Avdelingsleder - Velferd - Nye Lindesnes kommune
I enhet for rehabilitering under tjenesteområdet Velferd i nye Lindesnes kommune er det ledig 100 % stilling som avdelingsleder for dag- og aktivitetstilbud. Kommunen opplever en økning av brukere som er i behov av et dag- og aktivitetstilbud. Utbygging og utvikling av tilbudet er et viktig fokusområde i nye Lindesnes kommune. Avdelingen er nyopprettet. Ny avdelingsleder vil få mulighet til å være med å utforme og utvikle moderne og fremtidsrettede aktivitetstilbud.
Litt mer om avdelingen
Avdelingen vil fra 01.01.2020 ha ansvar for dag- og aktivitetstilbud til hjemmeboende eldre, til hjemmeboende personer med demens og til hjemmeboende personer med utfordringer tilknyttet psykisk helse og rus. Avdelingen har per i dag ca. 17 årsverk fordelt på flere tilbud og lokasjoner i kommunen.
Innehaver av stillingen vil inngå i ledergruppen i enhet for rehabilitering og skal utøve ledelse i tråd med kommunens verdigrunnlag, kommuneplan og øvrige styrende dokumenter. Avdelingsleder rapporterer til enhetsleder Tone Hinna Hovdenak. Stillingen lyses ut med fast ansettelse fra 01.01.2020 eller etter avtale.
Om kommunen / ny kommune
Fra 1.1.2020 blir Marnardal, Lindesnes og Mandal kommuner slått sammen til den nye kommunen Lindesnes, med om lag 23.000 innbyggere. Rådhuset vil ligge i Mandal. Lindesnes blir Norges sydligste kommune. I Lindesnes kommune skal vi bli bedre sammen. Vi skal jobbe sammen og ta hele samfunnets ressurser i bruk for å løse utfordringer og se mulighetene som kommer. Våre tjenester skal være helhetlige og med mennesket i sentrum. Dette betyr blant annet å samarbeide bedre mellom fagområder og på tvers av aldersgrupper.
ARBEIDSOPPGAVER/ANSVARSOMRÅDER
- Delegert ansvar for økonomi-, personal- og fagansvar for avdelingen.
- Et viktig ansvarsområde for avdelingsleder er samhandling med andre virksomheter i tjenesteområdet, andre tjenesteområder i kommunen, rådmann og eksterne samarbeidsparter.
- Fagansvarlig for gjennomføring av drift og utvikling av de tjenester avdelingen skal levere.
KVALIFIKASJONSKRAV
- Minst 3-årig universitets- eller høgskoleutdanning innen helse og sosialfag
- Ledererfaring fra offentlig og/eller privat virksomhet
- Erfaring med økonomi- og personalansvar
- God forståelse og kunnskap om turnusarbeid
- Kompetanse og erfaring innen tjenesteområdet
ØNSKEDE KVALIFIKASJONER
- Fordel med utdannelse innen administrasjon og ledelse.
- Fordel med erfaring/utdannelse innen prosjektledelse.
PERSONLIGE EGENSKAPER
- Er resultat- og utviklingsorientert
- Gode strategiske evner
- Aktiv pådriver for nyskapning i tjenesteområdet som helhet
- Nytenkende og trygg i arbeidet med utvikling av nye tjenester som skal være bærekraftige i fremtiden
- Evne til å forene og utvikle forskjellige kulturer inn i ny kommune
- Kunnskap og evne til samhandling på tvers av nivåer og fagfelt i ny kommune
- God arbeidskapasitet og gjennomføringskraft
- Gode samarbeidsevner
- Evne til å engasjere, motivere og skape gode relasjoner
- Evne til å stå i vanskelige situasjoner
- Gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig
- God digital kompetanse.
VI TILBYR
- Spennende lederstilling for nyetablert avdeling i utvikling og vekst
- Leder for flere dag- og aktivitetstilbud med stor variasjon i faglige utfordringer
- Inngår i en ledergruppe med bred fagkompetanse og vilje til utvikling og nytenkning
- Tverrfaglig og tverretatlig samarbeid
- Utfordrende, varierte og selvstendige arbeidsoppgaver.
KONTAKTPERSON
Enhetsleder Tone Hinna Hovdenak, tlf.958 17 210
E-post: thh@mandal.kommune.no
SØKNADSPROSESSEN
- Benytt stillings-ID 1616
- Kopi av vitnemål og attester tas med på evt. intervju og returneres ikke
- Det utarbeides offentlig søkerliste
- Ved intern omrokkering kan andre stillinger bli ledige