Regnskapskonsulent
Org. nr: - Stillingsident: 4439037515 Presentasjon av stillingen:
Økonomikontoret er en stab/støtte - enhet i Gjerdrum kommune, som har hovedansvar for regnskap, skatt, budsjett, økonomistyring og lønn i kommunen. Vi er i dag 6,5 årsverk fordelt på ulike ansvarsområder og som yter service til alle virksomhetene i kommunen. Stillingen som regnskapskonsulent er underlagt økonomisjef og regnskapssjef. Vi har nå ledig et engasjementet med en varighet på to år.
Arbeidsoppgaver
- Bokføring av ulike regnskapsbilag
- Utfakturering
- Behandling av EHF - fakturaer/skanning av inngående fakturaer
- MVA oppgjør
- Oppfølging av bank
- Avstemming av diverse regnskapskontoer, månedlig og årlig
- Innberetning til Skattedirektoratet for barnehage, skolefritidsordning og startlån
- E - handel
- Videreutvikling av arbeidsprosesser tilknyttet regnskap og internkontroll
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på universitets -/høyskole nivå
- Høy kompetanse som bruker av IKT-systemer, gjerne med kjennskap til UBW
- Erfaring fra liknende arbeid vil være en fordel
- Erfaring med utbyggingsavtaler vil være en fordel
- Evne til å se helhet, og gjøre gode vurderinger
- Evne til å takle tidsfrister
- Evne til å ta initiativ, arbeide selvstendig og ta selvstendige vurderinger
- Personlig egnethet vektlegges
Personlige egenskaper
- Vi ser etter en person med godt humør, stor arbeidskapasitet og gode samarbeidsevner
- Vi er få medarbeidere innenfor fagfeltene og den personen vi søker må kunne jobbe på tvers av de ulike fagfeltene i perioder, og bistå ved behov
Vi tilbyr
- Varierte og spennende arbeidsoppgaver
- Muligheter for faglig og personlig utvikling
- Godt arbeidsmiljø
- Arbeidsvilkår i henhold til avtaler, lover og reglementer
- Lønn etter avtale
- Gode pensjonsordninger
Kopier av attester og vitnemål må lastes opp digitalt med søknaden. Gjerdrum kommune praktiserer
meroffentlighet ved tilsettinger. Dersom det etter kommunens vurdering ikke foreligger særskilt grunn for
bli unntatt offentlighet, vil søknaden bli offentliggjort. Søkeren blir informert og får mulighet til eventuelt å
trekke sin søknad før offentliggjøring, jf. offentleglova § 25.
Kontaktinformasjon
Hans-Petter Iversen, Økonomisjef, 905 07 261, Hans-Petter.Iversen@gjerdrum.kommune.no
Arbeidssted
Gjerivegen 1
2022 Gjerdrum
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Gjerdrum kommune
Referansenr.:4439037515
Stillingsprosent: 100%
Engasjement
Startdato: 01.11.2021
Sluttdato: 01.11.2023
Søknadsfrist: 27.10.2021
Om bedriften
Gjerdrum er en kommune i sterk vekst, sentralt på Romerike og midt mellom Oslo og Gardermoen. Kommunen har rundt 7 000 innbyggere og er en meget attraktiv bokommune. Gjerdrum er geografisk sett en liten kommune - 10 km fra sør til nord, og fra øst til vest. Kommunesenteret er Ask, med flere dagligvarebutikker, kafeer og restauranter og et antall spesialforretninger. Gjerdrum ligger landlig til og byr på unike muligheter for friluftsliv med turstier, fiskevann og skiløyper. Kommunen har et bredt og aktivt idrettstilbud og et mangfoldig kulturliv med Gjerdrum kulturhus, kulturuker, egen festival, teater, korps og kulturskole.
Vi ser etter ledere og medarbeidere som er framtidsretta, rause, entusiastiske og modige. Vi tenker helhet, ser muligheter og handler sammen. Les mer om kommunen på våre hjemmesider.