Assisterende avdelingsdirektør - Avdeling helse og omsorg
Org. nr: - Stillingsident: 4431422346 Presentasjon av stillingen:
Saltdal kommune søker etter assisterende avdelingsdirektør for helse og omsorg som skal bistå i planlegging, samordning og administrering av kommunens tjenester inne avdelingen i overenstemmelse med de planer og prioriteringer som er vedtatt av kommunen samt gjennom aktuelle lover og forskrifter. Assisterende avdelingsdirektør vil være stedfortreder for avdelingsdirektør helse og omsorg og sentral bidragsyter i utviklingen av avdelingen. Det søkes etter en fast, 100% stilling.
Arbeidsoppgaver
- Bidra til å videreutvikle helse-, omsorgs- og sosiale tjenester for å møte dagens og morgendagens utfordringer i tråd med overordnede mål og strategier
- Faglig veiledning og oppfølging av tjenesteledere og stabsfunksjonene: Bemanningskontor, Tildelingskontor og IT-helse og omsorg
- Koordinering innenfor tjenestene i Helse og omsorg
- Utredning, saksbehandling og sekretær for Helse- og omsorgsutvalget
- Lede arbeidet med samhandling med private og interkommunal samarbeidspartnere, samt spesialisthelsetjenesten
- Drifte og vedlikeholde internkontroll og kvalitetsrutiner, samt avviksbehandling på systemnivå
- Overordnet ansvar for prosjekt- og prosessledelse i avdelingen
- Bidra inn i budsjett- og økonomistyringen
- Kommunens representant med eksterne samarbeidsarenaer innen sektoren, der det blir aktuelt
- Hovedansvarlig for kompetanseplaner/kompetansebygging og rekruttering -- Helse og omsorg
- Lede psykososialt kriseteam
- Koordinere smittesporingsteamet og bidra til beredskapsplanlegging i Helse og omsorg
Kvalifikasjoner
- Minimum 3-årig bachelor i helse og sosialfag
- Relevant masterutdanning eller solid erfaring kombinert med annen relevant videreutdanning og dokumenterte resultater vil bli vurdert
- Kompetanse innen prosess- og prosjektledelse
- Erfaring fra offentlig helse- og omsorgstjeneste
- Solid kunnskap om bemanningsplanlegging
- Solid kunnskap om sykefraværsoppfølging
- Erfaring fra samhandling mellom kommune og spesialisthelsetjenesten
- Erfaring fra ledelse med ansvar for fag, personal og økonomi
- Kunnskap om internkontroll
Personlige egenskaper
- Brennende engasjement for helse- og omsorgstjenester og fagutvikling
- Gode kommunikasjonsferdigheter, samarbeidsevner, evne til å bygge relasjoner og motivere
- Er tydelig, strukturert og har god gjennomføringsevne
- Er trygg, rolig og tåler høy arbeidsbelastning.
- Er positiv, humoristisk og imøtekommende.
- Har evne til å tenke nytt og benytte eksisterende kunnskap på nye måter
Kontaktinformasjon
Mona Storteig, Fløyveien 20
Arbeidssted
Kirkegata 23
8250 Rognan
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Saltdal kommune
Referansenr.:4431422346
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 03.10.2021
Om bedriften
Saltdal «mulighetenes kommune» er en stor kommune i utstrekning i Indre Salten, med ca. 4.700 innbyggere og ligger 85 km sørøst for Bodø og Nordlandssykehuset. Saltdal er kjent for å være en god kommune for innbyggere i alle livsfaser og er en kommune som har fokus på trivsel, kultur og natur.