Virksomhetsleder - Helsestasjons- og skolehelsetjeneste
Om arbeidsstedet
Helsestasjon 0 - 5 år, skolehelsetjeneste i grunn- og videregående skole, helsestasjon for ungdom (HFU), jordmortjeneste, migrasjonshelse og vaksinasjonskontor. Det er tilknyttet helsestasjons- og skolelege, psykolog, og et nært samarbeid med kommunal fysioterapitjeneste.
Virksomheten er organisert i Sektor for oppvekst og kultur sammen med PPT, barneverns- og ungdomstjenesten, i egen enhet Barn og unge. I sektoren for øvrig inngår barnehager, skoler, kultur, innvandring/integrering og voksenopplæring. Barn og Unge har et eget aktivt lederteam. Virksomhetsleder er med i kommunens folkehelsegruppe.
Vår helsestasjons- og skolehelsetjeneste dekker Hammerfest kommune som strekker seg over et stort geografisk område.
Det tilbys en arbeidshverdag med nytenking og løsningsfokus, i en virksomhet med høy faglig kompetanse, i en kommune i stadig utvikling. Et raust og sosialt arbeidsmiljø med god takhøyde og mye humor, kjennetegner virksomheten
Lyst til å lede en helsestasjons- og skolehelsetjeneste med et dyktig, raust og inkluderende team? Liker du å arbeide med fagutvikling og tverrfaglig samhandling? Har du en lederfilosofi basert på nærvær, åpenhet, tillit og ansattmedvirkning?
– Velkommen til oss!
Stillingsinformasjon
- Fast 100 % stilling
- Stillingen er unntatt arbeidstidsbestemmelsene i Arbeidsmiljøloven og er underlagt det kommunale regelverket om kompensasjon i inntil 10 dager i året
Arbeidsoppgaver
Virksomhetsleder har det faglige, administrative, økonomiske og personalmessige ansvaret for virksomheten.
- Overordnet ansvar for drift og kvalitet i samtlige deler av virksomheten
- Ansvar for utvikling i egen virksomhet og i samhandling med øvrige kommunale virksomheter
- Ivareta tverrfagligheten i helsestasjonen og i skolehelsetjenesten
- Deltakelse i kommunens folkehelsegruppe
- Samarbeid med kommuneoverlege og smittevernlege
- Administrere jordmorstilling i henhold til føringer for tjenesten og avtale med Finnmarksykehuset
Kvalifikasjonskrav
Utdanning
- Godkjent utdanning som helsesykepleier/helsesøster
Jfr. Forskrift om lovbestemt sykepleie i kommunens helsetjeneste - Sykepleiere med annen relevant videreutdanning kan også komme i betraktning
- Lederutdanning er ønskelig
Ferdigheter
- Erfaring fra arbeid med barn, unge og deres foresatte
- Er systematisk og analytisk, og beherske prosjektorientert arbeidsform
- God norsk framstillingsevne, skriftlig og muntlig
- Erfaring med digitale fag- og dokumentasjonssysteme
Personlige egenskaper
- Evner å motivere og har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Evner til samhandling og tverrfaglig samarbeid
- Selvstendig og beslutningsdyktig
- Arbeider strategisk og målrettet
Hammerfest kommune har
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Gode muligheter for videre- og etterutdanning
- Eget introduksjonsprogram for nyansatte
- Lønn etter avtaleverk
Tilsetting skjer på de vilkår og med de plikter som følger av lov, tariffavtale og reglementer.
Spesielle rekrutteringstiltak for stillingen
- Mulighet for dekning av flytteutgifter etter gjeldende reglement
- Innbyggere i Finnmark tilbys nedskriving av studielån, sjekk tiltakssonen
- Opplysninger om Hammerfest finner du blant annet her Hammerfestby
Spesielt for denne stillingen
- Det stilles krav om politiattest og egenerklæring vedrørende tuberkuloseundersøkelse, hjemlet i henholdsvis Helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 og Forskrift om tuberkulosekontroll § 3-1
- Nærmere opplysninger om stillingen får du ved å henvende deg til kommunalsjef Arve Paulsen, telefon 976 25 558 , eller nestleder Turid Pedersen, telefon 456 35 414
Generell informasjon
I henhold til offentlighetsloven § 25 kan opplysninger om søker bli offentliggjort selv om søker har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.
Søknad, CV og vedlegg sendes elektronisk. For hjelp til utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på telefon 75 54 22 20.
Om bedriften
Om Hammerfest kommune
Hammerfest kommune er en robust, livskraftig og attraktiv kommune. Vi bruker aktivt våre verdier – raus, sprek og samspilt – for å skape gode tjenester for brukere, innbyggere og samarbeidspartnere. Våre hovedoppgaver er å bidra til god samfunnsutvikling, levere velferdstjenester til innbyggerne og legge til rette for lokaldemokratiet. Kommunen yter tjenester til innbyggere og brukere i ulike livsfaser.
Vi forventer av våre ansatte at de skal være bevisste på sin del av ansvaret for kommunens samfunnsoppdrag, og oppmerksomme på sin betydning for brukernes opplevelse i møtet med kommunen. Vi utvikler kvalitet og effektivitet i tjenestetilbudet gjennom et samarbeid mellom de folkevalgte, lederne og de ansatte.