Rådgiver internkontroll og kvalitet
Org. nr: - Stillingsident: 4388177444 Presentasjon av stillingen:
Innkrevingsetaten er en kommunal etat organisert under Byrådsavdeling for finans i Oslo kommune.
Vi er inne i en spennende periode med å etablere og videreutvikle en ny og fremtidsrettet etat. En viktig del av dette er å sikre at Innkrevingsetatens virksomhet drives i samsvar med lover, regler og etiske standarder -- og at virksomheten har gode systemer for kvalitet og kontroll.
Vi søker nå etter en dyktig rådgiver til å styrke vårt arbeid innen compliance. En viktig oppgave vil være å sørge for at vi har et godt integrert system for risikostyring og internkontroll i virksomhetsstyringen. Du vil også være en verdifull sparringspartner med fokus på gode prosesser og forebyggende arbeid.
Stillingen er plassert i direktørens stab og rapporterer til etatsdirektør. Stillingen vil også innebære analyse og sammenstilling av data til blant annet rapportering og beslutningsgrunnlag.
For å lykkes i rollen er det viktig å kunne se helheten samtidig som du har kontroll på detaljene og evner å se mulighetene for kontinuerlig forbedring. Du vil få en unik mulighet til å være med på endringsreisen til den nye etaten, samtidig som du får stor påvirkningsmulighet på utforming av egen rolle. Vi tror du trives best med å være i prosess og drive prosesser fremover.
Arbeidsoppgaver
- Bidra til drift og videreutvikling av Innkrevingsetatens område for Risk & Compliance
- Bidra til kunnskap om virksomhetens risikobilde og gode prosesser for etterlevelse
- Gjennomføre risikovurdering av mål og arbeidsprosesser, med innspill til tiltak og handlingsplaner
- Følge opp system for internkontroll i samarbeid med ledelse og ansatte
- Bistå i utarbeidelse og gjennomgang av rutiner og retningslinjer
- Fasilitere risikokartlegging og internkontrollgjennomganger ved behov
- Analysere og sammenstille data til beslutningsgrunnlag og rapportering
- Dokumentere erfaringer og bidra til kontinuerlig forbedring og effektivisering
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning, fortrinnsvis innen økonomi
- Solid relevant erfaring, gjerne innen kvalitetssikring, risikostyring og analyse
- Erfaring med analyse og sammenstilling av data
- Erfaring fra prosjektarbeid, gjerne også fra prosessledelse
- Erfaring fra offentlig sektor er en fordel
- Erfaring fra fagsystemer som forvalter større pengestrømmer er ønskelig
- Erfaring med kontinuerlig forbedringsarbeid er ønskelig
Det kan være en fordel med kjennskap til fagområdene innkreving og eiendomsskatt, men er ikke nødvendig.
Personlige egenskaper
- Du er strukturert og selvstendig med fokus på etterrettelighet og gode prosesser
- Du er god til å ta ansvar og har høy gjennomføringsevne
- Du trives med hektiske arbeidshverdager fylt med ulike problemstillinger
- Du har gode evner innen samarbeid internt og eksternt
- Du er en lagspiller som er opptatt av delingskultur og spiller andre gode
- Du må trives godt i rollen som støttefunksjon
Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr
- Gode påvirkningsmuligheter til å forme rollen.
- Gode muligheter for personlig og faglig utvikling gjennom utfordrende arbeidsoppgaver, deltakelser på kurs, nettverk, seminarer m.m.
- Dyktige og engasjerte kollegaer i et hyggelig arbeidsmiljø med god delingskultur
- Moderne kontorlokaler i Nydalen
- Arbeidstiden er 37,5 timer pr. uke inkludert spisepause
- Fleksitidsordning
- Lønn etter avtale
- Som ansatt i Oslo Kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, dvs. at det ikke trekkes 2 % av din brutto lønn til pensjonsinnskudd
Kontaktinformasjon
Elise Eek Jensen, Etatsdirektør, 926 66 283
Arbeidssted
Nydalsveien 24
0484 Oslo
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Oslo kommune
Referansenr.:4388177444
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 24.05.2021
Om bedriften
Innkrevingsetaten er en kommunal etat med rundt 70 ansatte organisert under Byrådsavdeling for finans i Oslo kommune. Våre hovedoppgaver er fastsetting og utskriving av eiendomsskatt, fakturering og innkreving for Oslo kommune samt inkasso på vegne av kommunens virksomheter. Vi er opptatt av å utvikle gode, digitale løsninger med brukerne i fokus.
Vår virksomhet har et sterkt fagmiljø med blikk for oppgaveløsning i fellesskap og kompetansedeling på tvers -- noe som stimulerer til godt, utviklende og inspirerende arbeidsmiljø.
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.