Avdelingsleder renhold. 2.gangs utlysning.
Vi har ledig 100 % fast stilling som avdelingsleder for renhold.
Enhet for bygg og eiendom har renholdsansvaret for kommunens bygningsmasse, herunder skoler, barnehager,
institusjonsbygg og administrative bygg. Stillingen inngår i bygg og eiendomsavdelingens lederteam.
Kommunens renholdere jobber i team der det er praktisk gjennomførbart.
Arbeidsoppgaver
Som avdelingsleder vil du ha ansvaret for daglig drift både på det faglige og personalmessige området.
Avdelingsleder skal følge opp kommunens etiske retningslinjer, forskrifter, vedtak og øvrige kommunale retningslinjer,
herunder vår personalpolitikk.
Du vil være ansvarlig for, og en pådriver til et godt HMS-arbeid i avdelingen.
Vi ønsker oss en person som kan bidra til det gode arbeidsmiljøet, både fysisk og psykososialt.
Personalansvaret innebærer blant annet;
Ansvar for oppfølging av den enkelte medarbeider, herunder medarbeidersamtaler, medarbeiderutvikling, veilede
ansatte i forhold til individuelle mål og tiltak, oppfølging av sykmeldte i henhold til IA-avtalen.
Daglig drift av avdelingen innebærer blant annet;
Ansvar for vedlikehold og utvikling av gode dokumentasjonssystemer, samt ansvar for vedlikehold og utvikling av
arbeidsplaner.
Medansvar for budsjett og økonomi i avdelingen.
Ansvar for faglig og digital utvikling i avdelingen.
God og tett samhandling med øvrige avdelinger i virksomheten.
Daglig ledelse og koordinering av arbeidsoppgaver og personalansvar for renholdere og teamledere, samt tett samarbeid med avdelingens to teamledere.
Ivareta tilhørende administrative oppgaver (fakturabehandling, korrespondanse, avtaleinngåelse og HMS).
Oppfølging av brukeravtaler med byggbruker.
Innkjøp av renholdsmidler og utstyr.
Beregning av renholdsareal og oppsett av renholdsplaner.
Videreutvikle og implementere digitale verktøy.
Ønsket kompetanse:
Relevant utdanning og erfaring innen ledelse. Erfaring kan kompensere for manglende utdanning.
Gode datakunnskaper, fordel med kjennskap til fagsystemer innen renhold.
Effektiv og tydelig leder som er positiv, trygg og engasjert i lederrollen.
Evne til å motivere og videreutvikle medarbeidere.
Fokus på kontinuerlig drift av dagens tjenestetilbud og strategisk planlegging av fremtidens tjenester.
God samarbeidsevne, selvstendighet, fleksibilitet og at du liker en variert og utfordrende hverdag.
Personlig egnethet vektlegges i særdeleshet.
Må ha førerkort KL B.
Andre opplysninger
Lønn og tiltredelse etter avtale.
Minimum to referanser bes oppgitt i søknaden.
Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju.
Ansettelse skjer på vanlig kommunale ansettelsesvilkår, med lønn etter gjeldende tariffavtale og medlemskap i offentlig tjenestepensjonsordning. Alle søkere tas med på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 3 jf. § 25. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra den, må begrunne dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke kan tas til følge, vil søker bli kontaktet før søkerlisten offentliggjøres.
Søknadsprosedyre
Alle søknader på ledige stillinger skal registreres elektronisk via:www.alstahaug.kommune.no under ledige stillinger.
Evt. vedlegg til søknad må være i PDF format.
Dersom du trenger hjelp med søknaden kan du henvende deg til kommunen.
Interne søkere bes bruke samme e-post som er registrert i lønnssystemet.
Om bedriften
Alstahaug er en kommune med ca. 7500 innbyggere, sentralt beliggende på Helgelandskysten med Sandnessjøen som administrasjonssenter og baseby for oljenæringen på Nordlandssokkelen. Sandnessjøen er også regionsenter for ytre Helgeland med sykehus, videregående skoler, flyplass, hurtigruteanløp, fergeforbindelse til øyene i regionen og fastlandsforbindelse til E6.