Enhetsleder kvalitet
Org. nr: - Stillingsident: 4105792417 Presentasjon av stillingen:
Fagsystemavdelingen består av 28 medarbeidere fordelt på 3 mindre enheter, enhet for systemutvikling, enhet for kvalitet og IKT-enheten. Avdelingen har ansvar for IKT-drift, kvalitetsstyring, prosess- og systemutvikling, opplæring og brukerstøtte.
Kvalitetsenheten skal være pådriver for at etatens prosesser, prosedyrer og systemer er nyttige og effektive, og støtte opp under etatens arbeid med kontinuerlig forbedring og læring. Dette er en mulighet til å bidra til videreutviklingen av kvalitetsstyring og prosessledelse som et fagområde i en virksomhet som har Norges største fagmiljø innenfor byutvikling. Våre medarbeidere har tverrfaglig kompetanse og samhandler på tvers i hele organisasjonen.
Vil du jobbe med videreutvikling av vårt kvalitetsstyringssystem?
Hos oss får du jobbe i skjæringspunktet mellom fag, politikk og interessenter på et samfunnsviktig felt. Bli med på å sørge for at våre brukere får landets beste plan- og byggetjenester.
Arbeidsoppgaver
- lede og koordinere kvalitetsarbeidet i etaten
- personal- og faglig lederansvar for kvalitetsenhetens fire medarbeidere
- sørge for god innholdsforvaltning i kvalitetssystemet
- være en pådriver for å forenkle etatens arbeidsprosesser
- sikre gode grensesnitt mellom kvalitetsstyringssystemet og andre fag- og støttesystemer lede videreutviklingen av kvalitetsstyringssystemet
Kvalifikasjoner
- høyere utdanning fra universitet eller høyskole med relevant fagkrets
- dokumentert erfaring med kvalitetsstyring, prosessforbedring og prosjektledelse
- faglig tyngde og stor gjennomslagskraft
- ledererfaring
- du kommuniserer godt både muntlig og skriftlig på norsk og engelsk
- god kjennskap til offentlig forvaltning og etatens fagområder er en fordel
Personlige egenskaper
- nysgjerrig og engasjert, holder deg oppdatert på fagfeltet
- jobber aktivt for at medarbeiderne dine skal trives og utvikle seg på jobben
- gode ferdigheter i kommunikasjon, samarbeid og kulturbygging
- evne til å lede og motivere for nye samarbeidsformer i et tverrfaglig produksjonsmiljø
- evne til å se helhet og til å prioritere i komplekse arbeidsprosesser
- vilje og evne til å lytte til innspill fra andre og ta egne beslutninger strukturert og analytisk
Vi tilbyr
- Godt arbeidsmiljø med trivelige og engasjerte kollegaer i et tverrfaglig miljø
- Lyse lokaler i åpent kontorlandskap, sentralt i Oslo og med egen kantine
- Gode pensjons-, låne- og forsikringsordringer
- Fleksitid
- Treningsmuligheter i arbeidstiden organisert i grupper og/eller i eget treningsrom
- Lønnstrinn 58-63 som tilsvarer fra kr 769 300 til kr 849 500 pr. år
Kontaktinformasjon
Jurg Malm Jacobsen, avdelingsdirektør, 484 95 132
Eivind Sørensen, fung. enhetsleder, 948 48 305
Arbeidssted
Vahls gate 1
0187 Oslo
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Oslo kommune
Referansenr.:4105792417
Stillingsprosent: 100%
Søknadsfrist: 11.08.2019
Om bedriften
Plan- og bygningsetaten har ansvar for kommunens arealplanlegging, plan- og byggesaksbehandling, byggetilsyn, kartforvaltning og måle- og deletjenester. Etaten kan tilby interessante og utfordrende jobber i arbeidet med byens arealmessige og arkitektoniske utvikling. Våre ca. 490 medarbeidere arbeider i et spennende, fleksibelt og tverrfaglig miljø i moderne lokaler sentralt i byen.
Plan- og bygningsetaten ønsker mangfold og en jevn fordeling mellom kvinner og menn i alle stillingskategorier på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, seksuell orientering, funksjonshemming, nasjonalitet eller etnisk bakgrunn. Plan- og bygningsetaten er en IA-virksomhet, og vil legge forholdene til rette for søkere med redusert funksjonsevne.
Vi gjør oppmerksom på at søkere kan bli ført opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil det i så tilfelle bli gitt varsel om.