Prosjektleder for tiltaket Avklaring
Sonans Karriere er en stor aktør innen jobbavklaring, karriereutvikling og jobbformidling for NAV. Vi tilbyr ulike kurs og individuelle veiledningsprosesser som er tilpasset mennesker i omstilling. Vårt mål i alt vi gjør, er å hjelpe hver enkelt deltaker tilbake eller inn på arbeidsmarkedet eller i utdanning. Sammen med den enkelte ser vi på hvilke muligheter som finnes og hvordan deltakeren skal nå målet. Sonans Karriere samarbeider godt med de lokale NAV-kontorene. Alle våre kursgjennomføringer har dedikerte veiledere med lang og variert erfaring fra undervisning, karriere- og yrkesveiledning. I tillegg til lokale kontorer, har Sonans Karriere et servicesenter i Oslo som samordner lokalkontorene faglig og administrativt. Selskapets historie startet i 1989 under navnet Nordic Academy og ble i 2014 en del av Sonans Gruppen. Sonans Karriere har ca. 7500 deltakere på kurs årlig.
Sonans Karriere søker etter en kvalifisert prosjektleder på tiltaket Avklaring i Bryne og Egersund. Tiltaket retter seg mot mennesker som har behov for å kartlegge hva som skal til for å fungere i ordinært arbeidsliv. Rollen som prosjektleder omfatter ansvar for gjennomføringene på våre lokasjoner i Egersund og Bryne. Som prosjektleder følger et faglig administrativt ansvar med fokus på daglig og effektiv drift, kvalitetssikring av leveransen, veiledning og høy grad av service.
Ansvar og arbeidsoppgaver
- Gjennomføring- og resultatsansvarlig for avdelingens rammeavtale
- Personalansvar: delta i ansettelse av personell, gjennomføre medarbeidersamtaler, gjennomføre personalmøter, veiledning og oppfølging på avdelingene, samt sikre god internkommunikasjon i avdelingen
- Planlegge og lede fagdager
- Være bidragsyter i det sentrale anbudsteamet
- Planlegge, gjennomføre og evaluere kurs og omstillingsprosesser
- Ansvar for dialog og nettverksbygging mot det lokale næringslivet
- Være avdelingens kontaktperson mot oppdragsgiver knyttet til rammeavtalen
Utdannelse og kvalifikasjoner
- Minimum 3-årig relevant høyskoleutdannelse. Gjerne innenfor helsefag, sosionom, barnevernpedagogikk, pedagogikk og/eller veiledningspedagogikk
- Relevant ledererfaring fra tjenesteleveranser eller kunnskapsbedrifter
- Helst erfaring fra rådgivning, undervisning, eller prosessveiledning
- Erfaring med personalansvar
- Gode datakunnskaper
- Kjennskap til NAV sine virkeområder og målgrupper er en fordel
Personlig kompetanse
- God forretnings og rolleforståelse, kombinert med forståelse for fag og pedagogikk
- Positiv og løsningsorientert
- Resultatorientert, nøyaktig og strukturert
- Gode kommunikasjonsferdigheter, muntlig og skriftlig
- Gode relasjonsbyggende og motiverende egenskaper
- Evne til å tolke effektivitets-, kvalitets- og lønnsomhetsrapporter, og lede etter disse
- Initiativrik og selvstendig
- Høy fleksibilitet når det gjelder arbeidsoppgaver, samt evne til å omstille seg raskt
- Evne til raskt å erverve seg og opprettholde oversikt i en tidvis hektisk arbeidshverdag
Vi kan tilby den rette kandidaten
- Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver
- Stor mulighet til å påvirke egen arbeidshverdag
- Et dyktig fagmiljø og et hyggelig, inkluderende arbeidsmiljø med erfarne og kunnskapsrike medarbeidere
- Konkurransedyktige betingelser
Søknader behandles fortløpende. Link til søknadsskjema: Send søknad