Barnekreftforeningen søker en dyktig markedsførings- og innsamlingsansvarlig
Barnekreftforeningen er i en fase med stor vekst og vi har ambisiøse mål for å øke synligheten, inntektene og utviklingen av organisasjonen. Vi har på to år mer enn tredoblet våre inntekter og vi ser etter en dyktig og engasjert kollega som kan videreutvikle vårt inntektsarbeid.
Barnekreftforeningen er en frivillig, landsdekkende organisasjon med 14 fylkesforeninger rundt om i landet. Disse foreningene har egne selvstendige styrer som arbeider frivillig for familiene som har barn med kreft. Vi er aktive pådrivere for å bedre forholdene og rettighetene for kreftsyke barn og deres familier. Vi driver omfattende informasjonsvirksomhet om kreft hos barn ovenfor familier, barnehager, skoler og andre.
De siste to årene har vi bidratt med over 50 millioner kroner til forskning på barnekreft.
Stillingen skal bidra til at Barnekreftforeningen når sine strategiske mål med særlig ansvar for å øke inntekter gjennom å knytte til oss en større andel givere og samarbeidspartnere.
Du får ansvar for Barnekreftforeningens markeds- og innsamlingsaktiviteter, og du kommer inn i en tid med mange spennende faglige utviklingsmuligheter. Vi opplever stort og økende engasjement blant befolkningen for vår sak. Stillingen vil ha budsjettansvar og vil rapportere til daglig leder som du også vil jobbe tett sammen med.
Sentrale arbeidsoppgaver/ansvarsområder:
- gjøre Barnekreftforeningen kjent og synlig
- ansvar for å rekruttere nye givere og samarbeidspartnere
- videreutvikle Barnekreftforeningens fundraisingsstrategi
- utarbeide og iverksette markeds- og fundraisingskampanjer
- videreutvikle kundeløp og utarbeide tilpassede kommunikasjonsplaner for ulike tjenester og kundesegmenter
- planlegge, koordinere og følge opp vår kundedialog for økt konvertering, lojalitet og oppsalgsmuligheter
Vi trenger en medarbeider med sterk fagkunnskap og god formidlingsevne for å nå våre mål - og som har et ekte engasjement for barnekreftsaken. Utover det så er du en person med:
- kommersiell teft og forretningsforståelse balansert med stor respekt for våre medlemmer og målgruppen vi kommuniserer med
- strukturert og nøyaktig med tanke på faktiske data, men kreativ og løsningsorientert når du skaper gode kampanjer og kommunikasjon
- sterke analytiske egenskaper
- selvstendig og målrettet
- evne til å skape gode relasjoner
- god teknologi- og systemforståelse og innsikt i digitale kanaler
I tillegg ser vi for oss at du har følgende kvalifikasjoner:
- relevant høyere utdanning (innen økonomi, markedsføring e.l.)
- ønskelig med minimum 5 års erfaring fra fundraising/innsamlingsarbeid
- erfaring med kreativt kampanjearbeid
- erfaring med operativt analysearbeid, effektmålinger og markedsundersøkelser
- svært gode kommunikasjonsferdigheter (muntlig og skriftlig)
- god kjennskap til CRM-systemer og god IT-forståelse
- erfaring fra organisasjonsarbeid en fordel
Vi kan tilby en utfordrende og meningsfylt jobb i et hyggelig fagmiljø sammen med engasjerte og dyktige kollegaer.
Vi har hyggelige kontorer sentralt i Oslo sentrum. Vi tilbyr fleksibel arbeidstid og bruk av hjemmekontor. Vi legger til rette for faglig og personlig utvikling.
Om bedriften
Barnekreftforeningen er en frivillig organisasjon som jobber for å bekjempe kreft hos barn og ungdom. Vår visjon er at ingen som får barn med kreft skal føle seg alene. Vi har en rekke tilbud og samlinger for familier som er rammet, slik at de skal få den informasjonen og hjelpen de trenger for å komme seg gjennom situasjonen de står i. Foreldre som har eller har hatt barn med kreft arbeider som frivillige over hele landet for å gi håp og støtte til andre familier som er rammet. Vårt sekretariat er lokalisert i Oslo sentrum. Her jobber vi aktivt med å sette fokus på barnekreft i samfunnet og samle inn penger til forskning på barnekreft.