Veileder
Org. nr: - Stillingsident: 4215529548 Presentasjon av stillingen:
Arbeidsoppgaver
En veileders hovedoppgave er å bidra til at personer som av ulike årsaker står utenfor arbeidslivet kommer i jobb. Du vil møte noen mennesker som skal raskest mulig tilbake til en arbeidsplass de kjenner fra før, og andre som trenger grundig veiledning og støtte fra deg til å finne en ny retning i sin yrkeskarriere. Du vil ha utstrakt kontakt med arbeidssøkere, arbeidsgivere, tiltaksarrangører og andre samarbeidspartnere. Du vil også ha ansvar for saksbehandling, råd og veiledning i henhold til det regelverket NAV kontoret forvalter.
Endring i arbeidsoppgaver må påregnes.
Kvalifikasjoner
Du må ha
minimum 3-årig bachelorutdanning fra universitet eller høyskole, gjerne innen sosialfaglig, pedagogikk/samfunnsfaglig retning eller annen relevant utdanning fra universitet eller høyskole. Lang og relevant erfaring kan i særlige tilfeller kompensere for deler av utdanningskravet.
God kunnskap om arbeidsmarkedet og forståelse av arbeids- og velferdspolitikken
God forvaltningsrettslig forståelse og gode analytiske ferdigheter
Meget gode veilednings- og relasjonsegenskaper
Spesielt gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter
God kompetanse og forståelse for bruk av IKT som arbeidsverktøy, og generelt gode datakunnskaper og evne til raskt å sette deg inn i nye datasystemer
Personlige egenskaper
Vi ønsker at du
Har evne til å bidra til nytenkning og utvikling
Har evne til å være fleksibel og å stå i kontinuerlig omstilling
Har evne til å jobbe planmessig, strukturert og målrettet over tid både på egenhånd og i team
Er god på nettverksbygging
Har evne til å takle høyt arbeidstempo og uforutsigbarhet
Du vil i denne jobben møte mennesker med ulike utfordringer og behov. Gode samarbeidsevner og personlig egnethet for stillingen vil bli særlig vektlagt.
Vi tilbyr
Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde med stort politisk engasjement
Et utviklende miljø for å skape de beste tjenestene for innbyggerne i Lier kommune
Aktive og engasjerte kollegaer
Et godt og inkluderende arbeidsmiljø
Kommunal pensjonsordning via Lier kommune
Stillingene lønnes etter Lier kommunes lønnsregulativ. For spesielt kvalifiserte søkere kan rådgiverkoden vurderes.
Kontaktinformasjon
Christian Hillestad, Avdelingsleder, 40017656
Mona Thorvik, Avdelingsleder, 99634298
Arbeidssted
Dølasletta 3
3408 Tranby
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NAV
Referansenr.:4215529548
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 09.04.2020
Om bedriften
NAV leverer arbeids- og velferdstjenester til Norges befolkning og har 19 000 medarbeidere fordelt over hele landet. NAV skal gi mennesker muligheter, og vårt hovedmål er å få flere i arbeid. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement som ønsker meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver.
nav_behov_referanse_542512344