Velferdsforvaltningen - Avdelingsledere
Vi søker dyktige og engasjerte ledere til spennende lederstillinger i nye Asker
Velferdsforvaltningen er en virksomhet som har ansvar for å sette innbyggere i Asker i stand til å mestre livet på tross
av helse - økonomi- eller bostedsutfordringer. Vi har fire avdelinger, og trenger ledere for to av disse.
Leder for Bolig- og økonomiforvaltning
Avdelingen har ansvar for å forvalte Husbankens virkemidler i kommunen, så som startlån og bostøtteordninger.
I tillegg gir vi økonomisk råd - og veiledning til innbyggere, vi har ansvar for utleie av alle kommunale boliger,
og deltar inn i fremskriving av kommunens boligsosiale tjenesteprofil.Det er knyttet 15 årsverk til driften,
og det er en god fagdekning med høyt utdannede, flerfaglige rådgivere og konsulenter.
Stillingen tiltres 01.01.20
Leder for Mottak, forebygging og koordinerende enhet
Avdelingen skal opprettes per 1. januar, og skal ha som oppgave å sette innbyggere med opplevde hjelpebehov
i stand til raskest og best mulig mestre eget liv. Forebygging og tidlig innsats sammen med god kartlegging og
profesjonell rådgivning og bistand er nøkkelord.
Avdelingen vil ha ansvar for å vurdere innkomne søknader, henvendelser og forespørsel om råd og veiledning og
fordele disse på de ulike avdelinger i Velferdsforvaltningen. Koordinerende enhet vil også sortere under denne
avdelingen. Dette blir et nytt og banebrytende stykke arbeid som du som avdelingsleder får anledning til å
sette ditt preg på. Stillingen tiltres per 01.01.20.
Organisatorisk plassering:
Stillingene som avdelingsleder rapporterer til virksomhetsleder i Velferdsforvaltningen i nye Asker kommune,
og inngår i dennes ledergruppe.
Arbeidsoppgaver
- Personal-, økonomi- og fagansvar for avdelingen
- Avdelingsleder har ansvaret for den daglige driften av avdelingen
- Ansvar for at avdelingens kjerneoppgaver ivaretas
- Ansvar for å etablere et godt samarbeid i avdelingen, og i forhold til andre samarbeidspartnere
- Ansvarlig for at driften gjennomføres etter gjeldende kvalitetskrav
- Har sammen med virksomhetsleder ansvar for å utvikle tjenesten i takt med behovet i kommunen
Kvalifikasjoner
- Relevant universitets- eller høyskoleutdanning, gjerne på masternivå
- Ledererfaring fra offentlig og/eller privat virksomhet på tilsvarende organisasjonsnivå
- Lederutdanning er ønskelig
- God forståelse for økonomi og rammebetingelser.
- Gode kommunikasjons- og samhandlingsevner
- God skriftlig og muntlig framstilling på norsk
- Gode digitale ferdigheter
Vi søker deg som
- Er initiativrik og har en motiverende lederstil
- Har gjennomføringsevne, er tydelig og beslutningsdyktig
- Er utviklings- og endringsorientert
- Har gode strategiske og analytiske egenskaper
- Er tillitsskapende med høy integritet
- Planlegger og koordinerer godt
- Er fleksibel og løsningsorientert
- Har stor interesse for fagfeltet og utvikling av tjenesten
- Har god forståelse for forholdet mellom politikk og administrasjon
Personlig egnethet tillegges stor vekt.
Vi tilbyr
- Spennende arbeidsoppgaver i en organisasjon i konstant endring og utvikling
- Et inkluderende arbeidsmiljø med mye humor
- Deltakelse i et kreativt og engasjert lederteam
- Mulighet for faglig utvikling og deltakelse i nye Asker kommunes lederutviklingsprogram
- En krevende og utfordrende arbeidsplass med godt fagmiljø og samarbeid
- Hyggelige og engasjerte kollegaer
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Lønn etter kommunens lønns- og stillingsregulativ
Om bedriften
Kommunene Asker, Hurum og Røyken slår seg sammen til én kommune i 2020. Den nye kommunen skal hete Asker, og får omlag 93.000 innbyggere og 6.000 ansatte. Asker blir med det landets 8. største kommune. Den nye kommunen skal bygges med FNs bærekraftsmål som rammeverk, skal satse på innovasjon og digitalisering, og legge til rette for et levende lokaldemokrati med gode nærdemokratiske ordninger. Asker skal gi gode likeverdige tjenester til innbyggerne, ha en profesjonell forvaltning, god publikumsservice og opplevd tilgjengelighet hos innbyggerne