Seniorrådgiver - tjenesteutvikling
Stillingsannonsen er inaktiv.Bufdir
Fredrik Selmers vei 3, 0663 Oslo
Jobbnorge ID: 172142
Hva får du jobbe med hos oss?
Dette er muligheten for deg som vil jobbe for bedre vilkår for barn, unge og familier innenfor et politisk prioritert innsatsområde. Du får mulighet til å jobbe i et spennende fagmiljø som jobber forebyggende, helhetlig og tverrsektorielt.
Familieverntjenesten er høyt prioritert hos oss. Hos oss vil du bl.a. jobbe med utvikling, oppfølging og forvaltning av forløp i familievernet, utvikling av samarbeidet mellom familievern og domstol, og samarbeid med andre tverrsektorielle tjenester.
Hos oss blir du del av et raust og hyggelig arbeidsmiljø. I avdeling for tjenesteutvikling blir du tatt i mot av 16 dyktige kollegaer med mye kompetanse. Vi ser etter en ny kollega med evne til å drive prosesser fremover, og som trives med å samarbeide med store deler av virksomheten. Hos oss får du være med å påvirke og forme direktoratets retning framover. I avdelingen vår er det god stemning og mye latter, samtidig som vi tidvis har hektiske perioder som krever at vi står på litt ekstra og jobber godt sammen for å komme i mål. Avdeling for tjenesteutvikling er en del av tjenestedivisjonen i Bufdir. Vår avdeling har ansvar for normering, utvikling av faglige standarder, retningslinjer og forløp innen barnevern og familievern, samt utvikling og forvaltning av voldsområdet. Videre er vi ansvarlig for faglig normering av Bufetats tjenester.
Hva slags bakgrunn har du?
Du har
- mastergrad i rettsvitenskap, statsvitenskap, psykologi, sosialfaglig eller samfunnsvitenskapelig fag
- god kjennskap til familievernområdet, herunder meklingsordningen
- minst 5 års relevant erfaring
- god kjennskap til, og erfaring fra, offentlig forvaltning
- god muntlig og skriftlig formuleringsevne
I tillegg er det et pluss om du har
- prosjekterfaring og god prosessforståelse
- kjennskap til brukerinnvolvering
- forståelse for hvordan man følger opp resultatene og oppgaveløsingen til en underliggende virksomhet
- lett for å sette deg inn i nye systemer og verktøy
Hva slags person ser vi etter?
Du vil ha gode forutsetninger for å lykkes i rollen dersom du
- mestrer å jobbe selvstendig og uten detaljstyring, og trives med å ta en del beslutninger på egen hånd
- liker å samarbeide med mange ulike aktører på alle nivåer
- er strukturert og god til å planlegge oppgavene dine
- er fleksibel
- tenker helhetlig og overordnet
- har god rolleforståelse
Hva kan vi tilby deg?
Hos oss får du
- et meningsfylt arbeid for deg som vil være med på å jobbe for vårt viktige samfunnsoppdrag
- varierte og spennende oppgaver på en arbeidsplass i rask utvikling
- ansettelse etter statlig lønnsregulativ som seniorrådgiver (kode 1364) med lønn fra kr 600 000 - 802 000 brutto pr. år. Lønn fastsettes etter en helhetsvurdering av kvalifikasjoner.
- medlemskap i Statens pensjonskasse som innebærer en god tjenestepensjonsordning samt yrkesskade- og gruppelivsforsikring
Viktig informasjon
Når du søker denne stillingen vil du ikke bli bedt om å skrive/legge ved et søknadsbrev, ettersom vi kun vektlegger CV i den første vurderingen av søkerne. Derfor er det viktig at du beskriver ansvarsområder og resultater, samt annen relevant informasjon om hvert av dine arbeidsforhold i fritekstfeltet i CV-utfyllingen.
Vi ønsker å være en arbeidsgiver som gjenspeiler mangfoldet i samfunnet og som utnytter potensialet i befolkningens samlede kompetanser. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss. Bufdir jobber for å realisere regjeringens inkluderingsdugnad om at 5 % av alle nyansettelser i staten skal være personer med nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en kan bli brukt til statistikkformål.
I tillegg gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige selv om søkeren har oppmodet om ikke å bli ført på søkerlisten, jf. Lov om rett til innsyn i dokumenter i offentleg verksemd (offentleglova), § 25.
Har du spørsmål om stillingen kan du kontakte avdelingsleder Merete Fosshagen Wickman på telefon 46615194 eller seniorrådgiver Hege Dimmen Lunder på telefon 48133823.
Se annonsen og søk på stillingen www.jobbnorge.no
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
Bufdir
Adresse
Fredrik Selmers vei 3, 0663 Oslo
Hjemmeside
Bufdir (Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet) er fagdirektorat for områdene barnevern, familievern, barn og ungdom, adopsjon, likestilling og ikke-diskriminering og arbeidet mot vold og overgrep i nære relasjoner. Vi arbeider for gode oppvekstsvilkår, gode og stabile foreldrerelasjoner, utjevning av levekårsforskjeller
og bidrar til å fremme like muligheter, deltakelse og medvirkning for barn, unge og voksne. Bufdir er administrativ leder av det statlige barne- og familievernet (Bufetat), som tilbyr barneverntjenester og familieverntjenester på vegne av staten. Direktoratet er underlagt Barne- og familiedepartementet.
Om stillingen
Antall stillinger
1
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Ikke oppgitt
Sist endret: 19. desember 2019
Hentet fra: jobbnorge
Referanse: 172142_Bufdir_jobbnorge
Stillingsnummer: d442316b-af02-45ad-abc1-bb808d87fe06