Fagkoordinator, Fredtunveien boliger, psykisk helse og rustjenester
Org. nr: - Stillingsident: 4469865189 Presentasjon av stillingen:
Virksomheten Psykisk helse og rustjenester gir tjenester
til personer over 18 år, med psykisk helse- og/eller rusutfordringer av kort
eller lang varighet, og behandling av begynnende og milde psykiske helse- og
rusproblemer.
Virksomheten gir et variert tjenestetilbud avhengig av hva den enkelte trenger
for å mestre hverdagen og bli mest mulig selvhjulpen. Dette kan omfatte råd og
veiledning, kurs, behandling, praktisk hjelp, ambulant oppfølging, omsorgsbolig
og forskjellige aktivitetstilbud.
Virksomheten har ansvar for henvisning til tverrfaglig spesialisert
rusbehandling.
Virksomheten organiserer og leder kommunens psykososiale kriseteam og i tillegg
kommunens Evakuerte- og pårørendesenter, i krisesituasjoner.
Vi er en virksomhet i utvikling for å imøtekomme innbyggeres behov for tjenester. Vi er i gang med utvikling av ny innsatstapp for å utnytte virksomhetens ressurser best mulig, og spille på lag med brukere om målrettede tjenester som hjelper den enkelte til et selvstendig liv.
Vi søker en dyktig fagkoordinator som kan være med å videreutvikle tjenesten.
Fredtunveien og Fusdal boliger er døgnbemannede botiltak for innbyggere over 18 år med sammensatte utfordringer og store omsorgsbehov på grunn av samtidig rus- og psykisk lidelse (ROP). Tiltakene har henholdsvis 8 og 14 boenheter. Det gis også ambulant oppfølging til noen innbyggere utenfor botiltakene.
Tiltaket har fokus på å legge til rette for at beboere i størst mulig grad skal delta i utformingen av eget tjenestetilbud, mestre eget liv og oppleve god livskvalitet.
Arbeidsoppgaver
- Organisere arbeidet i det daglige for å sikre rett kompetanse på riktig sted
- Prioritering av oppgaver og logistikkansvar for de daglige oppgavene som skal utføres, herunder mottak og koordinering av brukere og samarbeid med pårørende
- Koordinere tverrfaglig samarbeid med andre aktører
- Delta i faglig samarbeid på tvers av virksomheter
- Intern faglig opplæring og veiledning i miljøet
- Bistå avdelingsleder med faglige utviklingsoppgaver i avdelingen
- Ressursperson for Gerica og andre fagsystemer
- Stillingene bør kunne håndtere fravær og innleie, samt gå inn i bemanningen ved fravær dersom dette er faglig forsvarlig sett fra et driftsmessig hensyn
Fagkoordinatorene er faste deltakere i virksomhetens fag- og kompetansegruppe, og har således muligheter til faglig påvirkning utover egen avdeling.
Kvalifikasjoner
-
Bachelor helse- og
sosialfaglig, eller annen høyere utdanning -
Videreutdanning i psykisk helse og/eller rus er ønskelig
-
Erfaring fra lignende botiltak eller arbeid innenfor fagfeltet
-
Gode ferdigheter i kommunens drift og styringssystemer
-
Det forutsettes gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig
-
Førerkort klasse B
Personlige egenskaper
- Faglig engasjert
- God evne til å jobbe strukturert og selvstendig
- Har oversikt og gjennomføringsevne
- Løsningsorientert til arbeids- og utviklingsoppgaver
- Gode samarbeidsevner
- Stor arbeidskapasitet
- Gode evner til å prioritere
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø med kompetente kollegaer
Kontaktinformasjon
Anne Sofie Beitnes Carey, 45248460
Arbeidssted
1386 Asker
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Asker kommune
Referansenr.:4469865189
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 04.02.2022
Om bedriften
Asker kommune er, etter at Hurum, Røyken og Asker slo seg sammen 1. januar 2020, landets åttende største kommune med om lag 94 000 innbyggere og 6 500 ansatte. Vi legger FNs bærekraftsmål til grunn for arbeidet med å videreutvikle askersamfunnet. Sammen med innbyggerne legger vi til rette for et levende lokaldemokrati med gode nærdemokratiske ordninger. Vi satser på innovasjon og digitalisering, og vi skal gi gode og likeverdige tjenester til innbyggerne. Asker kommune er en kunnskapsorganisasjon hvor medarbeiderne er den viktigste ressursen og står for en profesjonell forvaltning og en god og tilgjengelig innbyggerservice.
Asker kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn. Asker kommune følger offentlighetsloven. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis det bes om unntak fra offentlig søkerliste. Begrunnelsen for unntaket vil bli vurdert i forhold til reglene i offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn for unntak, vil søker bli kontaktet.