Økonomirådgiver
Stillingsannonsen er inaktiv.Adm - Etat for inkludering, Bergen kommune
5006 Bergen
Org. nr: - Stillingsident: 4391080223 Presentasjon av stillingen:
Vi søker en engasjert og dyktig økonomirådgiver til administrasjonsavdelingen ved Etat for inkludering.
Etat for inkludering består av 3 resultatenheter; Introduksjonssenteret for flyktninger, Tolketjenesten og Nygård skole. Formålet med etaten er å samle og videreutvikle tjenestene som jobber med bosetting av nyankomne flyktninger, kvalifisering til deltakelse i arbeids- og samfunnslivet samt å bidra til at tjenesteytere i Bergen kommune blir gjort i stand til å ivareta sin informasjonsplikt overfor ikke-norskspråklige brukere.
Administrasjonsavdelingen skal bidra til en profesjonell, likeverdig, fleksibel og effektiv tjenesteleveranse for ledelsen, ansatte og deltakere/elever. Avdelingen yter tjenester innen økonomi, HR, IKT/ IKT-drift, resepsjon/ ekspedisjon og bygg-drift til alle enheter i etaten.
Stillingen inngår i Etat for inkluderings administrasjonsavdeling, og rapporterer til administrasjonsleder. Arbeidsoppgavene til økonomirådgiver gjennomføres i nært samarbeidet med administrasjonsleder og øvrige økonomirådgivere, etatsdirektør, og ledelsen ved tjenestestedene. Stillingen vil ha særlig ansvar for innkreving av tilskuddsordninger med grunnlag i lov om introduksjonsordning og norskopplæring for nyankomne innvandrere.
Arbeidsoppgaver
- Innkreving av tilskuddsordninger
- Budsjett- og prognosearbeid for hele etaten
- Samarbeide med ledergruppen og økonomirådgivere
- Lederstøtte innenfor økonomi
- Arbeid med realisering av inntektskrav til etaten
- Styrke internkontrollperspektivet på økonomiområdet.
- Øvrige økonomi- og stabsoppgaver
Kvalifikasjoner
- Master i økonomi
- Evne til å omsette store mengder data til relevant styringsinformasjon
- Gode IKT-kunnskaper og særlig kompetanse til å fremskaffe og presentere data innen økonomifaget
- Solide Excel-kunnskaper
- Erfaring fra offentlig forvaltning/økonomi er ønskelig
- Erfaring med økonomistyringssystemer som kjennskap til Unit4/ UBW vil være en fordel
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Personlige egenskaper
- Nøyaktig og grundig, og har en systematisk tilnærming til arbeidsoppgavene
- Ansvarsbevisst og resultatorientert
- Gode analytiske evner med helhetsforståelse for drift og økonomi
- Forståelse for hvilke forhold som bør følges opp videre
- Initiativrik og selvstendig
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
Vi tilbyr
- Utfordrende arbeidsoppgaver med utviklings- og påvirkningsmuligheter i en etat med et viktig samfunnsansvar
- Dyktige og engasjerte kolleger
- Et hyggelig arbeidsmiljø med deltakelse i en administrasjonsavdeling med stort fagnettverk.
- Lønn etter avtale
- Gode forsikrings-, låne- og pensjonsordninger
- Sentral beliggenhet i moderne kontorfasiliteter
Kontaktinformasjon
Carjet Demir, Administrasjonsleder, 48 14 67 07
Arbeidssted
5006
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Bergen kommune
Referansenr.:4391080223
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 30.05.2021
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
Adm - Etat for inkludering, Bergen kommune
Adresse
Rådhusgaten 10, 5014 Bergen
Bergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.
Om stillingen
Antall stillinger
1
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Ikke oppgitt
Sist endret: 30. mai 2021
Hentet fra: webcruiter
Referanse: 4391080223_Adm - Etat for inkludering, Bergen kommune_webcruiter
Stillingsnummer: d2cb70db-762e-4875-bb66-d957c42d7a85