Innkjøps- og kontraktsrådgivere
This is NTNU
På NTNU jobber 8800 ansatte og 42 000 studenter med å skape kunnskap for en bedre verden.
NTNU søker engasjerte medarbeidere.
Om stillingen
Ved Seksjon for økonomirådgivning er det ledig tre faste stillinger som innkjøps- og kontraktsrådgiver. Du vil bli en del av et team på 13 innkjøpere som håndterer anskaffelser og overordnet avtaleoppfølging for NTNU.
For alle tre stillingene søker vi en allsidig og fleksibel medarbeider som er interessert i innkjøp som fag og som har interesse for universitetets kjernevirksomhet. Du er proaktiv og ønsker å bidra til kvalitet og utvikling av innkjøpsfunksjonen ved NTNU.
Stillingen rapporterer til seksjonssjef i Seksjon for økonomirådgivning. Arbeidssted er i Trondheim.
Innkjøpsfunksjonen ved NTNU er en viktig bidragsyter for at NTNU skal nå sine målsetninger både mht. til å sikre faglig aktivitet, men også realisere målsetningen om et bærekraftig universitet.
NTNU ønsker å styrke sin kontraktsoppfølging ytterligere for bedre måloppnåelse og gevinstrealisering. Dine sentrale oppgaver vil være å lede gjennomføring av anskaffelsesprosjekter og kontraktsoppfølging. Du skal på den måten bidra til å gjennomføre offentlige anskaffelser iht. regelverket på en god og kostnadseffektiv måte, samt bidra til å realisere NTNUs mål og gevinster i avtaleoppfølgingen.
Du vil jobbe innen ulike områder innen forskning og undervisning, administrasjon, drift og eiendom.
Du vil bistå behovshavere ute i organisasjonen i deres gjennomføring av anskaffelser, herunder veilede i utarbeidelse av konkurransedokumenter, kontrakter, strategiske valg i anbudsprosess, mm.
Arbeidsoppgaver
- Planlegge og lede anskaffelsesprosjekter på vegne av NTNU, også i samarbeid med UiO, UiB, UiT og øvrige fra UH-sektoren
- Fastsette og gjennomføre kontrakts- og innkjøpsstrategier, samt risikovurderinger både overordnet og knyttet til den konkrete anskaffelsen
- Gjennomføre effektive anskaffelser (enkeltanskaffelser og rammeavtaler) med fokus på god måloppnåelse, bla. innen bærekraft, etisk handel og forhindre arbeidslivskriminalitet
- Oppfølging og kontroll av kontrakter og leverandører
- Veilede og gi råd til organisasjonen innen anskaffelsesområdet og avtaleoppfølging
- Generell opplæringsvirksomhet
Kvalifikasjonskrav
- Relevant utdanning på høyskole eller universitet på bachelornivå, innenfor utdanningsretninger som f.eks. jus, ingeniør, administrasjon og ledelse eller økonomi. Manglende formelle kvalifikasjoner kan kompenseres ved lang og relevant praksis
- Nysgjerrig på ny teknologi og interesse for å ta i bruk digitale verktøy og systemer, [ITS1] samt gode ferdigheter i bruk av Excel
- Gode skriftlige og muntlige norsk- og engelskkunnskaper
Ønskede kvalifikasjoner
- Ledelse av prosjekter og prosjektarbeid vil bli vektlagt, herunder erfaring med å arbeide i nettverk
- Erfaring med anskaffelser, avtaleforvaltning og/eller bestilling innen offentlig sektor og fra kategori/områder innenfor NTNUs kjernevirksomhet.
- Erfaring fra innkjøp og/eller kontraktsforvaltning
- Kunnskap om kontraktstandarder, eksempelvis Statens Standardavtaler og Norsk Standard
- Erfaring med ulike konkurranseformer, inkludert forhandlinger
- Et bevisst forhold til relevante evalueringsmetoder og verktøy (KGV)
- Erfaring knyttet til risikovurderinger og kontroll, gjerne i avtaleoppfølging
- Erfaring med opplæring og veiledning innen fagområdet
Personlige egenskaper
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Serviceinnstilt, proaktiv og selvgående
- Analytisk og utviklingsorientert
- Systematisk og strukturert i arbeidet
- Bidra til et godt og positivt arbeidsmiljø
Ved vurdering av den best kvalifiserte, skal det legges vekt på utdanning, erfaring og personlig egnethet, samt motivasjon for stillingen.
Vi tilbyr
- Spennende og utviklende oppgaver i et sterkt og internasjonalt fagmiljø
- Åpent og inkluderende arbeidsmiljø med engasjerte kolleger
- Gunstige vilkår i Statens pensjonskasse
- ansattegoder og fordeler
Lønn og vilkår
Stillingene lønnes som rådgiver (kode 1434) eller seniorrådgiver (kode 1364). Den som ansettes vil normalt bli avlønnet i spennet kr. 526 000 til kr. 658 300 avhengig av kvalifikasjoner. Fra lønnen trekkes 2 % lovfestet innskudd til Statens Pensjonskasse.
Ansettelsen blir gjennomført etter prinsippene i statsansatteloven, og lovverk som regulerer eksport av kunnskap, teknologi og tjenester. Etter ansettelsen må du påregne at det kan skje endringer i arbeidsområdet.
Det er en forutsetning at du kan være til stede ved og tilgjengelig for institusjonen på daglig basis.
Generell informasjon
NTNUs personalpolitikk vektlegger likestilling og mangfold. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, funksjonsevne, hull i CV eller kulturell bakgrunn.
Som ansatt ved NTNU må du til enhver tid rette deg etter endringer som utviklingen i faget medfører, og de organisatoriske endringer som vedtas.
I henhold til offentleglova kan navn, alder, stillingstittel og bostedskommune bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli oppført på offentlig søkerliste.
Nærmere opplysninger fås ved henvendelse til seksjonssjef Knut Arne Kissten, knut.kissten@ntnu.no, tlf. 91897013.
Søknaden med alle vedlegg sendes elektronisk via Jobbnorge.no. Dersom du inviteres til intervju må du ta med bekreftede kopier av attester og vitnemål. Merk søknaden din med referansenummer: NTNU nr. 35/21.
Søknadsfrist: 28.05.2021
Om bedriften
NTNU - kunnskap for en bedre verden
NTNU - kunnskap for en bedre verden
Ved NTNU, Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, skapes kunnskap for en bedre verden og løsninger som kan forandre hverdagen.
Økonomiavdelingen
Økonomiavdelingens visjon er at NTNU — med sine 7500 medarbeidere og sitt budsjett på 8 milliarder kroner — får en av Norges mest veldrevne økonomifunksjoner innenfor offentlig virksomhet. Vi satser på digitalisering og arbeider med å effektivisere arbeidsrutiner ved hjelp av teknologiske løsninger. Vi har blant annet tatt i bruk robot-teknologi for å automatisere arbeidsoppgaver som fram til nå har vært utført manuelt. Økonomiavdelingen er en avdeling i Fellesadministrasjonen.