Spesialkonsulent innen dokumentasjon- og informasjonsforvaltning - Digitalisering-IT Tjenester
Org. nr: - Stillingsident: 4094619800 Presentasjon av stillingen:
Trives du med opplæring og brukerstøtte innen dokumentforvaltning?
Vil du bidra i digitaliseringsarbeidet som berører arkiv?
Vi søker aktiv og utadvent medarbeider med arkivfaglig bakgrunn og gode kommunikasjonsevner!
Digitalisering er et satsningsområde for Bærum kommune. Økt bruk av digitale prosesser og automatisering skal bidra til en effektivisering av arbeidsprosessene. For å kunne oppfylle kravene om høy innbyggertilfredshet og effektive saksbehandlingsprosesser, trenger vi dyktige fagpersoner.
Avdeling for Dokumentasjon er en del av Digitalisering og IT. Avdelingen har ansvaret for at Bærum kommunes ansatte og innbyggere har tilgang til relevant dokumentasjon som gjør dem i stand til å utføre sine arbeidsprosesser og få tak i relevante data på en enkel og sikker måte.
Vi søker to medarbeidere som skal sørge for at ledere og saksbehandlere i Bærum kommune gis nødvendig opplæring i verktøy og rutiner som gir dem tilstrekkelig kompetanse til å utføre sine oppgaver i tråd med lovverk og bestemmelser.
Vi ser etter medarbeidere med bred arkivfaglig bakgrunn, som har innsikt i alle aspekter ved et moderne arkiv.
Tiltredelse snarest mulig.
Arbeidsoppgaver
¿ Gi relevant opplæring i systemstøtte, arkivfaglige spørsmål og lovverk i form av kurs, work-shops, møter o.l.
¿ Utarbeide og vedlikeholde e-læringer og annet kursmateriell
¿ Betjene brukerstøttetelefon og følge opp henvendelser
¿ Sikre korrekt og oppdatert postjournal
¿ Bidra til å optimalisere data- og dokumentflyt i arbeidsprosesser
¿ Være en viktig bidragsyter i digitaliseringsarbeidet som berører arkiv
¿ Delta i arkivfaglige prosjekter
Kvalifikasjoner
¿ Arkiv- og systemkompetanse på høyskole-/universitetsnivå
¿ Riktig erfaring og praksis kan kompensere for formell utdanning
¿ God kjennskap til digitale verktøy generelt og dokumenthåndteringssystemer spesielt
¿ Gode kunnskaper om lovverk, bestemmelser og standarder innen fagområdet
¿ God skriftlig og muntlig framstillingsevne
¿ Det er ønskelig med erfaring i bruk av kommunens sak- og arkivsystem WebSak
Utdanningsretning
Arkivfag
Utdanningsnivå
Høyskole / Universitet, 3-årig Diplom / Bachelorgrad
Personlige Egenskaper
Som spesialkonsulent
¿ er du aktiv og fremoverlent
¿ er du analytisk og strukturert
¿ har du evner til helhetstenkning
¿ har du gode samarbeidsevner
¿ har du gode kommunikasjonsferdigheter
¿ har du gjennomføringsevne
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
¿ Kompetanseutviklingsstipend
¿ Offentlig tjenestepensjonsordning
¿ Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland
Annet
¿ Vitnemål og attester tas med på intervju
¿ Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig
¿ Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentleglova §25)
Kontaktinformasjon
Birthe Olsvik, Avdelingsleder, Tlf: 952 76 265
Arbeidssted
Sandvika
Nøkkelinformasjon:
Annonsør:Bærum kommune
Ref. nr.:4094619800
Stillingsbrøk: 100%
Heltid, Fast
Antall stillinger: 2
Søknadsfrist: 21.06.2019
https://www.webcruiter.no/wcmain/advertviewpublic.aspx?oppdragsnr=4094619800&company_id=3192815984&culture_id=NB-NO
For elektronisk søknadsskjema:[Klikk her]
Om bedriften
Som en av Norges største kommuner, har Bærum høye forventninger til innsats. Vi vil ha folk med ambisjoner -- både på egne og samfunnets vegne. Våre 12 000 medarbeidere vet at resultater og utvikling ikke kommer av seg selv. Derfor forventer også de mye; faglig utvikling, godt lederskap og attraktive karrieremuligheter. Dette bidrar til å gjøre oss til en av landets beste arbeidsplasser.
Sammen skaper vi fremtiden