HR-ansvarlig/ leder - med bonuslønn
Stillingsannonsen er inaktiv.Nordkapp kommune
Rådhusgata 12, 9750 Honningsvåg
Om stillingen
Nordkapp kommune har ledig en 100 % fast stilling som HR-ansvarlig/ leder. Det er ønskelig med snarlig tiltredelse eller etter avtale.
Vi tilbyr en bonuslønn på kr. 60 000,-. Bonuslønnen er en engangsutbetaling og gjelder kun for søkere som blir ansatt etter denne utlysningen.
Vi søker deg som vil være med å videreutvikle HR faget i Nordkapp kommune!
Stillingens ansvarsområde består av å yte støtte og veiledning til lederne og organisasjonen som helhet i et vidt spekter av HR oppgaver og prosesser, samt videreutvikling og fornying av organisasjonens personalpolitikk og overordnede føringer.
Stillingen har fagansvar for HR i kommunen og samarbeider tett med blant annet kommunens ledere på alle nivå, lønnsmedarbeider, arbeidstakerorganisasjonene, vernetjenesten, NAV og andre interne og eksterne samarbeidspartnere.
HR-ansvarlig i Nordkapp kommune rapporterer direkte til kommunedirektøren og er en del av kommunedirektørens ledergruppe som i tillegg består av kommunalsjef for Helse,- rehabilitering- og omsorg, kommunalsjef for Oppvekst,- velferd- og kultur, kommunalsjef for Teknisk sektor og økonomisjef.
Vi søker etter en medarbeider som evner å videreutvikle HR faget og som har forståelse for viktigheten av organisatoriske utviklingsoppgaver. Du er en ansvarsbevisst person som ser muligheter for endring, brenner for HR faget og har gode relasjonsegenskaper. Du arbeider selvstendig, og er trygg i møte med ledere, medarbeidere og tillitsvalgte.
Dette er en stilling med stor kontaktflate i og utenfor organisasjonen, og for å kunne fungere godt er det viktig med de riktige personlige egenskapene.
Arbeidssted er ved rådhuset i Honningsvåg sentrum og arbeidstid er på dagtid.
Arbeidsoppgaver
- Operativt arbeid på HR-området; blant annet IA/nærværsarbeid, rekruttering og personalforvaltning
- Gi råd, faglig støtte og veiledning til ledere og medarbeidere
- Systematisk HMS-arbeid i samarbeid med vernetjenesten og tillitsvalgte
- Forvaltning av relevant lov- og avtaleverk og utarbeidelse av rutiner og retningslinjer
- Samarbeid og drøftinger med tillitsvalgte iht. Hovedavtalen og Hovedtariffavtalen
- Utvikle effektive og gode verktøy og prosesser innenfor eget fag- og ansvarsområde
- Delta i, og drive fram arbeidet i forhandlingsutvalg og arbeidsmiljøutvalg
- Løpende kontakt med eksterne samarbeidspartnere
- Rapportering og saksbehandling
- Systemansvarlig for avviks- og kvalitetssystem QM+
- Andre oppgaver kan bli tillagt stillingen avhengig av kompetanse til den som ansattes
Kvalifikasjonskrav
- Relevant utdanning fra universitet eller høyskole, eksempelvis innen HR, ledelse, administrasjon eller lignende. Lang og relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Relevant erfaring fra privat eller offentlig virksomhet
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- Gode digitale basisferdigheter og behersker godt en arbeidshverdag på digitale plattformer
Det er i tillegg ønskelig med:
- Erfaring med samarbeid, drøfting og forhandlinger med arbeidstakerorganisasjoner
- God kompetanse innen HR faget, samt kunnskap om relevant lov- og avtaleverk
- Ledererfaring
- Førerkort klasse B for personbil
Personlige egenskaper
- Du har gode relasjons-, samarbeids- og kommunikasjonsferdigheter, samtidig som du kan jobbe selvstendig
- Du er opptatt av god forvaltningsskikk og intern kontroll
- Du holder deg faglig oppdatert, og er målrettet og løsningsorientert
- Du er trygg og tydelig, og evner å ta beslutninger
- Du jobber strukturert, er initiativrik og har stor grad av gjennomføringsevne
- Du er lojal, har god arbeidskapasitet og opptrer profesjonelt
- Du har endringskompetanse, er fleksibel og nytenkende
- Du er positiv, serviceinnstilt og bidrar til et godt arbeidsmiljø
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt ved ansettelse.
