Arrangementssjef
Narvik VM 2029 AS
8515 Narvik, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Arrangementssjef
Type ansettelse
Annet, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk snarest mulig
Arrangementssjef
Narvik VM 2029 AS
Selskapsbeskrivelse
Narvik skal arrangere verdensmesterskapet i alpint i 2029; et av verdens største vintersportsarrangementer og det største sportsarrangementet i Norge siden OL på Lillehammer. Dette er en milepæl ikke bare for Narvik, men også for Nord-Norge, som for første gang skal være arena for et mesterskap av denne størrelsen. Arrangementet vil plassere Narvik i sentrum for stor internasjonal oppmerksomhet og gi de unike arktiske omgivelsene en plass i verdens alpinhistorie.
Narvik VM 2029 AS (LOC Narvik) er det lokale arrangementselskapet ansvarlig for gjennomføringen av Alpint Verdensmesterskap i Narvik i 2029. Selskapet eies av Narvikfjellet Allmenn AS (40 %) og Norges Skiforbund (60 %), og har også ansvar for øvrige større alpinkonkurranser i forkant av VM. LOC Narvik vil bygge en profesjonell organisasjon i tett samarbeid med lokale og nasjonale aktører. Selskapet har ansvar for midlertidige anlegg, langsiktige partnerskap og for å skape et arrangement som bidrar til utvikling av både regionen og norsk idrett.
Ditt ansvar: Lede drift og arrangement til verdensklasse
Som arrangementssjef vil du få ansvaret for planlegging og gjennomføring av alle arrangementer under alpin-VM 2029, med unntak av de rent sportslige oppgavene. Du vil blant annet være ansvarlig for hospitality, transport, frivillighet, sikkerhet, beredskap, kultur, arenaoperasjoner og bærekraft. Arrangementssjefen inngår i ledergruppen til LOC Narvik og vil ha en nøkkelrolle i å sikre et sømløst og minnerikt mesterskap.
Arrangementssjefen rapporterer til VM-sjefen.
- Bygge opp og lede et effektivt arrangementsteam for alpin-VM 2029
- Planlegge og sikre gjennomføring av:
- Hospitality (overnatting, VIP, protokoll, mat/drikke)
- Transport for utøvere, støtteapparat og inviterte gjester
- Frivillighet, inkludert rekruttering og opplæring
- Bærekraft og miljøtiltak
- Sikkerhet, beredskap og risikohåndtering
- Kulturprogram, seremonier og underholdning på arena
- Akkreditering, mediaoperasjoner og gjestehåndtering
- Sportslig infrastruktur som tribuner, smørebuer m.m.
- Arena drift – inkludert logistikk, snømåking, avfallshåndtering og tekniske installasjoner
- Bygge og vedlikeholde relasjoner til samarbeidspartnere
- Sikre effektiv økonomistyring og god ressursbruk innen eget ansvarsområde
- Integrere bærekraft og gjenbruk som sentrale prinsipper i alle driftsprosesser
- Bidra til utviklingen av Narvik og Nord-Norge som attraktiv destinasjon for idrett, næring og reiseliv
Utdanning
Universitets- eller høyskoleutdanning ønskes. Lang relevant erfaring kan kompensere for formell utdanning.
Personlige egenskaper
Vi ser etter en leder som:
- Er strukturert og evner å planlegge både langsiktig og detaljert
- Er en sterk relasjonsbygger og lagspiller
- Er trygg og tydelig i lederrollen, med høy gjennomføringskraft
- Evner å prioritere og delegere effektivt
- Trives med høyt tempo og stor kompleksitet
- Har sterke problemløsningsevner
- Kommuniserer klart og godt på norsk og engelsk; tyskkunnskaper er en fordel, men ikke et krav
- Har et sterkt samfunnsengasjement og et brennende ønske om å utvikle Narvik og Nord-Norge
- Solid erfaring fra ledelse av større idretts- eller kulturarrangementer eller som driftsansvarlig (for eksempel som Chief Operating Officer) i anerkjente virksomheter
- Dokumentert erfaring med å bygge, lede og utvikle effektive leveranseteam
- Erfaring med håndtering av komplekse prosjekter med mange parallelle prosesser
- Erfaring fra samarbeid med offentlige og private aktører
- Kjennskap til bærekraftsarbeid
Det er ikke krav om erfaring fra alpinsport, men engasjement for prosjektet og utviklingen av Nord-Norge er viktig. Kandidater med næringslivsbakgrunn bør ha erfaring fra idrett, frivillighet eller annet relevant samfunnsengasjement. Det er en fordel å være bosatt i Narvik eller regionen, men ukependling kan være mulig.
Muligheten: Bygge noe varig- En ledende rolle i et av Norges største og mest prestisjetunge arrangementer
- Muligheten til å bygge opp og lede en effektiv og profesjonell driftsorganisasjon
- Bidra til videreutviklingen av Narvik og Nord-Norge som attraktiv destinasjon for store idretts- og kulturarrangementer
- Samarbeid med ledende aktører innen sport, samfunnsutvikling og politikk
Nettsted
https://www.narvik2029.com/
Kontakt
Hvis du har spørsmål om stillingen, ta kontakt med våre rådgivere i BackerSkeie, Trine Silje Nygård på tlf. 952 68 733, Danielle Matre Wolf på tlf. 900 15 294 eller Are K. Skeie på tlf. 950 66 183 for en konfidensiell samtale.
Søknadsfrist
Snarest
Kontaktpersoner for stillingen
Danielle Matre Wolf
Rådgiver i BackerSkeie
900 15 294
Trine Silje Nygård
Rådgiver i BackerSkeie
952 68 733
Om bedriften
Sektor
Privat