NAV Harstad har ledig stilling som veileder
Er du vår nye medarbeider?
Vi har ledig 100 % fast stilling som veileder for snarlig tiltredelse.
Vi søker etter deg som er opptatt av å veilede og motivere mennesker som er i en vanskelig livssituasjon på grunn av helse, sosiale utfordringer, arbeidsledighet, og har behov for oppfølging fra NAV. Du må kunne samarbeide tett med arbeidsgivere, helse- og velferdstjenester og tiltaksleverandører.
Vi ønsker at du er løsningsorientert, har gode kommunikasjonsferdigheter og evne til å håndtere komplekse oppgaver og mennesker i ulike livssituasjoner
Kvalifikasjonskrav:
Minimum 3-årig utdanning fra høgskole og/eller universitet, innen samfunnsfag, jus, sosialfag eller andre relevante fagområder.
Kompetanse og erfaring med saksbehandling, veiledning og relasjonsarbeid vil bli vektlagt
God kompetanse og forståelse for bruk av IKT som arbeidsverktøy
Kjennskap til Supported Employment-metodikken som arbeidsmetode
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Dine viktigste arbeidsoppgaver:
Arbeidsrettet veiledning og oppfølging
Økonomisk råd og veiledning
Gjennomføre behovs- og arbeidsevnevurderinger
Vurdering av tiltak og virkemidler for å avklare arbeidsevne og komme i arbeid
Saksbehandling etter gjeldende lovverk.
Ajourhold av egen portefølje i NAV`s fagsystem
God kontakt og samarbeid med arbeidsgivere, aktører innen helse- og velferdsfeltet og tiltaksarrangører
Samarbeid og bistand internt med kollegaer
Det må påregne at det kan bli endringer i arbeidsoppgaver ut fra kontorets behov.
Litt om oss:
NAV Harstad er en spennende og utviklende arbeidsplass, med om lag 60 høyt kvalifiserte og motiverte ansatte som betjener kommunens ca 25 000 innbyggere. Kontoret er organisert i fire avdelinger og har ansvar for å yte tjenester etter folketrygdloven, arbeidsmarkedsloven og lov om sosiale tjenester i NAV. Kontoret har også ansvar for gjeldsrådgivning. Vårt hovedfokus er å gi mennesker med behov for bistand mulighet til arbeid og aktivitet, gjennom godt samarbeid med næringslivet.
NAV er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. NAV er IA-virksomhet, og vi vil legge forholdene til rette for søkere med redusert funksjonsevne.
i Harstad kommune får du:
Faglig oppdatering gjennom blant annet e-læringskurs i KS Læring.
Gode avtaler med treningssentre i byen og eget bedriftsidrettslag.
Tariffestede pensjons- og forsikringsordninger, samt flyttegodtgjørelse i henhold til kommunens arbeidsreglement.
Annen informasjon:
Søknaden sender du elektronisk på denne siden (Søk på stilling).
Det er dessverre ikke mulig å sende med vedlegg til søknaden. Du må derfor ta dette med dersom du kommer til intervju.
Trenger du hjelp til innlogging eller å opprette bruker, kontakt regnskapsenheten@harstad.kommune.no
I henhold til offentlighetsloven kan søknaden offentliggjøres selv om du har bedt om å ikke bli oppført på offentlig søkerliste. Vi gir deg beskjed hvis dette skulle være tilfelle.
Om bedriften
Harstad kommune har 25 000 innbyggere, og er et naturlig midtpunkt i landsdelens mest folkerike område. Det det er kort vei til det meste du trenger for et godt liv. Harstad er liten nok til å bli kjent med mange, og stor nok til nye opplevelser og gleder hver dag. Stikkord for vår virksomhet er felles verdiplattform, klart språk, kontinuerlig forbedring og medarbeiderdrevet utvikling av våre tjenester.