Vi tilbyr
- Et godt arbeidsmiljø med engasjerte og inkluderende medarbeidere
- Utfordrende, varierte og selvstendige arbeidsoppgaver med stor mulighet til å påvirke egen arbeidsdag
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Fleksibel arbeidstid etter kommunens reglement, sommer-/vintertid
- Lønn etter Hovedtariffavtalen i kommunal sektor. Innplassering i stillingskode og kapittel, samt vurdering av lønn avhenger av kvalifikasjoner til den som ansettes.
- Bonuslønn kr. 60 000 som en engangsutbetaling. Utbetales etter prøvetidens utløp, med bindingstid i ett år fra utbetalingstidspunkt. Gjelder kun for søkere som blir ansatt ved denne utlysningen.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP
- Nedskriving av studielån så lenge Stortinget bestemmer (10 % og maksimalt kr. 25 000 hvert år)
- Særskilt fradrag for skattested i Troms og Finnmark (tiltakssonen) kr. 15 500 pr. år
- Vilkår for stillingen følger lover og avtaler som gjelder til enhver tid
For søkere som ikke er bosatt i Nordkapp kommune tilbys i tillegg:
- Flyttegodtgjørelse etter kommunens reglement
- Hjelp med å finne bolig
- Boligtilskudd etter avtale
Annet
Nordkapp kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn eller etnisitet oppfordres til å søke.
Søknader må registreres elektronisk i Jobbnorge.no. Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg. Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju.
Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert etter reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd og vil få muligheten til å trekke søknaden.
Spørsmål om stillingen kan rettes til:
Kommunedirektør Trond Lesjø
Telefon: 908 95 405
E-post: trond.lesjo@nordkapp.kommune.no
HR-ansvarlig Camilla Hansen
Telefon: 415 34 557
E-post: camilla.hansen@nordkapp.kommune.no
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
Nordkapp kommune
Adresse
Sykehusveien 16, 9750 Honningsvåg
Hjemmeside
Om oss
Nordkapp kommune ønsker deg velkommen til å bo og arbeide i Norges nordligste kommune. Nordkapp kommune er organisert i sektorene Helse,- rehabilitering- og omsorg, Oppvekst,- velferd- og kultur, Tekniske tjenester og Økonomi og stab. Vi har ca. 400 ansatte i kommunen, inkludert faste ansatte og tilkallingsvikarer.
Vi er ca. 3000 innbyggere som lever av blant annet fiskeri, havbruk, reiselivs- og tjenesteytende næringer, i tillegg til offentlig sektor. Honningsvåg er kommunesenteret og er vertskap for blant annet Kystverket Troms og Finnmark, og Nordkapp videregående skole og Maritime Fagskole.
Kommunen har et aktivt idretts- og kulturliv og er viden kjent for sitt gode revymiljø. Nordkappfestivalen i juni og Nordkapp Filmfestival i september tiltrekker seg folk fra fjern og nær. Over 250 000 turister besøker Nordkapplatået om sommeren, og vinterturismen er økende. Nordkappsamfunnet er åpent og inkluderende og kan tilby deg kultur- og naturopplevelser for livet i midnattsol, nordlys og mørketid.
Om stillingen
Stillingstittel
HR-ansvarlig/ leder 2. gangs utlysning
Antall stillinger
1
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Offentlig
Sist endret: 22. august 2022
Hentet fra: jobbnorge
Referanse: 10105839
Stillingsnummer: ce04d958-49d5-4ed3-9f0d-e9971190ae99