100% fast stilling som enhetsleder for miljøtjenester samt psykisk helse og rus
Om stillingen
Brønnøy kommune har ledig 100% fast stilling som enhetsleder for miljøtjenester og psykisk helse og rus. Enheten består av to avdelinger i Brønnøysundområdet, med ambulant miljøtjeneste for personer med utviklingshemming døgnbemannet boliger samt tjenester for psykisk helse og rus. Vi er for tiden underveis i et «utviklingsprosjekt 2020- helsetjenester psykisk helse og rus».
Helse- velferd og pleie- omsorg er midlertidig sammenslått til ett område og en permanent sammenslåing av områdene skal politisk behandles i løpet av høsten 2021.
For stillingen tas det forbehold om administrativ foreslått omorganisering blir vedtatt.
Formålet med stillingen:
- Ledelse av enheten med ansvar for penger, fag og folk
- Ledelse som bygger opp under myndiggjorte medarbeidere og en lærende organisasjon, med fokus på relasjonsledelse
- Sikre nødvendig styring, både i forhold til måloppnåelse, men også i forhold til overholdelse av lover, forskrifter og overordnede vedtak.
- Sikre nødvendig samordning og koordinering mellom ulike oppgaver som bør samordnes av hensyn til overordnede mål
- Sikre nødvendig utvikling av organisasjonen slik at den innehar omstillingsevne, evne til innovasjon og læring
- Ivareta hensyn til effektiv drift
Hovedoppgaver/ansvar
- Ledelse av enheten der både enhetens, virksomhetsområdet og kommunens interesser skal stå i fokus
- Ansvar for å utarbeidelse av målsettinger for enheten basert på overordnede strategiske mål, jfr Helse- og omsorgsplan
- Virksomhetsplanlegging i samarbeid med avdelingsledere
- Overordnet faglig ansvar for enheten
- Personalansvar for avdelingsledere
- Økonomi og budsjettansvar
- Ansvar for tjenesteutvikling
- Planlegging og ressursfordeling av ansvarsområdet
- HMS- ansvar og oppfølging av ledelse og kvalitetsforbedring innenfor enheten, herunder drift av HMS- team
- Ansvar for at brukerne får et tilfredsstillende tjenestetilbud innfor gitte økonomiske rammer og at tjenestene i overenstemmelse med gjeldende lover og forskrifter
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
Kvalifikasjoner
- Minimum krav om relevant helsefagutdanning på bachelornivå.
- Krav om relevant lederutdanning (eller forpliktelse til å ta lederutdanning)
- Prosesskompetanse, organisasjonskompetanse og organiseringskompetanse
Arbeidserfaring:
- Relevant praksis i forhold til oppgavene i stillingskravene utover utdanning
- Ledererfaring fra offentlig virksomhet på tilsvarende nivå er en fordel
- Erfaring fra økonomistyring og bruk av digitale verktøy
- God kjennskap til lov og avtaleverk
- Erfaring med arbeidstidsplanlegging
Personlige egenskaper
Faglig selvstendighet:
- Du må ha evne til å prioritere egne og avdelings oppgaver
- Evne til å jobbe selvstendig og målrettet
- Faglig engasjement
Evne til kommunikasjon:
- Du må ha gode ferdigheter i kommunikasjon og samarbeid
- Gode kunnskaper innen IKT og dokumentasjon
Stillingen krever politiattest (ikke eldre enn 3 måneder)
Vi tilbyr
- Varierte og utfordrende oppgaver
- Engasjerte medarbeidere og et godt arbeidsmiljø
- Tariffestete pensjons- og forsikringsordninger
- En utviklingsorientert organisasjon
- Lønn etter avtale
- Kommunen kan være behjelpelig med bolig og barnehageplass
Spørsmål om stillingen
- Helse- og omsorgssjef, Tove Karin Solli, tlf 90954703
Generell info
Språkkunnskaper
Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved språkprøvebevis minimum bestått nivå B2.
Ansettelse
Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Lønn etter avtale i forhold til utdanning og praksis.
Intervju
Søkere må være forberedt på å stille til intervju. Ta med originale dokumenter, attester og identifikasjon ved intervju/frammøte.
Offentlighet
Opplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlista, jamfør Offentlighetslovens § 25.
Søknad sendes
Alle som søker, må levere fullstendig søknad og registrere all utdanning og arbeidserfaring i søknadsskjema. Søknad sendes elektronisk via link på denne siden (Søk stillingen)
Attester og vitnemål legges ved den elektroniske søknaden. Arbeidsansiennitet er grunnlag for lønnsfastsettelsen i et evt. jobbtilbud.
Ved innsending av elektronisk søknad vil du få en bekreftelse på at søknaden din er mottatt på din e-postadresse. Om du ikke mottar slik bekreftelse innen kort tid er søknaden ikke mottatt.
Om bedriften
Om oss i Brønnøy
Brønnøy kommune er en av flere kommuner i Nordland med vekst. Vi ligger midt i leia - midt i landet - med ca. 7.900 innbyggere. Kystbyen Brønnøysund er regionsenter for de 5 kommunene på Sør-Helgeland. Regionen tilbyr unike naturopplevelser fra sjø (12 000 øyer og skjær) til fjell og innland med gode muligheter for friluftsliv.
Vi har gode bo- og oppvekstforhold med god barnehagedekning, desentralisert grunnskole, v.g. skole og rikt kulturliv. Gode kommunikasjoner med fly, ferjefri forbindelse til E-6 og jernbane og daglig hurtigruteanløp.