Rådgiver/seniorrådgiver anskaffelser
Jobbnorge ID: 170634
Om stillingen
Anskaffelsesseksjonen er i utvikling og søker en jurist som har erfaring med anskaffelser og interesse for sikkerhetsfeltet. Våre kunder er DSS, departementene og Statsministerens kontor. Seksjonen består i dag av fjorten årsverk. Som kategoriansvarlig for sikkerhet vil du utarbeide kategoristrategi, ha kundeansvar for sikkerhetsavdelingen og gjennomføre anskaffelser for DSS og departementsfellesskapet. Arbeidsoppgavene er varierte og spenner fra fellesavtaler for departementsfellesskapet, kameraovervåkning, kjøp av uniformer, vektertjenester, sluser, fysisk sikring, sikkerhetsanskaffelser, konsulenttjenester og oppdrag som utredninger og evalueringer.
Som anskaffelsesjurist vil du følge anskaffelsesprosessen tett og bidra i arbeidet med å utarbeide og følge opp kontraktsstrategier, utarbeide konkurransegrunnlag og lede anskaffelsesprosesser samt rådgivning i forbindelse med dette.
Seksjon for anskaffelser ble sentralisert og styrket i 2018, og er derfor forholdsvis nyetablert med medarbeidere som har erfaring fra ulike type miljøer. De er faglig dyktige, kunnskapstørste, arbeidsvillige og bidrar alle i stor grad til vårt kontinuerlige forbedringsarbeid. Du kommer til en arbeidsplass hvor din juridiske anskaffelseskompetanse er nødvendig, samtidig som det er sterkt ønskelig at du vil bidra til å fortsette den gode effektiviseringsjobben våre engasjerte medarbeidere har startet på. Teamet kjennetegnes i dag også av et meget sunt og friskt arbeidsmiljø. Det tenker vi å fortsette med. Vi ser derfor etter deg som blir motivert av dette og vil være et positivt tilskudd til det eksisterende laget.
Du får jobbe med
- Kategoriansvar for sikkerhet
- Rådgivning og kvalitetssikring
- Merkantil bistand
- Gjennomføre offentlige anskaffelser på strategisk og operativt nivå, herunder:
- Lede prosesser og arbeide i tverrfaglige team
- Utarbeide kontraktstrategi
- Foreta markedsundersøkelser
- Koordinere aktiviteter i konkurransefasen
- Utarbeide konkurransedokumenter
- Evaluere tilbud
- Utarbeide kontraktsdokumenter
- Gjennomføre forhandlinger
- Kontroll og oppfølging av kontrakter og leverandører på overordnet nivå
- Delta i kontinuerlig utviklingsarbeid innen anskaffelsesområdet på prosess, rutiner og verktøy
- Kundeansvar for sikkerhetstjenesteavdelingen
Kvalifikasjonskrav
Nødvendige kvalifikasjoner:
- Master i rettsvitenskap
- Erfaring fra arbeid med anskaffelser i offentlig eller privat virksomhet
- God kunnskap om regelverket for offentlige anskaffelser
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
- Kunne sikkerhetsklareres til konfidensielt
Ønskelige kvalifikasjoner:
- Erfaring med forhandlinger i offentlige anskaffelser
- Erfaring med anskaffelser etter FOSA
- Erfaring med personvernloven og databehandleravtaler
- Generell kontraktsrett
- Offentlighetsloven og forvaltningsloven
- Økonomiregelverket
- Statsstøtteregelverket og regler for egenregi
- Utforming av strategi, analyse og evaluering av anskaffelsesvirksomheten
- God kjennskap til norsk avtalerett og norske standardavtaler
- God kjennskap til bruk av MS Excel
- Kjennskap til Eu-supply eller andre KGV verktøy
- Utdannelse og/eller erfaring i prosjektledelse (Prince2 el)
Personlige egenskaper:
Vi søker en person med stor interesse for innkjøpsfaget, som er løsningsorientert, strukturert og som ønsker å bli med på å videreutvikle anskaffelsesområdet i DSS. Du må være selvgående og like å ta initiativ og styring. Personen vi leter etter må være en pådriver. Videre må du være omgjengelig og ha gode samarbeids- og kommunikasjonsevner. Vi vektlegger lojalitet til DSS' verdier som er hjelpsom, engasjert og profesjonell, samt DSS' kundeløfte Sammen for fellesskapet.
Arbeidsoppgavene som er tillagt stillingen, tilsier at nøyaktighet og god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk er nødvendig.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
Vi ønsker deg velkommen inn i et arbeidsfellesskap med dyktige kolleger som er stolte av jobben sin. I DSS er det et godt arbeidsmiljø, du får gode kollegaer og utviklingsmuligheter. Som statlig etat er DSS underlagt lov- og avtaleverk som sikrer de ansatte ryddige arbeids-og tjenesteforhold. Vi kan tilby et bredt tilbud av sosiale, kulturelle og sportslige aktiviteter. Pensjons- og forsikringsordning i Statens pensjonskasse.
Les mer om å jobbe hos DSS her
Lønn: Stillingen lønnes som rådgiver (1434 ) / seniorrådgiver (1364 ), som fortiden utgjør fra kr. 524.200 -754.900, avhengig av kvalifikasjoner og erfaring. For særlig kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til Statens pensjonskasse. Stillings- og lønnsinnplassering avhenger av erfaring og kvalifikasjoner.
Klarering: Tilsetting skjer under forutsetning at søker blir sikkerhetsklarert på nivå konfidensielt og autorisert.
Slik søker du
Søknad sendes elektronisk via linken "Søk stillingen" øverst på denne siden. Legg ved vitnemål og eventuelle attester.
I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjøre vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten.
DSS samarbeider med Meditor for bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen.
Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. I DSS er det derfor et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning, samt å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn, personer med nedsatt funksjonsevne og hull i CV. Opplysninger om dette kan bli brukt til registreringsformål. Som IA-bedrift vil vi tilrettelegge arbeidsforholdene for personer med nedsatt funksjonsevne.
Kontaktperson: For nærmere opplysninger om stillingen kontakt: Seksjonssjef Hanna Meland, e-post: hanna.meland@dss.dep.no, mobil 958 55 985
Se annonsen og søk på stillingen www.jobbnorge.no
Om bedriften
Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon (DSS) ivaretar sikkerhetstjenester, digitale tjenester og fasiliteringstjenester for departementene. Våre felles verdier er; hjelpsom, engasjert og profesjonell. DSS er underlagt Kommunal- og moderniseringsdepartementet, har ca. 700 ansatte og er lokalisert sentralt i Oslo.
Avdeling for virksomhetsstyring og anskaffelser (VA) ivaretar helhetlig styring på virksomhetsnivå, og bistår avdelingene med planlegging, budsjettering, regnskap og resultatoppfølging. Innenfor anskaffelser leverer vi rådgivning og bistand til departementene og i DSS, samt gjennomfører konkurranser for avtaler som DSS inngår.
Seksjon for anskaffelser (ANS) skal gi råd, veiledning og bistand i arbeidet med anskaffelser internt i DSS og til departementene, og fremforhandler også fellesavtaler for departementsfellesskapet og DSS.