Vil du lede utviklingen av våre digitale plattformtjenester?
Org. nr: - Stillingsident: 4258078146 Presentasjon av stillingen:
De siste årene har NAV virkelig satt digital transformasjon på agendaen. Digitalisering er i ferd med å bli en helt avgjørende, naturlig og integrert del av vår tjenesteutvikling, og påvirker blant annet teknologivalg, kultur, kompetanse og organisering. Gjennom økt selvbetjening og automatisering skaper vi handlingsrom for økt innsats til de som trenger det aller mest. Gjennom vår transformasjonsreise har vi gått fra store prosjekter til dynamisk produktutvikling i tverrfaglige team. Endringene i NAV har skapt stor interesse og positiv nysgjerrighet i omgivelsene. På få år har IT-miljøet i NAV blitt en spydspiss i offentlig sektor.
IT-avdelingen i NAV består i dag av over 730 medarbeider som leverer IT-løsninger for og sammen med 19.000 NAV-ansatte og 2,8 millioner brukere.
Vi rigger nå organisasjonen vår for neste fase i utviklingen, og er på jakt etter en dyktig leder for IT-området «Tjenesteplattform team». I denne rollen vil du ha ansvaret for å levere plattformtjenester som understøtter en distribuert modell for kontinuerlig utvikling og applikasjonsdrift i tverrfaglig produktteam. Vi ønsker at også interne plattformer blir utviklet i tråd med digital produktutvikling, hvor brukerbehov står i sentrum. IT-områdene henter inn nødvendig kompetanse fra egne kompetanseavdelinger innen IT og andre fagmiljøer i NAV. Det er derfor ikke tillagt personalansvar til stillingen. Det å legge til rette for at teamene som er organisert i IT-området er høypresterende, og har en arbeidshverdag som er tilrettelagt for mestring og utvikling er likevel en sentral oppgave.
Arbeidsoppgaver
- Levere plattformtjenester som understøtter en distribuert modell for kontinuerlig utvikling og applikasjonsdrift i tverrfaglige produktteam
- Sikre at infrastruktur, plattform, data og høynivå skytjenester blir mer selvbetjent, tilgjengelig, automatisert og skalerbare innenfor trygge rammer
- Produktstrategi og veikart i et livssyklusperspektiv, herunder planlegging og gjennomføring av sanering/migrering av IT-løsninger
- Sikre driftskvalitet, endringsevne og fremdrift i utvikling i egne løsninger, og prioritering av de til enhver tid viktigste oppgavene
- Sikre oversikt over behov for kapasitet og kompetanse for å levere på IT-områdets oppdrag, herunder innleie til og bemanning av egne team
- Bygge gode og velfungerende team, og motivere medarbeidere til kunnskapdeling, kontinuerlig forbedring og læring
- Budsjett- og kostnadsoppfølging (software, hardware, innleie av kapasitet)
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning, minimum på bachelornivå. Relevant erfaring kan erstatte manglende utdanning.
- God teknologi- og systemforståelse, samt evne til å forstå brukerbehov knyttet til utvikling av løsninger.
- Solid erfaring innen leveranse knyttet til plattformleveranser for data- og eller teknologitjenester
- Ledererfaring
- Kunnskap om moderne systemutviklingspraksis og hva som representerer et godt arbeidsmiljø og en god arbeidsplass for teknologer
Personlige egenskaper
- Sterke lederegenskaper, og er god til å sette fokus, mobilisere ressurser og levere resultater
- Sterke kommunikasjonsferdigheter, skriftlig og muntlig
- God relasjonskompetanse og sterke samarbeidsegenskaper, og evner å skape arenaer som preges av tilhørighet, mestring og utvikling
- Ser, utvikler og motiverer medarbeidere, og gir den enkelte oppgaver og utfordringer som står i forhold til deres kompetanse
- Høy gjennomføringskraft. Et engasjement for å gi mennesker muligheter
Vi tilbyr
Hos oss vil du få en sentral rolle på en av landets viktigste arbeidsplasser, hvor vår visjon er å gi mennesker muligheter. Kollegaene dine leverer løsninger til 2.8 millioner mennesker, og forvalter kjernesystemene i ett av verdens beste velferdssamfunn. Vi er midt i en omfattende digital transformasjon som krever nye veier til mål, og i dette arbeidet er IT-avdelingen i NAV er kjent for å gå foran og bane vei innenfor vårt fagområde. Vi utfordrer, eksperimenterer og leverer alltid med høy kvalitet. Med høye ambisjoner og lave skuldre er det aldri tvil om hvorfor vi går på jobb hver dag. Som avdelingsdirektør vil du få ansvaret for å utvikle og forvalte løsninger som er kritiske for NAV, et oppdrag du løser sammen med dyktige og engasjerte kollegaer fra hele organisasjonen. I august flytter vi også inn i helt nye lokaler på Helsfyr. Utover dette kan vi tilby deg:
- Lønn fra kr. 1 014 900,- til kr. 1 152 500,- i stillingskode 1060 som avdelingsdirektør
- God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse
- Hytteforening med mulighet for å leie leilighet på fjellet
- Godt utstyrt trimrom og bedriftsidrettslag med ulike aktiviteter
Kontaktinformasjon
Jonas Slørdahl Skjærpe, IT-direktør, 41434874
Arbeidssted
Fyrstikkalléen 1
0661 Oslo
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NAV
Referansenr.:4258078146
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 09.08.2020
Om bedriften
NAV (arbeids- og velferdsforvaltningen) leverer arbeids- og velferdstjenester til Norges befolkning og har 19 000 medarbeidere fordelt over hele landet. NAV skal gi mennesker muligheter, og vårt hovedmål er å få flere i arbeid. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement som ønsker meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver.
NAV er en inkluderende arbeidsplass som er preget av mangfold. Vi ønsker at alle kvalifiserte kandidater søker jobb hos oss. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Vi oppfordrer personer med nedsatt funksjonsevne og/eller "hull i CV" om å søke jobb hos oss. De er en verdifull arbeidskraftressurs som NAV trenger. Søkere som tilkjennegir at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en, gjøres oppmerksom på at denne opplysningen kan bli brukt til statistikkformål ifm. regjeringens inkluderingsdugnad dersom vedkommende blir ansatt.
Det gjennomføres forsøk med anonyme søknader i staten. Forsøket skal dokumentere om bruk av anonyme søknader fører til at flere innvandrere innkalles til jobbintervju og tilbys stilling hos statlig arbeidsgiver. Anonymiseringen av søknader skal gjelde den første utsilingsfasen av aktuelle kandidater som er aktuelle for intervju. Forsøket evalueres av Difi, som behandler anonyme opplysninger om ansettelsesprosessen. Det blir utarbeidet statistikk over resultatet av forsøket. Opplysninger om enkeltpersoner vil ikke bli utlevert til andre i forbindelse med forsøket og evalueringen, men reglene om innsyn i offentlig søkerliste og utvidet søkerliste gjelder.
Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes til utvidet søkerliste. Dersom du ønsker å unntas fra offentlig søkerliste må dette begrunnes. Se feltet for spesiell vurdering under utfylling av CV. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
NAVstilling