CRM spesialist
Røde Kors er verdens største frivillige, humanitære organisasjon. Organisasjonen arbeider for å avdekke, hindre og lindre menneskelig nød og lidelse både nasjonalt og internasjonalt. Som beredskapsorganisasjon og støtteaktør for myndighetene jobber Norges Røde Kors for å styrke samfunnets beredskapsevne. Les mer : www.redcross.no Vil du være med å forme og utvikle Røde Kors sin CRM satsning? Det er nå ledig stilling som CRM spesialist i Røde Kors. En spennende stilling for deg som ønsker å bruke din kompetanse og erfaring på å gjøre en forskjell, og som har driv og stort engasjement for CRM faget. Du vil ha ansvaret for utvikling av vårt CRM system, og vil ha en sentral rolle i å planlegge og løse strategiske og operasjonelle problemstillinger. Stillingen er plassert i Privatenheten som har ansvaret for markeds- og innsamlings aktiviteter mot privatmarkedet. Du blir en del av et engasjert og faglig sterkt team bestående av markedsførere og tekniske ressurser. Dette er en fast 100% stilling. Sentrale ansvarsområder og arbeidsoppgaver:
- Ansvar for å initiere og gjennomføre systemutvikling i våre CRM systemer slik at Røde Kors kan drive lønnsom, effektiv og giverorientert kommunikasjon og markedsarbeid.
- Aktiv rådgiver som jobber tett med analytiker og markedsførerne slik at vi får ut maksimal verdi i våre relasjoner.
- Utvikle automatiserte dialogløp med våre relasjoner.
- Utforske og analysere data sammen med analytiker for å identifisere nye segmenter og kommunikasjonsmuligheter.
- Gjennomføre uttrekk og tilrettelegge for gjennomføring av kampanjer i våre CRM- og markedssystemer. Røde Kors bruker Dynamics 365, Microsoft Dynamics CRM, MS Dynamics CRM
- Superbruker i marketing automation systemet og hovedkontakt mot tekniske leverandører.
- Sette opp og redigere rapporter for markedsavdeling. Røde Kors bruker Power BI mot datavarehuset.
Ønskede kvalifikasjoner:
- Relevant universitets-/høyskoleutdanning
- God forståelse av CRM arbeidet
- Kompetanse innen statistikk og databaseanalyse
- Database- og SQL kompetanse
- Erfaring fra tilsvarende stilling
- Kunnskap om bruk av verktøy for automatisert og triggerbasert kommunikasjon er en fordel. Røde Kors bruker Eloqua.
Egenskaper:
- Er selvgående og proaktiv
- Stor gjennomføringskraft
- Lagspiller med gode samarbeidsevner på tvers i organisasjonen
- Er nysgjerrig og ivrig etter å tilegne deg ny kunnskap og bidrar med nye ideer og innfallsvinkler
- Strukturert, systematisk og nøyaktig
- Har gode fremstillings- og presentasjonsevner
- Interesse for innsamlings- og CRM-arbeid
- Trives og fungerer godt som del av et team
Vi kan tilby:
- Stor faglig variasjon
- Engasjerte kollegaer og bredt kontaktnett internt i en interessant og mangfoldig organisasjon
- Lønn etter avtale
- Medlemskap i Statens Pensjonskasse
Røde Kors er opptatt av mangfold. Vi oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke, uavhengig av alder, kjønn, nedsatt funksjonsevne, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen hvis behov. Kontaktperson: Nina Larsen, Markedssjef. Tlf 48 15 90 20. For tekniske spørsmål: Ina Braathe, 918 24 680 Søknadsfrist:
- mars 2019 Søk på stillingen
Om bedriften
.