Landbrukskonsulent - sak 19/183
Vil du være med på å styrke landbruksnæringen i en kommune i endring?
Vi søker en
landbrukskonsulent i 100 % stilling ved næringsavdelingen.
Andøy har vel 40 aktive gårdsbruk. Som landbrukskonsulent vil du være med på å videreutvikle landbruksnæringen i Vesterålskommunen Andøy. Du vil ha ansvar for kommunens arbeid med landbruksforvaltning. Sortland kommune ivaretar kommunens ansvar for skogbruk og viltforvaltning.
Vi er på jakt etter deg som er strukturert, selvstendig og som brenner for et fremtidsrettet landbruk.
Andøy kommune er inne i en stor omstillings- og utviklingsjobb etter stortingsvedtaket om å legge ned Andøya flystasjon i 2020. I forbindelse med dette arbeidet er utvikling innenfor fiskeri og landbruk blant områdene kommunen skal satse på i tiden fremover.
Stillingens arbeidsoppgaver
• Jobbe aktivt med næringsutvikling i landbruket. Det innebærer arbeid knyttet til omstillingsprogrammet og Innovasjon Norge.
• Informasjons- og kontaktarbeid opp mot kommunens gårdbrukere.
• Saksbehandling og kontroll i forbindelse med tilskuddsordningene i landbruket.
• Behandle og følge opp landbruksrelaterte saker knyttet til konsesjonsloven, jordloven, plan- og bygningsloven og forurensingsloven.
Ønskede kvalifikasjoner
• Landbruksfaglig utdanning på bachelor- eller masternivå. Fortrinnsvis innenfor bioøkonomi, innovasjon og ressursbruk, men også utdanning innenfor samfunn, økonomi og utvikling vil bli vurdert. Lang relevant erfaring fra arbeid med næringsutvikling vil kunne kompensere noe for slik utdanning.
• Erfaring fra offentlig landbruksforvaltning, eller annen relevant praksis er ønskelig, men er du nyutdannet er du også velkommen til å søke.
• Relevant IKT- og GIS-kompetanse for saksbehandling og bruk av kartsystem er ønskelig.
• Søkere må ha førerkort og disponere bil.
Egenskaper
• God muntlig og skriftlig framstillingsevne på norsk.
• Gode samarbeidsevner, serviceinnstilt og løsningsorientert
• Strukturert og selvstendig, samt evne til å sette seg inn i nye oppgaver og tilegne seg ny kunnskap.
• Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr
• Varierte arbeidsoppgaver i en spennende og krevende tid
• Et hyggelig og inkluderende arbeidsmiljø i nyoppusset kontorfellesskap i sentrum
• Lønn etter avtale
• God forsikrings- og pensjonsordning i KLP
• Fleksibel arbeidstid og trening i arbeidstida
• IA-bedrift
Søknad
Andøy Kommune praktiserer meroffentlighet, og som hovedregel oppføres alle søkere på offentlig søkerliste. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra denne bes begrunne dette i søknaden. Dette er et krav i henhold til Offentlighetsloven §25. Du vil bli varslet dersom din anmodning ikke kan tas til følge.
Informasjon
• For mer informasjon om stillingen ta kontakt med næringssjef Brita Erlandsen (922 61 273) eller teknisk sjef Arne Christian Blix (761 15 040).
• Vil du høre mer om bolig, barnehage og skole og jobb til partner? Ta kontakt med publikumssenteret på tlf 76 11 50 00.
• Se denne filmen for å finne ut mer om hva Andøy har å by på: www.youtube.com/watch?v=ZYa28KNLdWY&t=11s
Benytt vårt digitale søknadssenter https://skjema.onacos.no/andoy/artikkel.aspx?MId1=2313&AId=2131 Saksnr: 19/183
Det må søkes spesifikt på hver enkelt stilling/saksnummer som søkeren ønsker å bli vurdert til.
Kontakt vårt publikumssenter for informasjon og veiledning, tlf. 76115000.
Søknadsfrist: 18. mars 2019
Ønsket tiltredelse: snarest
Om bedriften
Andøy kommune har ca 5000 innbyggere, og ligger lengst nord i Nordland fylke.
Kommunen har gode kommunikasjoner med fleire daglige flyforbindelser, hurtigruteanløp og fergefri forbindelse med E6.
Her er rike muligheter for kulturaktivitet og friluftsliv.