalitetsmessig godt tilbud til våre brukere og ansatte.
Vi har spennende og varierte arbeidsoppgaver og er en virksomhet med høyt faglig tempo, standard og fokus.
Muligheter for faglig oppdatering og utvikling.
Fleksibilitet ifht. avvikling av ferie og avspassering.
Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale. Eventuelt tillegg for relevant videreutdanning.
Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger.
Søknad
Vi ber om at elektronisk søknadsskjema benyttes. Godkjente kopier av vitnemål og attester må tas med til arbeidsgiver ved evt intervju.
Søkerliste
Søkerlisten kan bli offentliggjort.
Om bedriften
Molde, rosenes og jazzens by, er i sterk utvikling. Byen er regionsenteret i Romsdal, en bo- og arbeidsmarkedsregion med om lag 75.000 innbyggere. Næringslivet er preget av vekst og optimisme; blant annet er Molde en av landets ledende industribyer. Molde byr på et aktivt kulturliv, et flott landskap og unike naturopplevelser i umiddelbar nærhet. Har du lyst til å være med å skape fremtidens Molde? Molde kommune har omlag 1800 dyktige medarbeidere. De legger ned en betydelig innsats for at byens innbyggere skal ha en meningsfull og god hverdag. Kommunen tilbyr varierte og spennende arbeidsoppgaver, dyktige kolleger og gode pensjonsordninger.